اجتماعی 08:54 - 28 بهمن 1398

جزئیات تهاتر ساختمان شماره ۲ شهرداری

به گزارش خبرنگار مهر، روز گذشته دو عضو شورای اسلامی شهر تهران در خصوص فروش املاک شهرداری بدون مجوز شورا به شهرداری تذکر دادند.

حجت نظری عضو شورای شهر تهران در خصوص به مزایده گذاشتن عمارت اقدسیه تذکر داد و اعلام کرد: این بنا در لیست فروش شهرداری نبوده و درخواست کرد که این مزایده ملغی شود.

محمد سالاری رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران در تذکر دیگری، در خصوص تهاتر ساختمان شماره ۲ شهرداری (روزنامه اطلاعات) هشدار داد و اعلام کرد: برای تهاتر املاکی با چنین مقیاسی باید بر اساس مصوبه شورا، شهرداری مجوز لازم از شورا را دریافت کند.

عبدالرضا گلپایگانی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در خصوص اینکه آیا قرار است ساختمان شماره دو با یکی از نهادها تهاتر شود، به خبرنگار مهر توضیح داد: این ساختمان هنوز تجهیز نشده و به صورت «فلت» است اما در خصوص بحثی که شهردار تهران در رابطه با این بنا با یکی از نهادها داشته است، حتماً صرفه و صلاح شهر و شهرداری لحاظ می‌شود و در این رابطه قاعده و قانون را رعایت می‌کنیم. اگر شهرداری الزام داشته باشد که در رابطه با این تهاتر، مصوبه شورا را بگیرد، حتماً این روند طی خواهد شد.

وی ادامه داد: اینکه صرفه و صلاح شهر و شهرداری چیست، باید شرایط را بررسی کرد تا ببینیم کدام اقدام به‌صرفه‌تر است. یکی از مشکلات قدیمی شهرداری که مدت‌هاست مورد بررسی قرار گرفته، مطالعاتی در خصوص آن انجام شده و راه‌حل‌هایی هم برایش پیشنهاد شده، پراکندگی ساختمان‌های شهرداری در شهر است. این پراکندگی مسئله‌ای جدی است. در حال حاضر که بخشی از مجموعه‌های شهرداری در سایت «بهشت» متمرکز هستند، صرفه‌جویی‌های خوبی ناشی از این تجمع ایجاد شده اما سایر ساختمان‌های شهرداری در شهر پراکنده هستند؛ از جمله معاونت شهرسازی، معاونت اجتماعی، معاونت حمل و نقل و ترافیک، معاونت فنی و عمران، سازمان پارک‌ها، نوسازی‌، زیباسازی و … که اگر امکان آن وجود داشته باشد که در یک نقطه متمرکز شود، چه صرفه‌جویی ایجاد خواهد شد؟ این امکان چقدر برای شهر و شهرداری ارزشمند است؟

یکی از مشکلات قدیمی شهرداری که مدت‌هاست مورد بررسی قرار گرفته، مطالعاتی در خصوص آن انجام شده و راه‌حل‌هایی هم برایش پیشنهاد شده، پراکندگی ساختمان‌های شهرداری در شهر است. این پراکندگی مسئله‌ای جدی است

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با تأکید بر اینکه باید تهاتر ساختمان روزنامه اطلاعات با یکی از نهادها توسط کارشناسان بررسی تا صرفه و صلاح شهر مشخص شود، گفت: این موضوع در مرحله مقدماتی است و باید در معاونت مالی، املاک و معاونت شهرسازی بررسی شود تا به نتیجه برسد در چنین شرایطی حتماً مراحل قانونی توسط شهرداری انجام خواهد شد.

گلپایگانی در پاسخ به این پرسش که گفته می‌شود به دلیل عدم اجازه بارگذاری در زمین‌های متعلق به بنیاد مستضعفان، این زمین‌ها چندان ارزشی ندارند اما قیمت کارشناسی اولیه، قیمت مناسبی برای شهرداری نبوده است، افزود: وقتی بحث قیمت گذاری به میان می‌آید، تمام پارامترها در آن در نظر گرفته می‌شود؛ اینکه این زمین‌ها چه میزان اجازه بارگذاری دارد یا ندارد نیز در قیمت کارشناسی اثر خود را می‌گذارد.

برای فروش هر ملک نمی‌توانیم از شورا مجوز بگیریم

عبدالحمید امامی معاون مالی و اقتصاد شهری شهردار تهران نیز در پاسخ به این پرسش که جزئیات تهاتر ساختمان شماره دو شهرداری با بنیاد مستضعفان چیست؟ به خبرنگار مهر گفت: این موضوع جزئیاتی ندارد، بنیاد مستضعفان ساختمان‌هایی در میدان آرژانتین دارد که حاضر است آن را با ساختمان‌هایی در حد و اندازه ساختمان روزنامه اطلاعات (ساختمان شماره دو شهرداری) معاوضه کند. ما نیز در حال بررسی هستیم که آیا ۳-۲ ساختمان بزرگ که چنین قابلیتی داشته باشد را پیدا کنیم و در صورت توافق، بخش قابل توجهی از ساختمان‌های شهرداری را در ساختمان‌های میدان آرژانتین که یکی از آنها ساختمان نیمه‌کاره‌ای است و قابلیت تکمیل شدن دارد را متمرکز کنیم.

وی در خصوص اینکه اعضای شورا درخواست کردند املاکی در مقیاس عمارت اقدسیه و ساختمان شماره ۲ شهرداری در صورت فروش و تهاتر، مجوز شهرداری را دریافت کنند، بیان کرد: اینکه برای فروش هر ملک، تک‌تک از شورا مجوز گرفته شود، قابلیت اجرایی ندارد و فرآیند اجرا را با دشواری‌هایی روبرو می‌کند.


10397514
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر شورای ترافیک استان تهران گفت: از ابتدای شروع فعالیت ستاد خدمات سفر تا ۷ فروردین ماه ۳ میلیون و ۲۷۷ هزار و ۴۰۴ حجم تخلفات ناشی از سرعت غیرمجاز در استان ثبت شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» جمعیت هلال احمر با صدور اطلاعیه‌ای از سوی ستاد نوروزی، جزئیات خدمات‌رسانی در این روز‌ها و عملیات‌های امدادی این نهاد را تشریح و استان‌هایی را که بیشترین و شدیدترین تصادفات نوروزی را داشتند، معرفی کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرهنگ سیدرضا جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان ری از اجرای طرح امنیت محله محور پلیس و پاک سازی نقاط جرم خیز، خبر داد و گفت: ۹۰ معتاد متجاهر جمع آوری شدند. 
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا گفت: قاچاق کالا ضربات جبران ناپذیری بر اقتصاد کشور وارد می‌کند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با تاکید بر اینکه قاچاق کالا ضربات جبران ناپذیری بر اقتصاد کشور وارد می‌کند، افزود: امنیت و احساس امنیت قاچاقچیان کالا را سلب می‌کنیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری یکی از اتباع کشور‌های همسایه به همراه دو مالخر خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرکلانتر چهارم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری سارق انباری منازل مسکونی در شمال شرق تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس پلیس فتای تهران از هموطنان خواست در ایام نوروز هنگام خرید از فروشندگان سیار نکات ایمنی را در استفاده از کارت‌های بانکی رعایت کنند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون امداد و نجات هلال احمر استان تهران از نجات خانم ۳۵ ساله که در ارتفاعات دربند دچار ضعف و بیحالی و افت فشارخون شده بود، خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور گفت: از ابتدای طرح نوروزی ۴۶۹ میلیون تردد در جاده‌های کشور ثبت شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است