استانی 23:28 - 01 شهریور 1396
اعضای هیئت رئیسه و رئیس شورای اسلامی شهر ساری تعیین شدند.

تعیین شهردار و رئیس شورای شهر ساری

به گزارش ایسنا مازندران، مراسم انتخاب هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر ساری برگزار شد.

اسماعیل حسن زاده معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری ساری در این نشست با اشاره به اینکه اعضای منتخب شورای پنجم بر اساس مصالح و منافع شهر و شهروندان گام بردارند، تصریح کرد: تصمیمات در جلسات شورا به نفع مردم باشد تا مصوبات مثمرثمر واقع شود.

وی با بیان اینکه به سبب حضور داوطلبین در انتخابات حضور پرشور و غرور آفرین مردم را در پای صندوق های رای ثبت کردیم، گفت: به دلیل اهمیت داشتن کار شورا جلسات شورا را مستمر برگزار کنید و مصوبات را براساس قانون تصمیم گیری کنید.

به گزارش ایسنا، در این نشست، با رای گیری، مسعود مدینه با ۸ رای موافق و یک سفید از ۹ عضو شورای شهر ساری، به ریاست این شورا انتخاب و علی اکبر زلیکانی نایب رییس شد.

همچنین قاسم قاسمی و آقامیری به عنوان منشی اول و دوم این شورا در سال نخست تعیین شدند.

*عبوری شهردار ماند

در این جلسه، برای انتخاب شهردار ساری رای گیری شد که عبوری با ۸ رای موافق و یک رای مخالف، در سمت شهردار ساری ابقا شد. 

*حاشیه ها

در زمان رای گیری برای انتخاب شهردار، خبرنگاران در ادامه جلسه به بیرون هدایت شدند که اسفندیار عشوری اصرار به برگشت خبرنگاران داشت و نسبت به انتخاب شهردار بدون حسابرسی دوره فعالیت وی اعتراض کرد.

وی گفت: در انتخاب شهردار جای تامل است. شهردار باید در صحن حاضر می شدند و به سوالات پاسخ می داد. گزارشات در مورد حساب های شهرداری و سازمان ها تا پایان دوره فعالیت شهردار باید طبق دستورالعمل سازمان دهیاری ها و شهرداری های کشور تقدیم شورا می شد و شهردار درباره تفریق بودجه توضیح می داد.

عشوری عنوان کرد: نمی شود بدون ارائه گزارش به صورت آنی شهردار تعیین کرد. می خواهیم تصمیم بگیریم و باید براساس گزارشات دارایی ها و درآمد و هزینه هایی که شهردار ارائه می دهند شهردار تعیین شود.

وی بیان کرد: در روز اول که قسم خوردیم اما ۱۰ دقیقه از قسم نگذشته، داریم کار منافات با قانون انجام می دهیم. باید بدانیم شهردار عملکردش چیست؟چند نفر پرسنل استخدام شدند و چند شرکت خدماتی در شهرداری فعالیت دارند.

عضو شورای اسلامی شهر ساری افزود: باید بدانیم شهرداری چه میزان دارایی دارد و میزان هزینه کرد شهرداری چقدر است، باید بدانیم مناقصات چگونه واگذار می شوند.

وی به برگزاری جلسه با شهردار ساری اشاره کرد و گفت: در جلسه ای که شهردار حضور داشتند به هیچ کدام از سولات من پاسخ ندادند بنده با تمام ابهامات و نگرفتن جواب سوال هایم مخالف رای گیری در این زمان هستم.

همچنین شمشیربند رئیس دوره چهارم شورای اسلامی شهر ساری به عدم حضور فرماندار در مراسم تعیین هیئت رئیسه و تحلیف اعتراض کرد که معاون فرماندار نیز بیان کرد که براساس قانون این جلسات می تواند با حضور نماینده وزارت کشور برگزار شود و تاکید نشده است که حتما فرماندار حضور داشته باشند.

 نتهای پیام


9383312
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است