ورزشی 00:09 - 02 مرداد 1396
برای کادر فنی هیچ چیزی جز قهرمانی در جهان رضایت بخش نیست
مربی تیم ملی واترپلو گفت: توان شگفتی ساز شدن در رقابت‌های قهرمانی جهان را داریم، اما واقعاً کارمان سخت است.

رضایی: توان شگفتی‌ساز شدن را داریم، اما واقعاً کارمان سخت است/ واترپلو هم می‌تواند مثل والیبال شود

وحید رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درمورد شرایط تیم ملی واترپلوی جوانان ایران پیش از اعزام به مسابقات جهانی اظهار داشت: کار در این دوره برای ایران بسیار سخت است، چراکه حریفان قدرتمندی داریم. تیم روسیه عنوان سوم اروپا را به دست آورده و از طرفی هم آمریکا و یونان هم در گروه ایران قرار دارند. اگر در مرحله مقدماتی یک بازی را ببریم برای عناوین شانزده تا بیستم تلاش خواهیم کرد و اگر دو بازی را ببریم برای کسب عنوان دوازدهم تا بیستم تلاش می‌کنیم. بنابراین اینگونه باید شانس خود را بالا ببریم.

وی ادامه داد: ما تاکید زیادی روی بخش دفاعی داریم و می‌خواهیم کمتر گل بخوریم و یک بازی منطقی را ارائه کنیم. بسیار کار کرده‌ایم و در حفظ توپ هم باید موفق ظاهر شویم. امیدوارم بتوانیم معقول بازی کنیم و قطعاً هدف مان کسب بهترین نتیجه است. اصلاً برای باختن و زنگ تفریح شدن به صربستان نمی‌رویم. کاری خواهیم کرد که تیم‌ها ساده از ما نگذرند و حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشیم.

مربی تیم ملی واترپلوی ایران خاطرنشان کرد: پیش‌بینی برد حرفه‌ای و امکان‌پذیر نیست؛ چیزی که همه می‌گویند این است که ما حداقل پورتوریکو را شکست می‌دهیم، اما ما در دوره گذشته مکزیک را در گروه خود داشتیم و بسیار خوب برابر آنها قرار گرفتیم؛ نمی خواهم بگویم داوری تاثیرگذار بود، اما واقعاً اگر 4 سوت اشتباه داشت 3 تای آن به ضرر ایران بود. همان بازی که همه پیش‌بینی می‌کردند ما پیروز می‌شویم را با اختلاف 2 گل واگذار کردیم.

رضایی عنوان کرد: سطح تیم‌ها را می‌توان پیش بینی کرد، اما نمی توان گفت که در آن روز مسابقه چه شرایطی وجود خواهد داشت. توان شگفتی‌ساز شدن را داریم، اما واقعاً کارمان سخت است. اگر حرفه‌ای بخواهم حرف بزنم باید بگویم که ما تمام توان خود را به کار می‌گیریم تا بهترین نتایج را کسب کنیم، اما اگر بخواهم واقعیت را مطرح کنم، بازهم باید همین حرف را بزنم!

وی در پاسخ به این سوال که ایران چه عنوانی کسب کند، کادر فنی راضی خواهد شد، تصریح کرد: ما هیچ وقت نسبت به تلاشی که کرده‌ایم از خواسته خود کوتاه نمی‌آییم. برای کادر فنی هیچ چیزی جز قهرمانی در جهان رضایت بخش نیست. شاید این حرف من الان کمی مسخره باشد، اما با یک پروسه 2 دهه‌ای و منظم می‌توان به این هدف هم رسید. مگر 20 سال پیش فکر می کردیم بتوانیم تیم‌های بزرگی مانند برزیل و ایتالیا و لهستان و ... را شکست دهیم؟ وضعیت در بخش جوانان آسیا نسبتاً خوب است و با تیم‌های مطرح قاره‌کهن بازی‌های پایاپایی داشته‌ایم و هر نتیجه‌ای هم حاصل شده است. این موضوع باید جهانی شود و بتوانیم در سطح جهان با تیم‌ها رقابت نزدیک داشته باشیم.

