استانی 23:24 - 21 تیر 1399

آژیر وضعیت قرمز کرونا در اردبیل به صدا در آمد/۲۳۲ نفر کل بستری‌ها

محمدرضا رضایی‌بنا در گفتگو با خبرنگار مهر عنوان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۵ مورد بستری جدید به علت ابتلاء به ویروس کرونا در استان اردبیل گزارش شده است.

وی با اشاره به این‌که تعداد کل بستری‌های مبتلا به کرونا در استان اردبیل ۲۳۲ نفر است، افزود: از این تعداد ۴۲ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه (ICU) بستری هستند و ۲۹ مورد ترخیص و ۲ مورد فوتی طی ۲۴ ساعت گذشته در مراکز درمانی استان ثبت شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: متأسفانه بی توجهی عده‌ای از مردم به هشدارهای روزانه کادر درمان و دانشگاه علوم پزشکی و دستگاه‌های اجرایی باعث شد که شهر اردبیل امروز وارد وضعیت قرمز و به دنبال آن آغاز اعمال محدودیت‌ها در این شهر شود.

رضایی بنا تصریح کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر دو شهر اردبیل و نمین در ایستگاه خطرناک وضعیت قرمز کرونا هستند موکدا توصیه می‌شود مردم استفاده از ماسک را جزو ضروریات زندگی بدانند چرا که ماسک سپری مطمئن در مقابل این ویروس خطرناک است.

وی ادامه داد: با به وجود آمدن وضعیت فعلی در شهرهای اردبیل و نمین برگزاری هرگونه مراسم عروسی و مجلس ترحیم ممنوع اعلام شد و در سایر شهرستان‌ها نیز مقرر گردید مراسمات در تالارها یا منازل با ظرفیت یک پنجم برگزار شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بیان کرد: به خانواده‌ها توصیه می‌کنیم که مراقب سالمندان و افراد دارای سنین بالا باشند چرا که اغلب مبتلایان شامل افرادی هستند که یا سن بالا و یا بیماری زمینه‌ای دارند.

رضایی بنا گفت: وضعیت قرمز به عنوان وضعیت بسیار بحرانی و خطرناک است و اگر کرونا را دشمن فرض کنیم در حال حاضر هواپیماهای این دشمن حساس‌ترین نقاط را نشانه گرفته و جان همه در خطر است لذا در این شرایط پناهگاه امن برای مردم استفاده از ماسک و مواد ضد عفونی کننده و عدم حضور در مراکز و اماکن پر تجمع است.


10613837
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است