استانی 14:07 - 05 آبان 1395
بنا بر آمارهای 6 ماهه نخست امسال تقاضا برای صدور مجوز سقط درمانی در استان 20 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛دکتر حمید رضا نظیفی مدیر کل پزشکی قانونی لرستان گفت:طی 6 ماه اول امسال 102 پرونده تقاضا برای صدور مجوز سقط درمانی در پزشکی قانونی لرستان تشکیل شده در حالی که این تعداد در مدت مشابه سال قبل 85 مورد بوده است.


وی گفت: پس از بررسی پرونده ها طی 6 ماه نخست امسال ، 96 مجوز سقط درمانی در استان لرستان صادر شده است.


دکتر نظیفی تصریح کرد: آمار صدور مجوز سقط درمانی طی 6 ماه اول امسال در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل نیز 28 درصد افزایش داشته است.


مدیر کل پزشکی قانونی استان لرستان درخصوص روند صدور مجوز سقط درمانی گفت: زمانیکه جنین ناهنجاری داشته باشد و این ناهنجاری به ناتوانی او منجر شود یا وقتی‌ که ادامه بارداری سبب خطر جانی برای مادر باشد، مادر می‌تواند به پزشکی قانونی مراجعه کند و شخصاً تقاضای صدور مجوز سقط درمانی را داشته باشد.


وی تاکید کرد: صدور مجوز سقط درمانی به شرطی که سن جنین کمتر از چهار ماه و معادل 19 هفته باشد صادر می شود و چنانچه سن جنین از 19 هفته بیشتر باشد و یا بر اساس سونوگرافی، بیش از چهار ماه از زمان لقاح گذشته باشد به هیچ وجه برای فرد متقاضی، مجوز سقط صادر نمی‌شود.


دکتر نظیفی افزود: متقاضیان دریافت مجوز با توصیه پزشک بیمار، برای سقط درمانی به پزشکی قانونی مراجعه می‌کنند و پزشکی قانونی نیز پس از بررسی مدارک مجوزهای لازم را صادر می‌کند.


انتهای پیام/پ

8248641
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است