مربی تیم ملی والیبال ایران درمورد عصبانیت چیریچ، سرمربی تیم ملی، گفت: او عصبی نیست، بلکه خیلی جدی است. به هر حال هر آدمی شخصیت خاص خودش را دارد. برخی از دوستان خبرنگار هنگام مصاحبه از وی می‌خواهند که به دوربین لبخند بزند و صحبت کند، اما همه بدانند که ما بازیگر نیستیم، بلکه مربی هستیم. ممکن است من به عنوان یک مربی هنگام مصاحبه کردن سرم پایین باشد، اما هنگام حرف زدن با شاگردانم سرم را بالا می‌گیرم. ای کاش از ما نخواهند که مانند یک بازیگر بازی کنیم و ما را اینگونه که هستیم بپذیرند.

رضایی درمورد اظهارات چیریچ مبنی بر اینکه فشارهای داخلی کار کردن را سخت می‌کند، تصریح کرد: من معتقدم که همه باید حرف بزنند. ورزش را مظلوم است، چون درموردش حرفی زده نمی‌شود و اعتقاد دارم که ابتدا همه باید درموردش حرف بزنند. نمی‌گویم که باید دهان منتقدین را بست، اما برخی‌ها حرف‌هایی می‌زنند که مدتی بعد خودشان عذرخواهی می‌کنند و متوجه می‌شوند که اظهارات‌شان منبع موثقی نداشته است! انتقاداتی از روی کینه است که کار را خراب می‌کند. من خودم تمام صحبت‌ها را گوش می‌کنم و هرجا نیاز باشد اصلاح می‌کنم و هر حرفی هم منطقی نباشد توجهی به آن نمی کنم.

رقابت‌های واترپلوی زیر 20 سال جهان از 14 تا 22 مرداد ماه به میزبانی صربستان برگزار می‌شود؛ تیم ایران در این مسابقات با تیم‌های آمریکا، روسیه، یونان و پورتوریکو هم‌گروه است.


9287616
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» شهردار منطقه ۱۲ هدف از ساماندهی محله هرندی و بازار امین‌سلطان را جلوگیری از تخلفات ساختمانی و احیای حق شهروندی و باز کردن مسیر تردد شهروندان اعلام کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کنفدراسیون فوتبال آسیا جریمه های انضباطی مربوط به جام ملت های آسیا و لیگ قهرمانان آسیا را اعلام کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس ۲۴ ساعت فرصت دارند تا برای صدور مجوز حرفه‌ای اقدام کنند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» آندرتیکر کشتی کچ‌کار معروف برای تبلیغ یک برند در تلویزیون به ایران می‌آید.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کارلوس آلکاراس اسپانیایی با شکست ناباورانه برابر گریگور دیمیتروف از دور رقابت‌های تنیس مسترز میامی حذف شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» نایب رئیس بانوان فدراسیون بسکتبال گفت: بهترین اتفاق سال ۱۴۰۲ صعود ۲۶ پله‌ای تیم ملی بانوان در رنکینگ جهانی و قرار گرفتن در رده ۵۲ بود. تیم ملی اکنون در رده دهم آسیا قرار دارد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» نایب رئیس بانوان فدراسیون بسکتبال گفت: بهترین اتفاق سال ۱۴۰۲ صعود ۲۶ پله‌ای تیم ملی بانوان در رنکینگ جهانی و قرار گرفتن در رده ۵۲ بود. تیم ملی اکنون در رده دهم آسیا قرار دارد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» دارنده مدال طلای شنای قهرمانی آسیا گفت: من به همراه مهرشاد افقری و هومر عباسی شانس کسب ورودی المپیک هستیم. هر کسی می‌تواند با رسیدن به رکورد تعیین شده، ورودی المپیک را کسب کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» بسیاری از تحلیگران آمریکایی معتقدند، فضای داخلی ایالات متحده شرایط را برای ایجاد یک جنگ داخلی گسترده در این کشور آماده کرده است و ترامپ می‌تواند طی فرایند انتخابات ریاست جمهوری پیش رو، نقش تعیین کننده‌ای در بروز این جنگ ایفا کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» ملی‌پوش دسته ۸۹ کیلوگرم وزنه‌برداری ایران در واکنش به ناامیدی برخی دوستان از طلایی شدن وزنه‌برداری ایران در المپیک پاریس گفت: مسئولان خیلی قاطعانه حرف زدند ولی امیدوارم اشتباه کنند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است