گوناگون 12:17 - 30 دی 1399
اشخاص حقوقی در پایان هر سال مالی باید دفترهای پلمب‌شده خود را به اداره مالیات تحویل بدهند.

۷ مرحله‌ی پلمب دفاتر قانونی اشخاص حقوقی

به گزارش ایسنا،بنابراعلام آسان ثبت، پلمب دفاتر قانونی در اداره ثبت شرکت‌ها انجام می‌شود. کارشناسان این مرکز تمام صفحات را شماره‌گذاری می‌کنند و مهر می‌زنند تا امکان تغییر اطلاعات آنها وجود نداشته باشد.

نکته بسیار مهمی که تمامی اشخاص حقوقی باید به آن توجه داشته باشند این است که حتی اگر فعالیتی نداشته‌اند، باید دفاتر سفید و خالی خود را به این اداره تحویل دهند.

در واقع، پلمب دفاتر طبق قانون اجباری است و شرکت‌ها باید فعالیت یا عدم فعالیت خود را به ثبت رسمی برسانند. در این متن، مراحل پلمپ دفاتر قانونی اشخاص حقوقی را به طور کامل توضیح می‌دهیم.

راهنمای مراحل پلمپ دفاتر قانونی اشخاص حقوقی

تمام متقاضیان برای طی کردن مراحل پلمپ دفاتر قانونی اشخاص حقوقی باید به سامانه جامع ثبت شرکت‌ها مراجعه نمایند و وارد قسمت پذیرش اظهارنامه پلمپ دفاتر قانونی شوند.

مرحله اول: وارد کردن اطلاعات متقاضی

برای طی کردن روند قانونی پلمپ دفاتر ابتدا باید اطلاعات متقاضی شخصیت حقوقی را وارد کرد. این اطلاعات شامل تقویم مالی، شروع سال و ماه و روز مالی، کد ملی و شماره تلفن همراه شما است. باید توجه داشت که تمامی پیامک‌هایی که نشان‌دهنده پیشرفت کار هستند به این شماره ارسال می‌شوند.

همچنین اگر شماره همراه با کد ملی مطابقت نداشته باشد، با خطای سیستمی مواجه خواهید شد. پس از پر کردن تمام بخش‌های ستاره‌دار و وارد کردن تصویر امنیتی در هر مرحله از کار، روی گزینه گام بعدی کلیک کنید.

مرحله دوم: وارد کردن اطلاعات شخصیت حقوقی

مشکل کد پستی پلمپ دفاتر در این مرحله به وجود می‌آید. به این معنی که اگر آدرس جدید شرکت و کد پستی آن را ثبت نکرده باشید در این مرحله با پیام خطا مواجه می‌شوید. بنابراین پیش از ادامه دادن کار، برای ثبت تغییرات شرکت اقدام نمایید.

گفتنی است که تمام مراحل بعدی بر اساس مشخصاتی طی خواهد شد که در این بخش وارد می‌کنید. در نتیجه، هنگام وارد کردن آدرس محل دریافت دفاتر پلمپ‌شده باید با دقت بیشتری عمل کرد.

مرحله سوم: تکمیل اظهارنامه پلمپ دفاتر قانونی

شماره پیگیری درخواست پلمپ دفاتر پس از تکمیل اطلاعات شخصیت حقوقی صادر می‌شود. توصیه می‌شود این شماره را یادداشت نمایید تا در صورت لزوم بتوانید به آن مراجعه کنید.

سپس باید مشخصات تکمیل‌کننده اظهارنامه را به همراه اطلاعات یکی از اعضای هیئت‌مدیره در سامانه وارد نمایید. وضعیت درخواست شما در این مرحله به پذیرش موقت تغییر می‌کند.

مرحله چهارم: وارد کردن اطلاعات هیئت‌مدیره شرکت

اطلاعات دیگر اعضای هیئت‌مدیره باید فرد به فرد در این مرحله وارد شوند. پس از تکمیل اطلاعات هر یک از اعضا حتماً باید روی گزینه ثبت اطلاعات شخص کلیک کرد. فهرست هیئت‌مدیره شرکت را می‌توانید در پایین صفحه مشاهده نمایید.

این بخش از مراحل پلمپ دفاتر قانونی اشخاص حقوقی معمولاً بیشترین زمان را از متقاضیان می‌گیرد. گفتنی است برای حذف و اصلاح اطلاعات می‌توانید از طریق قسمت ویرایش در سمت چپ صفحه اقدام نمایید.

مرحله پنجم: وارد کردن سمت اعضای هیئت‌مدیره

در این قسمت، سمت اعضای هیئت‌مدیره را بر اساس مشخصاتی که در مرحله قبل وارد کرده‌اید اضافه می‌کنید. عضو هیئت‌مدیره، رئیس و نایب‌رئیس هیئت‌مدیره، مدیر عامل، وکیل مجموعه و بازرسان در این دسته می‌گنجند.

مدت تصدی این افراد و وضعیت حق امضای آنها نیز باید مشخص شود. پس از تکمیل مشخصات هر فرد باید روی ثبت سمت شخص کلیک کرد و فهرست را در پایین صفحه مشاهده نمود.

مرحله ششم: ثبت دفاتر قانونی مورد تقاضا

از میان چهار نوع دفتر قانونی، دفتر روزنامه و دفتر کل را می‌توان برای پلمپ در این سامانه ثبت کرد. متقاضیان علاوه بر نوع دفتر باید تعداد برگ‌ها و تعداد جلدهای آن را نیز معین کنند.

به طور خلاصه، دفتر روزنامه دربردارنده تمام معاملات و سود و زیان‌های حاصل از آنها است و به صورت روزانه ثبت می‌شود. دفتر کل نیز خلاصه‌ای تفکیک‌ شده از دفتر روزنامه محسوب می‌شود که ارائه جداگانه آن توسط شخص حقوقی الزامی است. گفتنی است که دفتر کپیه و دفتر دارایی نیازی به پلمپ ندارند.

همانند مراحل قبلی، دفاتر نیز باید مورد به مورد ذخیره شوند. توجه داشته باشید که برای تحویل دفاتر خاص، پس از اتمام مراحل درخواست باید به ادارات پست مرکز استان یا شهرستان خود مراجعه نمایید. این نوع دفاتر با توجه به الزامات شرکت‌ها و موسسات توسط متقاضی تهیه و چاپ می‌شوند.

مرحله هفتم: تایید صحت اطلاعات

گام آخر در مراحل پلمپ دفاتر قانونی اشخاص حقوقی، بررسی نهایی و تایید صحت اطلاعات وارد شده است. از آنجایی که پذیرش نهایی درخواست شما بر اساس همین مندرجات است، توصیه می‌شود پیش از تایید اظهارنامه پلمپ حتماً تمام مندرجات را مرور نمایید و آنها را با مدارکی که در اختیار دارید تطبیق دهید.

در پایان، تصویر مدارک لازم برای پلمپ دفاتر قانونی اشخاص حقوقی شامل کارت ملی مدیر عامل و آخرین روزنامه رسمی شخصیت حقوقی باید به صورت آنلاین ضمیمه شود.

اصل این مدارک به همراه پرینت متن اظهارنامه با مهر شرکت ظرف حداکثر سه روز باید از طریق پست به اداره ثبت شرکت‌ها فرستاده شوند. گفتنی است که وارد کردن بارکد پستی و تاریخ تحویل مدارک به اداره پست در سامانه الزامی است.

انتهای رپرتاژ آگهی


10910634
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است