سیاسی 21:08 - 04 آبان 1395
امیرعبداللهیان در دیدار کاردار شیلی در تهران:
دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل در دیدار با کاردار شیلی در تهران، گفت: تقویت روابط ایران و شیلی به عنوان دو کشور مهم به نفع دو کشور خواهد بود.

تاکید بر لزوم مبارزه با تروریسم/ تقویت روابط ایران و شیلی به نفع دو کشور خواهد بود

به گزارش خبرگزاری فارس، حسین امیر عبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل با کاردار شیلی امروز سه شنبه، در تهران دیدار و گفتگو کرد.

امیر عبداللهیان در ابتدای این دیدار با یادآوری پیشینه خوب مناسبات ایران و شیلی بر لزوم توسعه و گسترش روابط فی‌مابین در زمینه های سیاسی – پارلمانی تاکید کرد و گفت: تقویت روابط ایران و شیلی به عنوان دو کشور مهم به نفع دو کشور خواهد بود.

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین المل با اشاره به ظرفیت های فراوان موجود در روابط دو کشور، گفت: گسترش رفت و آمدها میان دو کشور عامل موثری در راستای ایجاد درک و تفاهم متقابل و شناخت ظرفیت های بالقوه دو کشور است.

امیرعبداللهیان با یادآوری برگزاری اجلاس روسای مجالس کشورهای IPU  در ژنو، همکاری های پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و شیلی را رو به رشد خواند و عضویت شیلی در کمیته اجرایی IPU را مثبت ارزیابی کرد.

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل با تاکید بر لزوم مبارزه با تروریسم، گفت: یکی از مهمترین موضوعاتی که امروز با آن مواجه هستیم گسترش تروریسم در غرب آسیا است.

وی افزود: متاسفانه سازمان های بین المللی و سیاستمداران جهانی نسبت به حل سیاسی بحران های منطقه دچار مشکل شده اند.

امیرعبداللهیان ادامه داد: امنیت در جمهوری اسلامی ایران می تواند به عنوان الگویی از امنیت پایدار برای سایر کشورهای منطقه باشد؛ چرا که امنیت موجود در ایران در کنار امنیت کل کشورهای منطقه مورد توجه است.

کاردار شیلی هم با اشاره به روند رو به رشد همکاری های ایران و شیلی، گفت: آنچه برای شیلی مهم است روابط دو کشور بر اساس احترام و درک متقابل و منافع مشترک است و در همین راستا شیلی از همکاری با ایران در عرصه های مختلف به ویژه در سطح پارلمانی استقبال می کند.

وی افزود: همکاری های پارلمانی ایران و شیلی در مجامع بین المللی همواره در بهترین سطح قرار دارد.

کاردار شیلی در پایان گفت: شیلی علاقه‌مند به گسترش روابط دو جانبه و ارتقای سطح مناسبات با جمهوری اسلامی ایران است و در همین زمینه استفاده بهینه از ظرفیت های موجود حائز اهمیت است.


8247836
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سفیر و نماینده ایران نزد سازمان‌های بین المللی در ژنو گفت: چندجانبه‌گرایی و دیپلماسی ستون‌های اساسی برای تقویت صلح و حفظ اصول مندرج در منشور سازمان ملل متحد و قوانین بین‌المللی هستند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دولت ارمنستان بر تصمیم خود مبنی بر افتتاح سرکنسولگری در تبریز تاکید کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مجلس گفت: ما رویکرد اقتصادی‌مان در حوزه مدیریتی را اعلام کردیم و تا روز یکشنبه برای دریافت برنامه دولت منتظر می‌مانیم، اما اگر برنامه و سیاست ارزی دولت ارائه نشود، مجلس جلسه خواهد گذاشت و طرح خود را ارائه می‌کند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به سرکوب اعتراضات دانشجویان آمریکایی تصریح کرد: این سرکوب به روشنی گویای سیاست دوگانه و رفتار متناقض دولت آمریکا به آزادی بیان است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران»  امیر سرتیپ آشتیانی به‌منظور شرکت در اجلاس وزرای دفاع کشور‌های عضو سازمان همکاری شانگهای به قزاقستان سفر کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نشست معاونان وزرای امور خارجه و نمایندگان ویژه کشورهای عضو گروه بریکس با حضور علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه ایران در مسکو آغاز به کار کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در پی موافقت مجلس شورای اسلامی با تشکیل سازمان سپند وزارت دفاع، پیام تشکر صادر کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرلشکر موسوی گفت: ایران به دنبال گسترش جنگ نیست، لیکن در جنگ اراده‌ها، پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرلشکر موسوی با حضور در مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش، از آحاد رزمندگان نقش آفرین، به‌ویژه رزمندگان پدافند هوایی و نیروی هوایی، خانواده‍‌های رزمندگان و فرماندهان، قدردانی کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» گزارش کمیسیون تلفیق درباره جدوال لایحه بودجه ۱۴۰۳ در دستور هفته آینده مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است