اجتماعی 12:15 - 07 خرداد 1401

عبور خط ۱۱ مترو از ۶ منطقه و تبادل مسافر با ۷ خط دیگر

به گزارش خبرگزاری مهر، یکی از خطوط جدیدی که اجرای آن در طرح جامع حمل و نقل و ترافیک پایتخت تکلیف شده است، خط ۱۱ است؛ خطی به طول ۳۲ کیلومتر با ۲۱ ایستگاه که از سه راه ورامین آغاز و تا محدوده کوهک ادامه خواهد یافت. خط ۱۱ به دلیل برخورداری از ۷ ایستگاه تبادلی با سایر خطوط مترو، به یکی از مهم‌ترین و پرمسافرترین خط‌های این شبکه تبدیل خواهد شد.

آرش خدابخش مدیر مطالعات خطوط جدید در شرکت مترو تهران، با تأیید مطالب عنوان شده می‌گوید: خط ۱۱ مترو غیر از تأثیرگذاری قابل توجه بر معادلات حمل و نقلی پهنه جنوب غرب پایتخت، به لحاظ جاذبه‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی نیز یکی از جذاب‌ترین خطوط به شمار می‌آید چراکه امکان احداث ۳۰ مجتمع ایستگاهی به منظور کمک به هزینه‌های اجرای طرح در طول خط شناسایی شده است.

این خط در مناطق ۱۶، ۱۷، ۱۸، ۱۹، ۲۰ و ۲۱ ایستگاه داشته و از ایستگاه تبادلی با اکثر قریب به اتفاق سایر خطوط ساخته شده و در دست احداث برخوردار خواهد بود. ضمن اینکه بهره‌برداری از آن به کاهش ترافیک خط ۵ و مسافرانی که از استان البرز به سمت تهران (و بالعکس) تردد دارند، کمک می‌کند.

خدابخش در قسمت دیگری از صحبت‌های خود به عبور خط ۱۱ از زیر محورهای شریانی مهم تهران اشاره کرد و گفت: قاعدتاً استفاده شهروندان از ایستگاه‌های مترو در این خط و جایگزینی این وسیله حمل و نقلی پاک، ایمن و ارزان به جای وسایل نقلیه شخصی، می‌تواند بار ترافیک در بزرگراه‌های شهید رجایی، آزادگان، شهید کاظمی، آیت‌الله سعیدی، شهید لشکری، شهید فهمیده، جاده تهران-ورامین، فتح و شهید چراغی را کاهش دهد.

مدیر مطالعات خطوط جدید در شرکت مترو تهران در پایان گفت: اولویت نخست شروع عملیات اجرایی خط ۱۱ به بخش ایستگاه چیتگر تا ایستگاه عبدل آباد مربوط می‌شود که اخیراً تفاهمنامه‌ای هم با بخش خصوصی در مورد احداث آن منعقد شده است. در نهایت ساخت مسیر و ایستگاه‌های خط مذکور به ایجاد رینگ راه‌آهن ریلی زیرزمینی در بخش مهمی از شهر منجر خواهد شد که اتصال آن به سایر خطوط شبکه، تحولی محسوس در معادلات ترافیکی منطقه جنوب غرب پایتخت ایجاد خواهد کرد.


11575791
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از آتش سوزی گسترده در یک انبار کالا در جنوب تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان حج و زیارت از واریز ارز مورد نیاز حج تمتع۱۴۰۳ از سوی بانک مرکزی به حساب این سازمان خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به سیلاب‌های بهاری اخیر که در برخی از استان‌های کشور به وقوع پیوسته است، گفت: درس آموخته‌های این مخاطره، در مدیریت بهتر بحران‌های احتمالی ناشی از آب در پایتخت استفاده می‌شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون درمان سازمان تأمین‌اجتماعی از پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد تومان دیگر از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد این سازمان در سراسر کشور خبر داد. علاوه بر این پرداخت، در هفته جاری نیز ۲۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌ها، پزشکان و مراکز طرف ق...
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» نشست مشترک معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و پلیس راهور پایتخت برای بررسی مسائل مربوط به حمل و نقل پایتخت برگزار شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه از برگزاری آزمون استخدامی شورا‌های حل اختلاف در سال جاری خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی گفت: همکاران من در پایگاه یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ به تازگی موفق به کشف پرونده اذیت و آزار و اخاذی از زنان شدند که نقطه شروع آن شبکه اجتماعی اینستاگرام بوده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر کشور از پروژه شهید بروجردی در منطقه ۱۸ بازدید کرد و در جریان آخرین وضعیت آن قرار گرفت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» همزمان با هفته زمین پاک پویش فرهنگی «زنده‌باد درخت» در فضای تبلیغات شهری تهران اجرا شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون استاندار تهران گفت: میزان خودکفایی تولید مرغ در استان تهران از ۴ درصد به ۱۲ درصد رسیده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است