سیاسی 06:10 - 09 مهر 1401

ماهی‌گیری اصلاحات از آب گل آلود/ کاسبی سیاسی با خون

خبرگزاری مهر، گروه سیاست: درست در روزهایی که باید دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در پیوستن به سازمان همکاری‌های شانگهای و سفر پربار رئیس جمهور به مقر سازمان ملل متحد در صدر اخبار قرار می‌گرفت، گروه‌های ضدانقلاب و تجزیه‌طلب موضوع درگذشت مهسا امینی را به گونه‌ای برجسته کردند تا دستاوردهای اخیر ایران تحت‌الشعاع قرار گیرد.

در این میان، برخی از اصلاح‌طلبان نیز تا جایی که توانستند آب به آسیاب دشمن ریختند و ضمن انتقاد از نیروی انتظامی و حافظان امنیت کشور، موضوعاتی مانند گشت ارشاد را زیر سوال بردند. این افراد با طرح چنین مباحثی دشمنان را وقیح‌تر و گستاخ‌تر کردند و به آنان اجازه دادند که در مسائل داخلی ایران دخالت کنند.

در اینجا لازم است اشاره‌ای به اظهارات بی اساس برخی از اصلاح طلبان بیاندازیم که به دور از مباحث کارشناسی بود و در آن می‌توان به وضوح تلاش این جریان برای تحریک مردم را مشاهده کرد.

سید محمد خاتمی، رئیس دولت اصلاحات در حساب توئیتری خود، نوشت: «باز هم فاجعه‌ای ناگوار که درد آن تا مغز استخوان را می‌سوزاند! طبق اخبار، دختر خانمی با ادعای پوشش نامناسب بازداشت و در جریان بازداشت و انتقال دچار جراحات و عارضه قلبی و مغزی می‌شود. آیا این فاجعه و رویدادهای پرتکرار مشابه آن کافی نیست که برای خدا، برای آبروی اسلام و رعایت انتظارات به‌حق مردم و حال بدی که در تنگناهای معیشتی و مواجهه با انواع فسادهای ویرانگر و ناکارآمدی‌ها دارند، از این شیوه و رفتارهای خلاف قانون، منطق و شرع دست برداشته شود و بیش از این زمینه مشوه شدن چهره اسلام و نظام را فراهم نیاورند و با پدیدآورندگان این حوادث برخورد مناسب صورت گیرد؟!»

ذکر این نکته در اینجا لازم است که علی خضریان، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اخیراً با اشاره به برپایی گشت ارشاد در دولت خاتمی، گفت: گشت ارشاد در دولت اصطلاحات شکل گرفته و عجیب است که امروز آقایان اصلاح‌طلب از آن اعلام برائت می‌کنند.

پونز زدن به پیشانی بدحجابان

خضریان خطاب به هم‌طیفان خاتمی که در روزهای اخیر از بلواکنندگان و دعوت‌کنندگان به آشوب بودند، گفت: طیف اصلاح‌طلب بر پیشانی بدحجابان پونز می‌زدند و موی مردم را در خیابان قیچی می‌کردند. امروز جامعه چنین رفتارهایی را نمی‌پذیرد و اصلاح روندها در دولت سیزدهم آغاز شده است.

مهدی کروبی، از سران فتنه ۸۸ هم با صدور بیانیه‌ای در واکنش به درگذشت مهسا امینی، ضمن محکوم کردن «برخوردهای خیابانی با زنان و دختران جوان»، نوشت: «با توجه به تجربه‌های پیشین از مردم عزیز، شخصیت‌ها و جریان‌های سیاسی می‌خواهم که برای ممانعت از تکرار این نوع جنایت‌ها، تحقیرها و آزار و اذیت زنان و دختران، این پرونده را تا مختومه کردن این روش غیر شرعی و غیر انسانی پیگیری کنند. مهدی کروبی برای تغییر در کنار شماست».

سید حسن خمینی هم در صفحه اینستاگرام خود درباره ماجرای مهسا امینی، نوشت: «بدون شک مسئولان نیروی انتظامی باید به صورت شفاف و دقیق نسبت به آنچه به نام «توجیه و آموزش» بر این دختر ۲۲ ساله رفته است، پاسخگو باشند. عدم برخورد بهنگام و قانونی و عدم توقف روندهای معیوبی که هر از چندی موجب بروز حادثه می‌شود، بیم تکرار این قبیل فجایع را بالا می‌برد».

