اجتماعی 12:24 - 28 مرداد 1398
مدیرعامل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت تشریح کرد
مدیرعامل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت کمیته امداد کشور با اشاره به اینکه در مجموع حدود ۳ میلیون نفر نزد صندوق قرض الحسنه امداد ولایت افتتاح حساب کردند، گفت: حدود ۲۰۰ هزار نفر خیر در صندوق قرض الحسنه امداد ولایت سپرده گذاری کرده‌اند و حدود ۲۵۰ میلیارد تومان از منابع، سپرده‌های مردمی است.

رقم وام‌های پرداختی «مسکن»، «گره‌گشایی» و «اشتغال» کمیته امداد

به گزارش ایسنا، مجید باجلان در نشستی خبری با بیان اینکه صندوق قرض الحسنه امداد ولایت سال ۹۵ با تاکید دفتر مقام معظم رهبری و در راستای ترویج فرهنگ قرض الحسنه افتتاح شد افزود: نکته این بود که هم بتوانیم فرهنگ قرض‌الحسنه را ترویج دهیم و هم خدمات آسانی را به مددجویان و محرومان ارائه کنیم.

وی با بیان اینکه ثواب قرض الحسنه ۱۸ برابر صدقات است گفت: کمیته امداد به عنوان نهاد متولی برای ارائه خدمات به محرومان و نیازمندان به دنبال صندوق قرض الحسنه رفت و قصد داشت صندوق قرض الحسنه اسلامی را در کشور ترویج دهد.

به گفته مدیرعامل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت کمیته امداد کشور، در سال ۹۴ با مجوز بانک مرکزی این صندوق تاسیس شد و تمامی عملیات آن در قالب عملیات بانک شتاب انجام می‌شود. همچنین صد درصد سهام صندوق مربوط به کمیته امداد است و خارج از کمیته امداد سهامداری ندارد.

وی افزود: صندوق‌ها در شبکه شتاب می‌توانند فعالیت بانکداری کنند اما پشتیبانی صندوق ما بانک ملی است.

باجلان با بیان اینکه صندوق قرض الحسنه امداد ولایت ۳۳ شعبه در کشور دارد گفت: صندوق قرض الحسنه امداد ولایت بانک مرکزی این شعبات را در دسترس کمیته قرار داده تا بتوانند خدمات را انجام دهند. در مجموع در تمامی شهرستان‌هایی که دفاتر کمیته امداد شعبه داشته باشد صندوق قرض الحسنه امداد ولایت به مراجعان خدمات ارائه می‌کند.

وی افزود: از سال ۹۵ تا به امروز صندوق حدود ۳ هزار میلیارد تومان وام قرض الحسنه پرداخت کرده است، که به نوع خود با توجه به سرمایه در بدو تاسیس این صندوق می تواند نکته‌ای باشد که در این شرایط اقتصادی گره‌گشایی کند. همچنین بالغ بر یک میلیون نفر از این وام‌ها استفاده کرده‌اند.

مدیرعامل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت کمیته امداد کشور افزود: در برخی جاها تعداد نفرات محدودی از این رقم‌های وام‌ها استفاده می‌کنند اما این یک میلیون نفر از اعضای خانواده‌هایی بودند که در مناطق محروم بودند و در گره‌گشایی و تأمین مسکن نیازمندان کمک کننده بوده است.

باجلان با اشاره به وام‌های اشتغال یادآور شد: سال قبل حدود ۱۳۰ هزار مددجو تحت کمیته امداد از ظرفیت وام‌های اشتغال صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت و سهم بانک‌ها توانمند شدند که اگر یک میلیون نفر را در میانگین ۳ نفر خانوار ضرب کنیم این وام‌های صندوق پرداخت شده سرسفره ۳ میلیون نفر تاثیرگذار شده است.

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۷ صندوق امداد ولایت با توجه به شرایط اقتصادی که در کشور به وجود آمد باید خدمات را بیشتر برجسته می‌کرد گفت: در سال ۹۷ بودجه مصوب صندوق حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان بوده است که به حدود ۳۴۰ هزار نفر وام پرداخت شده است. همچنین در پایان سال با توجه به شرایط اقتصادی کشور حدود هزار و ۶۷۰ میلیارد تومان عملکرد داشتیم.

باجلان با بیان اینکه در سال ۹۸ بودجه مصوب صندوق دو هزار میلیارد تومان مصوب شده است تاکید کرد: از این دو هزار میلیارد تومان تا ۲۵ مرداد ماه حدود ۱۰۵ درصد از اعتبارات را جذب کردیم. همچنین در سال ۹۸ بالغ بر۳۴۰ میلیارد تومان وام‌های کارگشایی پرداخت شده است که تا سقف ۵ میلیون تومان  پرداخت می‌شود البته هیئت مدیره اخیراً سقف آن را تا ۱۰ میلیون تومان مصوب کرد اما هنوز ابلاغ نشده است.

باجلان با بیان اینکه حدود ۴۰۰ میلیارد تومان از محل صندوق در سال جاری باید وام اشتغال باشد یادآور شد: تاکنون ۱۳۰ میلیارد تومان در این فاصله زمانی ۴ ماهه عملیات پرداخت وام را در دستور کار خود قرار دادیم و سقف وام‌های اشتغال نیز ۵۰ میلیون تومان است.

