اجتماعی 13:48 - 03 تیر 1397
مدیرکل دفتر مدیریت خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران اعلام کرد
مدیرکل دفتر مدیریت خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به اینکه بیش از ۲۰ هزار بیمه شده مبتلا به ام اس تحت پوشش این سازمان هستند، گفت: مجموع هزینه‌کرد سازمان برای این بیماران ۱۵۴ میلیارد تومان در سال است.

هزینه سالانه ۱۵۴ میلیارد تومانی بیمه سلامت برای ۲۰ هزار مبتلا به ام اس

به گزارش ایسنا، بیماری ام اس یک بیماری ناتوان‌کننده است که مغز و نخاع را تحت تاثیر قرار داده و باعث از دست دادن کنترل، دید، تعادل و بی‌حسی می‌شود.  در بیماری ام اس اعصاب مغز و نخاع توسط سیستم ایمنی بدن آسیب می‌بینند که به این اختلال بیماری خود ایمنی می‌گویند. بیماری‌های خود ایمنی بیماری‌هایی هستند که در آن‌ها سیستم ایمنی بدن که وظیفه‌شان حفاظت از بدن و نابود کردن آسیب رسان‌های خارجی همچون باکتری‌هاست، به طور اشتباه شروع به حمله به بافت‌های بدن می‌کند.

در بیماری ام اس، سیستم ایمنی بدن شروع به حمله به مغز و نخاع که سیستم مرکزی اعصاب را کنترل می‌کنند، کرده و باعث فلج شدن و از کارافتادگی آنها می‌شود. بیماری ام اس بیماری اغلب افراد جوان بوده و بیشتر خانم‌ها را درگیر می‌کند. این بیماری در ساکنان شهرهای بزرگ بیشتر به چشم می‌خورد و در شهرهای کوچک و روستاها شیوع این بیماری کمتر است.

به طور مشخص علت شیوع بیماری ام اس در کشور هنوز مشخص نیست. تشدید شیوع این بیماری در شهرهای بزرگ مثل مشهد، اصفهان، تهران، تبریز و شیراز به نسبت دیگر استان‌ها بیشتر است. بیش از ۲ و نیم میلیون نفر در دنیا و حدود ۶۰ هزار نفر در کشور به ام اس مبتلا هستند که عمده این افراد جوان و در سن ۲۰ تا ۴۰ سالگی هستند.

درباره وضعیت نموداری شیوع بیماری ام اس در کشور نسبت به منطقه خاورمیانه بالا هستیم. در کشورهای اطراف به ویژه کشورهای حوزه خلیج فارس هم به نوعی این بیماری در حال افزایش است. مطالعات نشان داده بیماری ام اس در دنیا رو به افزایش است و اکنون شاهد شیوع این بیماری در امریکای شمالی و اروپای شمالی هستیم.

دکتر حنان حاج محمودی - مدیرکل دفتر مدیریت خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به اینکه بیش از ۲۰ هزار بیمه شده مبتلا به ام اس تحت پوشش این سازمان هستند، گفت: این تعداد بیمه شده سالیانه حدود ۱۳۰ هزار بار مراجعه به داروخانه‌های کشور داشته‌اند.

بنابر اعلام اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بیمه سلامت ایران (آی‌هینا)، وی ادامه داد: برای هر بیمه شده مبتلا به ام اس در ماه بیش از ۶ میلیون ریال توسط سازمان هزینه می‌شود؛ به طوری که مجموع هزینه‌کرد سازمان برای این بیماران ۱۵۴ میلیارد تومان در سال است.

مدیرکل دفتر مدیریت خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران گفت: تعداد ۱۴ قلم دارو در بسته خدمتی دارویی بیماران ام اس تحت پوشش سازمان بیمه سلامت است که از این تعداد ۳ قلم از داروهای برند با فرانشیز ۴۰ درصد و ۱۱ قلم با فرانشیز ۵ و ۱۰ درصد است.

انتهای پیام


9820950
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور از آخرین وضعیت جاده‌های کشور خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شهردار تهران گفت: نقش هلال احمر در ساماندهی حرکت مردم برای کمک به مردم بحران زده فلسطین حائز اهمیت و بر جهانیان آشکار و مبرهن است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه ۲۰ تهران با اشاره از اجرای تمهیدات ترافیکی پیرامون حرم حضرت عبدالعظیم (ع) جهت برگزاری مراسم پرفیض لیالی قدر خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس پلیس راهور فراجا در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری به جزییات مصوبه افزایش جریمه‌های راهنمایی و رانندگی پرداخت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر شورای ترافیک استان تهران با اشاره به ۴۱ میلیون و ۳۳۱ هزار و ۴۵ تردد خودرویی از ابتدای طرح نوروزی گفت: ۲ میلیون و ۹۳۶ هزار و ۷۹۹ تردد فقط در هشتم فروردین ماه در تهران ثبت شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست ستاد معاینه فنی خودرو‌های تهران از خدمت رسانی ۸ مرکز معاینه فنی در روز جمعه ۱۰ فروردین خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی شهرداری تهران توضیحاتی درباره ساخت مسجد در پارک قیطریه تهران ارائه کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس کمیته گردشگری شورای اسلامی شهر تهران بر تلاش اعضای شورا برای جلوگیری از تخریب بنا‌های مجاور کاخ گلستان تاکید کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون روابط کار خبر داد، لایحه پیشنهادی اصلاح ​موادی از قانون کار برای تعیین مزد کارگران به زودی به دولت ارائه می‌شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» جانشین پلیس راه کشور از فوت ۶۱۷ نفر از هموطنان بر اثر سوانح رانندگی خبر داد و گفت:طی این مدت، ۱۶ هزار و ۵۸۳ نفر در تصادفات جاده‌ای مجروح شده‌اند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است