قانون حجاب را قبول ندارم

غلامحسین کرباسچی، مدیر مسئول روزنامه هم میهن اخیراً در یک مناظره تلویزیونی درباره حجاب، گفت: «وقتی می‌بینیم که یک قانون در یک زمانی تصویب شده که در حال حاضر اکثریت قاطعی از جامعه به آن عمل نمی‌کنند، باید این قانون مورد تجدید نظر قرار گیرد».

ماهی‌گیری اصلاحات از آب گل آلود/ کاسبی سیاسی با خون

وی اظهار داشت: «طبق قانون مربوط به حجاب، اگر یک تار مو یا دسته موی زن بیرون باشد، او مجرم است. قوه مقننه باید این قانون را اصلاح کند. قانون را وقتی مردم عمل نمی‌کنند، باید اصلاح شود. من قانون حجاب را قبول ندارم، چون مردم را زده می‌کند، اسلام را لکه دار می‌کند».

مصطفی کواکبیان، یکی دیگر از چهره‌های اصلاح‌طلب هم در سخنان خود علیه گشت ارشاد مطالبی را مطرح کرد و گفت: «جلب رضایت مردم بسیار مهم است و با زور، بگیر و ببند و امثال گشت ارشاد نمی‌توانیم دینداری مردم را تضمین و مشکلات را حل کنیم».

ماهی‌گیری اصلاحات از آب گل آلود/ کاسبی سیاسی با خون

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور سابق نیز در صفحه اینستاگرام خود، نوشت: «حادثه تلخی که برای مهسا امینی اتفاق افتاد، رویدادی تلخ و اندوه‌بار است که نمی‌توان از کنار آن با بی تفاوتی گذشت. واقعه‌ای که در آن دختری مسافر در عین صحت و سلامت توسط پلیس گشت ارشاد دستگیر شد. تا به حال گزارش‌های تلخ دیگری هم از برخوردهای نامناسب با زنان و دختران جامعه منتشر شده بود و اتخاذ تدابیر و سیاست‌هایی که این گونه رفتارهای غیراخلاقی و غیراسلامی برای همیشه متوقف شود، مهم است».

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر پیشین ارتباطات نیز در واکنش به فوت مهسا امینی، نوشت: «آسیب جدی به دختری در حکومت شیعه بر اثر عوارض اقدامات گشت ارشاد، تلنگری به ما نمی‌زند»؟

فیلم مهسا امینی تقطیع شده است!

معصومه ابتکار، معاون امور زنان دولت روحانی هم در واکنش به درگذشت مهسا امینی، گفت: «فیلمی که از لحظه مرگ منتشر شد، تقطیع شده بود لذا انتشار آن بیشتر سوال ایجاد کرد. بی‌اعتمادی و عدم پذیرش سخنان پلیس از سوی مردم واقعاً ناراحت کننده است. مسائل زیادی هست که در فیلم مشخص نیست. مثلاً تصاویر بیمارستان با تصاویری که منتشر شد، همخوانی ندارد.»

ماهی‌گیری اصلاحات از آب گل آلود/ کاسبی سیاسی با خون

وی گفت: «ارزیابی من این است که واقعاً روش‌های گشت ارشاد و برخوردهای توأم با ترس، ارعاب و زور هیچ کمکی به بحث حجاب نمی‌کند و جوانان را نسبت به اصل دین و دین‌داران بدبین کرده و عوارض آن بسیار بیشتر از فواید آن است. مهاجرت، دلسردی و مشکلات روانی ناشی از رفتارهای گشت ارشاد است و امیدوارم این اتفاق یک بیدارباش باشد، برای افرادی که بر استمرار این رویه اصرار دارند».

