استانی 12:29 - 10 اردیبهشت 1396
رئیس پلیس راه خراسان‌جنوبی گفت: نرخ برخورداری راه‌های روستایی در استان بالا است و به همین علت میزان تصادفات در محورهای روستایی روند افزایشی دارد.

روند افزایشی تصادفات در محورهای روستایی خراسان‌جنوبی

به گزارش ایسنا و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ «حسین رضایی» اظهار کرد: طول محورهای روستایی استان را 11 هزار و 294 کیلومتر اعلام کرد و گفت: نرخ برخورداری راه‌های روستایی در استان زیاد است و از همین‌رو میزان تصادفات در محورهای روستایی روند افزایشی دارد.

وی میزان سرعت در محورهای روستایی را حداکثر 60 کیلومتراعلام کرد و از راه‌اندازی سیستم سپهتن در استان خبر داد.

رئیس پلیس راه خراسان‌جنوبی از محور «بیرجند - قائن» به‌عنوان یکی از محورهای پر حادثه استان نام برد و گفت: پارسال از 185 جان باخته در محورهای استان،  39 نفر در تصادفات این محور جان خود را از دست دادند.

رضایی با اشاره به این‌که بر اساس آمار 21 درصد حوادث جاده‌ای استان در این مسیر اتفاق افتاد، تصریح کرد: هم‌چنین سال 94 حدود 22 درصد تصادفات فوتی در این محور رخ داده است.

وی با بیان این‌که ساماندهی این مسیر در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: سال گذشته میزان حوادث جاده‌ای نسبت به مدت مشابه سال 94 حدود 5 درصد کاهش داشت و با انجام اقدامات لازم نوروز امسال هم میزان تلفات سفرهای نوروزی 8 درصد کاهش داشته است.

رئیس پلیس راه خراسان‌جنوبی با بیان این‌که ظرفیت جاده‌ها پاسخگوی ترافیک نیست، گفت: اقداماتی به‌صورت کوتاه مدت مانند تعریض محور در برخی نقاط مانند پیچ خیرات انجام شد که پاسخگو نیست.

وی با اشاره به تخلفات رانندگان در محورهای مواصلاتی یادآور شد: تخلفاتی مانند سرعت توسط دوربین‌ها ثبت و فرد خاطی اعمال قانون می‌شود.

انتهای پیام


9056293
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است