 وی ادامه داد: اشتغال کمیته امداد اشتغال پایدار است، یعنی قبل از آنکه فرد نیازمند طرحی را ایجاد کند همکاران ما در حوزه اشتغال نیازسنجی و طرح را بررسی می‌کنند که آیا طرح در آن منطقه جغرافیایی بازدهی دارد یا خیر؟ پس وام‌های اشتغالی که پرداخت می شود و اشتغال‌هایی که کمیته امداد ایجاد می کنند کاملا پایدار است چراکه قبل و بعد از اجرای طرح، آن طرح نظارت می‌شود.

مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت اظهارکرد: همچنین  در سال ۹۷ بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات وام ودیعه مسکن پرداخت شده است و در سال ۹۸ نیز ۲۰۰ میلیارد تومان صندوق در قالب ودیعه مسکن باید بابت ودیعه مسکن پرداخت کند که تا به حال حدود ۵۰ میلیارد تومان پرداخت شده و سقف آن از ۱۵ میلیون تومان پرداخت وام ودیعه مسکن به ۲۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

به گفته وی همچنین به محرومان و نیازمندانی که در کمیته امداد تایید صلاحیت داشته باشند وام تهیه مسکن قرض الحسنه تا سقف ۳۰ میلیون تومان پرداخت می شود.

وی ادامه داد: امسال در کمیته و بودجه امداد باید حدود ۳۰ هزار منزل مسکونی برای مددجویان و نیازمندان ساخته شود که تا کنون صندوق تمامی اعتباراتی که نیاز بود برای تهیه مسکن در اختیار قرار داده و ۱۰۰ میلیارد تومان در قالب وام تهیه مسکن پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه در مجموع حدود ۳ میلیون نفر نزد به صندوق قرض الحسنه امداد ولایت افتتاح حساب کرده‌اند گفت: حدود ۲۰۰ هزار نفر خیر در صندوق قرض الحسنه امداد ولایت سپرده گذاری کرده‌اند  که حدود ۲۵۰ میلیارد تومان از منابع سپرده‌های مردمی است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در حادثه سیل، صندوق قرض الحسنه امداد ولایت بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان اعتبار قرض‌الحسنه به مناطق سیل‌زده کشور اختصاص داده است و دامنه پرداخت این وام به گونه ای بود که تمامی هموطنانی که در مناطق سیل زده کشور دچار آسیب شدند، می‌توانستند این وام را دریافت کنند. همچنین مقرر شد سقف وام حدود ۱۰ تا ۵ میلیون تومان پرداخت شود که تاکنون حدود ۹ هزار نفر از این تسهیلات استفاده کرده‌اند و بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان نیز از این اعتبارات استفاده شده است. اگر به مرحله ای برسیم که این اعتبارات مجددا افزایش یابد قطعاً این اعتبارات را نیز افزایش خواهیم داد.

باجلان در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا برای سیل زدگان مهلت بازپرداختی تعیین شده یا خیر؟ گفت: مهلت بازپرداخت وامها تا سقف ۱۰ میلیون تومان و طی ۵۰ قسط و از ۱۰ میلیون تومان به بالا در ۶۰ قسط تعیین شده است.



انتهای پیام


10212625
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور از آخرین وضعیت جاده‌های کشور خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شهردار تهران گفت: نقش هلال احمر در ساماندهی حرکت مردم برای کمک به مردم بحران زده فلسطین حائز اهمیت و بر جهانیان آشکار و مبرهن است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه ۲۰ تهران با اشاره از اجرای تمهیدات ترافیکی پیرامون حرم حضرت عبدالعظیم (ع) جهت برگزاری مراسم پرفیض لیالی قدر خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس پلیس راهور فراجا در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری به جزییات مصوبه افزایش جریمه‌های راهنمایی و رانندگی پرداخت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر شورای ترافیک استان تهران با اشاره به ۴۱ میلیون و ۳۳۱ هزار و ۴۵ تردد خودرویی از ابتدای طرح نوروزی گفت: ۲ میلیون و ۹۳۶ هزار و ۷۹۹ تردد فقط در هشتم فروردین ماه در تهران ثبت شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست ستاد معاینه فنی خودرو‌های تهران از خدمت رسانی ۸ مرکز معاینه فنی در روز جمعه ۱۰ فروردین خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی شهرداری تهران توضیحاتی درباره ساخت مسجد در پارک قیطریه تهران ارائه کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس کمیته گردشگری شورای اسلامی شهر تهران بر تلاش اعضای شورا برای جلوگیری از تخریب بنا‌های مجاور کاخ گلستان تاکید کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون روابط کار خبر داد، لایحه پیشنهادی اصلاح ​موادی از قانون کار برای تعیین مزد کارگران به زودی به دولت ارائه می‌شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» جانشین پلیس راه کشور از فوت ۶۱۷ نفر از هموطنان بر اثر سوانح رانندگی خبر داد و گفت:طی این مدت، ۱۶ هزار و ۵۸۳ نفر در تصادفات جاده‌ای مجروح شده‌اند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است