فائزه هاشمی هم از جمله افرادی بود که با صحبت‌های خود خواستار منحل شدن گشت ارشاد شد و درباره حجاب، گفت: «سیاست بسیار غلطی که دنبال می‌شود این است که برخی تصور می‌کنند اگر ما در برابر حجاب کوتاه بیاییم، باید در برابر همه چیز کوتاه بیاییم. من حجاب دارم اما با حجاب اجباری مخالف هستم. امیدوارم این حوادث، آقایان را به سر عقل بیاورد که ما تا چه زمانی باید قربانی دهیم؟ دختران ما تا چه زمانی باید آسیب ببینند؟ خیلی آینده روشنی نمی‌بینم و آقایان نشان دادند که دارند از دین فاصله می‌گیرند».

ماهی‌گیری اصلاحات از آب گل آلود/ کاسبی سیاسی با خون

فرزند اکبر هاشمی رفسنجانی فقط به اظهارنظر درباره این ماجرا اکتفا نکرد و ۵ مهر ماه بود که به دلیل تحریک اغتشاشگران به اعتراضات خیابانی در منطقه شرق تهران توسط یک نهاد امنیتی بازداشت شد. ناگفته نماند که پیش از این هم سابقه داشته که فائزه هاشمی به دلیل حضور مستقیم در برخی اغتشاش‌های خیابانی بازداشت شود.

ناگفته نماند که برخی از چهره‌های اصلاح‌طلب به صراحت و در اظهارات خود از پایان اغتشاشات به بهانه فوت مهسا امینی ناراحت شدند. موید این مسئله آن است که عباس عبدی، یکی از چهره‌های اصلاح‌طلب اخیراً در یادداشتی، نوشت: «در هر حال یک احتمال دارد که دیر یا زود این آتش نیز خاموش شود و زیر خاکستر برود و در زمانی دیگر و مکانی مناسب دوباره سر برآورد و قطعاً زمانی خواهد رسید که خاموش نشود، ولی در هر صورت هزینه‌های آن گریبان همه را خواهد گرفت».

مطالب مذکور به خوبی گویای آن است که اصلاح‌طلبان از هجمه به گشت ارشاد و بی اعتبار کردن قانون حجاب و عفاف ابایی ندارند و در روزهای اخیر با ضدانقلاب و بدخواهان نظام و ملت ایران هم‌نوا شدند.

سیاست‌ورزی اصلاح‌طلبانه

البته نمی‌توان عطش اصلاح‌طلبان برای بازگشت به قدرت سیاسی را در این زمینه نادیده گرفت. در واقع، اصلاح‌طلبان که در انتخابات‌های گذشته یعنی ریاست جمهوری سیزدهم، مجلس یازدهم و شورای شهر ششم عرصه را به رقیب خود واگذار کردند، از هر فرصتی برای دیده شدن استفاده می‌کنند و این بار هم از موضوع مهسا امینی سو استفاده کردند تا با حمله به حجاب و گشت ارشاد، طیفی از جامعه را در انتخابات‌های آینده از جمله انتخابات مجلس ۱۴۰۲ با خود همراه کنند و اندکی رأی برای خود به دست آورند.

اما ذکر این نکته حائز اهمیت است که اصلاح‌طلبان که این بار هم می‌خواستند از آب گل‌آلود ماهی بگیرند، در دورانی که خود در قدرت بودند، ثابت کردند که با موضوع زنان و حقوق آنان کاملاً ابزاری برخورد می‌کنند و فقط در دوران انتخابات شعار حمایت از زنان را سر می‌دهند.

ماهی‌گیری اصلاحات از آب گل آلود/ کاسبی سیاسی با خون

موید این مسئله آن است که وقتی «محمدعلی نجفی» شهردار سابق تهران، همسر دوم خود را به طرز فجیعی با شلیک پنج گلوله به قتل رساند، فعالان و رسانه‌های اصلاح‌طلب به جای دفاع از مقتول که زنی جوان بود، به صورت یکپارچه از نجفیِ اصلاح‌طلب دفاع کرده و وی را در جایگاه قهرمانِ مظلوم نشاندند. جریان اصلاح‌طلب در آن مقطع با بی‌اخلاقی، مقتول را سزاوار مرگ معرفی کرده و نجفی را فردی خوشنام جلوه دادند.

