گوناگون 11:55 - 06 بهمن 1398

تاریخ اندیشه سیاسی در اسلام منتشر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، مسئله اندیشه سیاسی اسلامی از جمله موضوعات زنده و پویا در فرهنگ عربی و اسلامی است که به اشکال مستقیم و غیر مستقیم جامعه معاصر را درگیر کرده و با توجه به اهمیت آن، ذهن و جهان‌اندیشگی شماری از متفکران و پژوهشگران شاخص را به خود مشغول داسته است..

محمد جبرون، نویسنده و متفکر مراکشی همواره اهتمامی جدی به بررسی تاریخ و اندیشه سیاسی در اسلام و تحولات آن داشته است. آرا و اندیشه‌های وی پیرامون بسیاری از مسائل فرهنگی و به‌طور ویژه درباره مساله گذار به دموکراسی در جهان غربی، توجه بسیاری از صاحب‌نظران را به خود جلب کرده است..

جبرون در این اثر به واکاوی و تحلیل چالش‌های مدنیت، اصالت و رابطه دین و سیاست در طرح‌واره اندیشه سیاسی اسلامی پرداخته است که به زعم وی از مهمترین دشواره‌های این مهم هستند. او ضمن تاکید بر مدنی بودن قدرت در اندیشه اسلامی و تاریخی بودن تجربه حکمرانی در صدر اسلام، تلقی رایجِ پالودگی ویژه اندیشه سیاسی اسلامی را به چالش کشانده و به برخی افزودگی‌های فراهم آمده از سنت و فرهنگ دیگر ملل و به‌طور ویژه ایران و روم دراین‌باره اشاره کرده است..

تاریخ اندیشه سیاسی در اسلام تألیف محمد جبرون با ترجمه یاسین عبدی اخیراً در ۳۰۲ صفحه به بهای ۴۵,۰۰۰ تومان به همت بنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه منتشر شد.


10362695
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است