استانی 15:35 - 06 بهمن 1398
معاون آموزش‌وپرورش فارس:
ایسنا/فارس معاون آموزش ابتدایی آموزش‌وپرورش فارس گفت: تاکید ما بر تقویت هویت ایرانی اسلامی در دوره پیش‌دبستانی برای همه کودکان ایران است که درواقع ما این کار را از مهرماه امسال با برگزاری کلاس‌های توانمندسازی مربیان پیش‌دبستانی در فارس آغاز کردیم.

هویت ایرانی اسلامی از دوره پیش دبستان باید نهادینه‌سازی شود

محمد فیاض پور یکشنبه ۶ بهمن در کارگروه هماهنگی و برنامه‌ریزی سومین همایش ملی هویت کودکان ایران اسلامی در دوره پیش‌دبستانی، گفت: در آموزش ابتدایی باید به موضوع هویت نگاه عمیق و ریشه‌ای داشته باشیم و آن را به گفتمان غالب خود تبدیل کنیم.

او افزود: هویت ملی مجموعه‌ای از ویژگی‌ها، وابستگی‌ها و مرزهای جغرافیایی، تاریخی، فرهنگی، حماسی و قومی زندگی انسان را دربرمی گیرد که باید هر عضو از افراد  جامعه با توجه به ویژگی‌های هویت به آن افتخار کند و احساس غرور کند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش‌وپرورش فارس با اشاره به برگزاری سومین همایش ملی هویت کودکان ایران اسلامی در دوره پیش‌دبستانی در فارس، گفت:  نگاه نوجوانان و جوانان ما به آن‌سوی مرزها ناشی از احساس کمبود شخصیتی و هویتی در آن‌ها است و بااحساس این خلأ  از ۳ سال پیش در کشور این همایش پایه‌ریزی شده  است.

فیاض پور عنوان کرد: با هدف ایجاد هویت در کودکان پیش‌دبستانی و دبستانی در فارس این همایش را پذیرفتیم، چرا که اساس شکل‌گیری هویت در این دوران است و  از این طریق به بچه‌های ایران پیام دهیم که ما ایرانی‌ها دارای تمدنی عمیق و ریشه‌دار ازنظر ملی و مذهبی هستیم.

او جنبه‌های ملی را از جنبه‌های دینی هویت جدا ندانست و گفت:  هویت پروسه‌ای دینی است  و خودباختگی ملی می‌تواند خودباختگی دینی را موجب می‌شود ، چنانچه کم‌رنگ شدن هویت دینی موجب مهاجرت فرزندانمان به غرب شده است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش‌وپرورش فارس دین اسلام را در شکل‌گیری هویت ایرانی مهم دانست و گفت: یکی از ارکان مهم در شکل‌گیری هویت ملی  جغرافیا و سرزمین ایران است و فارس نیز خواستگاه این تمدن عظیم است.

فیاض پور ادامه داد : از ارکان دیگر آن  زیان فارسی است که همه آن‌ها در فارس ریشه دارد و در وجود مردم عجین شده و  نشان از این است که این میزبانی به‌حق  شایسته مردم فارس است.

او افزود : وجود امام‌زادگانی همچون شاه‌چراغ ، سید علاءالدین حسین و علی ابن حمزه( علیهم‌السلام) و معرفی شیراز به‌عنوان سومین حرم اهل‌بیت ،برای مردم مهم و جنبه اسلامی بودن ما را پررنگ می‌کند و با تأکید بر مذهبی بودن این دیار، باید جنبه دینی و ملی این  همایش را پررنگ‌تر کنیم .

فیاض پور گفت : تأکید ما بر تقویت هویت ایرانی اسلامی در دوره پیش‌دبستانی  برای همه کودکان ایران است که درواقع ما این کار را از مهرماه سال جاری با برگزاری کلاس‌های توانمندسازی مربیان پیش‌دبستانی در فارس آغاز کردیم.

او بخشی از اهداف همایش را برشمرد و گفت : آموزش هویت دینی و ملی به کودکان و  نوآموزان پیش‌دبستانی و دبستانی  و در سطح وسیع‌تر به  مخاطبینی همچون مربیان و معلمان پیش‌دبستانی و دبستانی  و اولیای نوآموزان به‌عنوان جامعه عام و حتی مسئولین تصمیم‌گیرنده  ، یکی از اهداف این همایش است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش‌وپرورش فارس تسهیل دسترسی آسان و بروز به داده‌ها، دانش و اطلاعات روز با محوریت هویت در قالب رسانه‌های دیداری ،شنیداری ، حقیقی و  مجازی ، تولید دانش و اندیشه‌های هویتی و انتقال آن با روش‌های علمی و دانشگاهی  به مخاطبین خود را از دیگر اهداف این همایش برشمرد.

انتهای پیام


10363337
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است