دفاع از قتلِ «میترا استاد»

این در حالی است که برای مهسا امینی یک اتفاق ناخواسته و بر اساس وضعیت جسمی آن خانم جوان رخ داد، اما اصلاح‌طلبان از قتل با خشونت میترا استاد گذشتند چرا که قاتل فردی اصلاح‌طلب بود، اما موضوع مهسا امینی را رها نمی‌کنند، چرا که دنبال بازگشت به قدرت و عرصه سیاسی هستند و تصورشان آن است که با هجمه به اصل حجاب و عفاف می‌توانند در این راه توفیق یابند، حال آنکه ملت همیشه در صحنه ایران این روزها در راهیپمایی‌هایی که حضور یافتند، شعارهایی چون «حجاب میراث کهن»، «من حجاب را دوست دارم»، «یا فاطمه شعار ماست، حجاب افتخار ماست» و «حجاب حکم خداست، منکر آن بی‌حیاست» پاسخ محکمی به اصلاح‌طلبان و افرادی دادند که می‌خواهند قانون حجاب و عفاف را زیر سوال ببرند.

احمد راستینه، نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی درباره این مسئله، اظهار داشت: سوال اصلی از جریان مشخص سیاسی در کشور این است که لیدرهای شما در فتنه ۸۸ ظلم بزرگ را به نظام اسلامی تحمیل کردند و آن روز کلید رمزشان «ندا آقا سلطان» بود و امروز «مهسا امینی». شما زن را اسم رمز آشوب‌هایتان قرار داده‌اید.

اصلاح‌طلبان حرمت زن را زیر سوال بردند

وی خطاب به اصلاح‌طلبان، گفت: شما قتل مرحوم «میترا استاد» به دست لیدر جریان اصلاح طلب را دیدید، در احراز قتل نتوانستید شک و شبهه ایجاد کنید، حرمت و کرامت زن را با طرح پرستو بودن او زیر سوال بردید، حالا مدافع حقوق و کرامت زن شده‌اید.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: به همه فتنه انگیزان و دروغ انگیزان که این روزها در فضای مجازی به هر دروغی متوسل می‌شوند، تذکر می‌دهیم که اگر نظام اسلامی در فتنه ۸۸ صبر انقلابی را مسئولیت خود می‌دانست، امروز اقدام انقلابی را در دستورکار قرار خواهد داد.

حجت‌الاسلام سید محمود نبویان، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با مهر با انتقاد از اقدامات اخیر اصلاح‌طلبان، گفت: سران اصلاحات مانند محمد خاتمی، عباس عبدی، شکوری راد، صادقی، حسن خمینی در روزهای اخیر با اظهارات و بیانیه‌های خود مردم را تحریک کردند. آنان اجازه ندادند ماجرای مهسا امینی مشخص شود و قبل از آنکه علت فوت وی مشخص شود، مردم را تحریک کردند. سران اصلاحات، مدافعان اصلی آشوبگران و اغتشاشگران و مدافع افرادی هستند که ضد اسلام، ضد شیعه و ضد ایران هستند، روش رضاخانی دارند و قتل و جنایت می‌کنند. سران اصلاحات باید به مردم ایران پاسخگو باشند.

ماهی‌گیری اصلاحات از آب گل آلود/ کاسبی سیاسی با خون

وی افزود: ممکن است فردی بگوید سران اصلاحات نمی‌دانستند که این ماجرا به اینجا کشیده می‌شود که اگر واقعاً این گونه است و آنان نمی‌دانستند عواقب اظهاراتشان این گونه می‌شود، الان باید به صورت دسته جمعی بیانیه دهند و بگویند اشتباه کرده‌اند و باید از اغتشاشگران اعلام برائت کنند. سران اصلاحات باید پاسخ دهند و قوه قضائیه باید با این افراد برخورد و آنان را محاکمه کند. تقاضای ما این است که رودربایستی‌ها و مصلحت اندیشی‌ها کنار برود.

فتنه اصلاحات به جایی نمی‌رسد

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به چه حقی یک نماینده اصلاح‌طلب مجلس می‌گوید که ما مردم را زنده می‌گیریم و مُرده تحویل می‌دهیم؟ این افراد باید محاکمه شوند. اگر مدرک دارند، باید رو کنند و اگر مدرک ندارند، باید پاسخ دهند که چرا مردم را تحریک کردند و روی این آتش، بنزین ریختند. سران اصلاحات مدافع آشوب گران و قاتلان هستند اما باید بدانند که این فتنه آنان هم راه به جایی نخواهد برد.

