فرهنگی‌هنری 21:26 - 04 مهر 1400

ادامه نشست‌های گزینه اصلی ریاست صداوسیما با اهالی علم و فرهنگ

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی شبکه پرس تی وی، پیمان جبلی معاون برون مرزی رسانه ملی در دیدار با جمعی از اساتید دانشگاه و صاحبنظران حوزه فرهنگ، رسانه و ارتباطات که در محل مجموعه سعادت آباد معاونت برون مرزی برگزار شد، پای صحبت‌های اهالی دانش و پژوهشگران دغدغه‌مند عرصه رسانه نشست.

جبلی در این نشست صمیمی با تاکید بر نیاز رسانه ملی به برخورداری از نتایج تحقیقات، اندیشه‌ورزی و تتبع فعالان دانشگاهی در عرصه‌های گوناگون ماموریت صداوسیما و ارتقای سطح عملکرد خروجی آنتن بزرگ‌ترین دستگاه فرهنگی کشور با نظرات پویا و مترقی نخبگان دانشگاهی، گفت: برهه فعلی انقلاب و شرایط کشور و مختصات اجتماعی، اکنون بهترین فرصت را برای بزرگ‌ترین تغییر و تحول در چهل ساله دوم انقلاب فراهم آورده است و به‌تبع آن، بهترین فرصت کل کشور و مجموعه فرهنگی ج. ا. ا. نیز در همین مقطع کلید خورده است.

معاون برون‌مرزی رسانه ملی افزود: رسانه ملی نیز از این قاعده مستثنی نیست و دغدغه‌مندان فرهنگ کشور و دلسوزان رسانه ملی اکنون فرصتی بی‌بدیل دارند تا با مشارکت در حل چالش‌های عمومی فرهنگی و به‌ویژه رسانه ملی، نقش‌آفرینی و اثرگذاری کنند.

جبلی ادامه داد: در نگاهی راهبردی، تفکیکی بین صدا با سیما، حوزه‌های سیاسی با اجتماعی و فرهنگی و …، شبکه‌های ملی با شبکه‌های استانی و برون مرزی وجود ندارد و همه دلیل یک راهبرد کلان حرکت می‌کنند.

این مدیر ارشد صداوسیما توفیق راهبردهای رسانه ملی در حوزه خبر و سیاسی را در این دانست که با بهره‌گیری از قدرت بی‌مثل و مانند رسانه فراگیر ج. ا. ا.، جریان‌سازی و مطالبه‌گری را در سرلوحه کارکردهای خود قرار داده و بدین ترتیب با پیگیری هر پرونده خاص، باری را از دوش دولت و نظام و انقلاب بردارد و به رفع یک چالش و پاسخ به یک دغدغه نظام بینجامد.

نشست با شاعران و اهالی فرهنگ

معاون برون مرزی رسانه ملی همچنین در دیدار با جمعی از اساتید دانشگاه، شعرا، نویسندگان و فعالان فرهنگی بر نقش تعیین‌کننده ادبیات غنی پارسی در پیوند با رسانه تاکید کرد که در چهار دهه سپری شده از انقلاب به موتور محرک جامعه و بسیج کننده مردم در برهه‌های حساس مختلف از دفاع مقدس گرفته تا صحنه‌های گوناگون تاریخ معاصر تبدیل شده است.

جبلی پس از استماع سخن حاضران این نشست که به طرح مباحثی در حوزه فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی و دفاع مقدس پرداختند، از دو عنصر مهم تشخص و توفیق رسانه ملی یعنی کسب مرجعیت و توجه به ذائقه عمومی یاد کرد و بر لزوم توجه مضاعف به سند محتوایی و صحت و وثوق و دقت آن در کنار توجه به مرجعیت‌یابی رسانه‌ای تاکید کرد.

وی از جایگاه دانشگاه و اساتید و دانشجویان و پژوهشگران دانشگاهی و به ویژه دانشگاه صداوسیما نیز سخن گفت و لزوم ارائه الگوی مطلوب ارتباطی رسانه ملی با جامعه را به عنوان بزرگ‌ترین دستگاه فرهنگی و نهادی که به واقع یک دانشگاه عمومی است، یادآور شد.

جبلی یکی از رازهای زنده‌ماندن تاریخ کربلا و حماسه عاشورا را در جریان شعر و ادبیات دانست و افزود: در فرهنگ اصیل ایرانی هر چه از عاشورا در یاد و خاطر نسل‌های متمادی است، مدیون ادبیات موزون فارسی است. در حوزه تمدنی هم آنچه ما را به عنوان ابر قدرت تمدنی در جهان شناسانده است، حاصل جریان زنده و پویای ادبیات فارسی است.

وی ادبیات فارسی و رسانه را به عنوان دو بال پرواز ایثار و فداکاری و پایداری ملت ایران در مقاطع حساس چهار دهه گذشته انقلاب اسلامی و دفاع مقدس توصیف کرد که موتور محرک و بسیج کننده اقشار مختلف مردم در صحنه‌های گوناگون تاریخ معاصر بوده است.

معاون برون مرزی صداوسیما افزود: متاسفانه از پیوند این دو بال قدرتمند استفاده شایانی نکرده‌ایم و لازم است در افق آینده رسانه ملی، جایگاه ویژه ای به این امر اختصاص یابد.

در این نشست چهره‌های مطرحی چون حسین قرائی ادیب، نویسنده و معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه صداوسیما، مرتضی امیری اسفندقه شاعر، عزیزالله سالاری استاد دانشگاه و نویسنده، احمد بابایی شاعر، علی محمد مودب شاعر و… حضور داشتند.


11245968
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه از حضور ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار زائر طی نوروز ۱۴۰۳ در بقاع متبرکه خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مراسم تجلیل از خادمان قرآنی به رسم هر ساله در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با حضور رئیس جمهور شنبه در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجموعه نمایشی «اعتبار» با هنرنمایی رضا توکلی، نیما شاهرخ شاهی، افسانه ناصری، غلامرضا اوصانلو از جمعه ساعت ۱۹ پخش و روز بعد ساعت ۱۰:۴۰ بازپخش می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یکی از آن مساجدی که به دستور امام زمان (عجّ) ساخته شده، مسجد مقدس جمکران است که دارای اهمیت و جایگاهی بزرگ در میان مردم است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» دختر سعید راد بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون، آخرین وضعیت این هنرمند در بیمارستان را تشریح کرد و از ادامه بستری او در بیمارستان خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام حسینی نیشابوری گفت: دشمنان اصرار دارند بگویند قرآن اولویت جمهوری اسلامی و مردم ایران نیست.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نصیریان بازیگری با پیشینه تئاتری است که در طول سال‌های فعالیتش در سینما در فیلم‌های ارزنده و مهمهی نقش‌آفرینی کرده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس آمار، ۳۲۴ هزار و ۵۶۳ نفربازدید از موزه‌ها، پایگاه‌های میراث ملی و جهانی و اماکن فرهنگی تاریخی سراسر کشور انجام شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در شب نزول قرآن، دعا و استغفار، شبکه‌های سیما مراسم شب‌های قدر را از اماکن مقدس و معنوی به صورت ویژه و از نقاط مختلف کشور پخش می‌کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» همان‌گونه که انتظار می‌رفت، استقبال از سینما‌ها با شتاب بسیاری دنبال می‌شود و علاوه بر شکستن چندین رکورد، گیشه هم اختلاف خود را با مدت زمان مشابه سال گذشته، بیشتر کرده و به رقم ۷۶ میلیارد تومان رسیده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است