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی، نماینده مردم محلات در مجلس نیز با اشاره به حادثه رخ داده برای مهسا امینی، گفت: چرا برخی افراد با قضاوت‌های زودهنگام به ضد انقلاب جناح می‌دهند؟ عجیب این است که برخی از این حادثه برای حمله به ارزش‌ها، حجاب، مقدسات و حتی آیات حجاب استفاده کردند. آیا این امری طبیعی است؟

مدافعان گشت ارشاد، امروز مقابل گشت ارشاد می‌ایستند!

وی متذکر شد: عجیب است که عده‌ای یک زمانی از گشت ارشاد دفاع کرده و همان‌ها امروز مقابل گشت ارشاد می‌ایستند! یادمان نمی‌رود آن‌هایی را که در مجلس شورای اسلامی از رئیس جمهور وقت به دلیل عدم اجرای قانون گشت ارشاد سوال می‌کردند و فراموش نمی‌کنیم آقایانی را که به دلیل ساپورت پوشی برخی از بانوان مکرراً سوالاتی بیان می‌کردند. یادمان نمی‌رود چه کسانی در شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبه گشت ارشاد را آوردند و حالا چه طور شده که گذشته را فراموش کرده‌اند؟

با همه این تفاسیر، علی رغم اینکه مسئولان ذیربط درباره علت فوت مهسا امینی روشنگری کرده بودند، اما اصلاح‌طلبان گشت ارشاد را عامل این قضیه می‌دانستند، حال آنکه خیلی زود مشخص شد که گشت ارشاد بهانه‌ای برای ضدانقلاب و اصلاح طلبان جهت ضربه به انقلاب و جمهوری اسلامی بود و با هدایت اغتشاشگران چنین خوابی را در رویاهای خود می‌دیدند.

ورود پررنگ و موج سواری اصلاح طلبان بر فوت مهسا امینی، از عوامل جدی بروز اغتشاشات اخیر و کشته شدن برخی از مردم و وارد شدن آسیب‌های چند صد میلیاردی به بیت المال و اموال مردم شد که دستگاه قضائی باید به این موارد رسیدگی کند. درست است که این بار هم تیر اصلاح طلبان به سنگ خورد، اما دیگر وقت آن رسیده است که نظام جمهوری اسلامی تکلیف خودش را با این افراد که در زمین دشمن و ضدانقلاب بازی می‌کنند و با دروغ و شایعه سازی‌های خود کشور را دچار خسارت و درگیر آشوب می‌کنند، مشخص کند.


11699733
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به تصریح گزارشگر سازمان ملل به نسل کشی رژیم صهیونیستی در غزه گفت: دولت‌های ملی و مجامع سیاسی و حقوقی بین‌المللی اکنون نه فقط در معرض قضاوت افکار عمومی جهان، بلکه در معرض قضاوت تاریخ قرار دارند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امورخارجه کشورمان با قربانعلی بردی محمداف رئیس شورای مصلحت خلق ترکمنستان دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس دفتر سیاسی حماس صبح روز پنجشنبه در بهارستان با رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان محیط زیست گفت: از مهمترین برنامه‌هایمان قانون هوای پاک است که امسال آن را عملیاتی خواهیم کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نماینده منتخب تهران در مجلس دوازدهم گفت: باید یک آشتی بین دولت و حکمرانی با ظرفیت‌های اقتصادی به وجود بیاید و این دقیقا همان شایسته سالاری است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته تهران به امامت آیت‌الله سید احمد خاتمی در دانشگاه تهران برگزار می‌شود.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره اولویت های امسال وزارتخانه متبوع خود توضیح داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: طرح مجلس در خصوص اتباع خارجی بخش‌های مختلفی دارد که باید تصویب شود، چون در این زمینه خلاء قانونی داریم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس غرب آسیا گفت: وزارت خارجه باید کمپین تحریم رژیم صهیونیستی را راه بیاندازد و از کشورهای فعال در این زمینه دعوت کند تا اقدامی صورت گیرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت امور خارجه در شبکه اجتماعی ایکس جنگ علیه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی نوار غزه بسیار غم‌انگیز و دردناک عنوان کرد و در پیامی از آن به شدت انتقاد کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است