اجتماعی 14:24 - 20 آبان 1397

واکنش شورا به برنامه های آخوندی/ ۴ پرسش از وزیر سابق راه

به گزارش خبرنگار مهر، اعضای شورای شهر تهران پس از سخنان آخوندی پرسش های خود را از وی مطرح کردند.

محمد سالاری با بیان اینکه شما موضوع حکمروایی شهری و حتی انحلال فرمانداری ها و الحاق آن به شهرداری ها را مطرح کردید، گفت: منتقدان شما در جامعه مطرح کردند که شما قصد ستیز با دولت را دارید.

وی همچنین با اشاره به انتقادهایی که در چند هفته اخیر نسبت به آخوندی مطرح است، گفت: این هجمه ها ما را به یاد آیت الله هاشمی می انداخت که در هر رقابتی مورد تخریب مخالفان قرار می گرفت.

سالاری همچنین در خصوص نگرانی های برخی نسبت به ارتباط آخوندی با حاکمیت نیز اشاره کرد و خواستار توضیح وی در این ارتباط شد.

نژادبهرام در ادامه به موضوع نگاه آخوندی به مسئله شهروندی اشاره کرد و ناهید خداکرمی به پیامک هایی که در این چند روز به اعضای شورا ارسال شده و اعلام کردند با انتخاب آخوندی اصلاحات را بدبخت نکنید.

خداکرمی در ادامه با بیان اینکه تمام بغض های فروریخته همه قوا در این مدت به سمت مدیریت شهری نشانه رفته و همه انتظارات از مدیریت شهری است، گفت: فشارها در این مدت افزایش پیدا کرده است.

الویری نیز ۴ پرسش را از آخوندی مطرح کرد. نخست اگر اعضای شورا انتظار عزل و نصبی داشته باشند و بخواهند عزل و نصب ها بر اساس هماهنگی با شورا باشد، موضع وی چیست. تعامل با دولت و نهادهای انقلابی و ورود نیروهای جدید به شهرداری، پرسش های دیگر الویری از آخوندی بود.

میرلوحی نیز با اشاره به گله مندی آخوندی از حاشیه هایی که در ماجرای سمنان ایجاد شد از سوی آخوندی گفت: بر مدیریت شهری این بحث ها بسیار است. همانطور که دیدیم در موضوع بازنشستگی تنها بر روی شهردار تهران تمرکز شده بود.

در ادامه حجت نظری نیز با بیان اینکه قانون منع بکارگیری بازنشستگان ابلاغ شده و رویکرد شما در این خصوص چگونه است، گفت: شنیدم که روز گذشته درباره قطار تبریز-مشهد مسائلی را مطرح کردید، بدانید که در شهرداری تهران موضوعات شدیدتر رسانه ای می شود و صعه صدر شما مورد آزمایش قرار می گیرد.

وی ادامه داد: فرض کنید پیمانکاری به دلیل نگرفتن طلبش جلوی شهرداری می آید و خود را می سوزاند. آیا همانند کشتی سانچی حمایت مالی او را در دستور کار خود قرار می دهید. این حتماً موضوعاتی را می آفریند.

این عضو شورای شهر تهران به موضوع افزایش قیمت بلیت هواپیماها اشاره کرد و گفت: در این بحث و در فضای رسانه ای شما به جای آنکه طرفدار خریدارها باشید، از شرکت های هواپیمایی طرفداری کردید.

نظری به موضوع رابطه آخوندی با دولت اشاره کرد و گفت: زمانی که از دولت خارج شدید مواضعی را اعلام کردید که رابطه شهرداری و دولت را دشوار می کند. آیا اقدامی انجام شده که رابطه شما و دولت حسنه شود. همانطور که همه می دانند، به دلیل نداشتن رابطه مناسب بین شهرداری و دولت طی سال های گذشته شهرداری تهران چندین هزار میلیارد تومان ضرر کرده است که باید مشخص شود رابطه شما با سایر ارکان حکومت چگونه است.

وی ادامه داد: روز گذشته در جلسه ای که در دانشگاه تهران برگزار شد و گروهی از انجمن های علمی و دانشجویی نیز حضور داشتند حاشیه هایی برای این برنامه ایجاد شد. رابطه شما با جامعه دانشگاهی چگونه است؟

وی همچنین نسبت به پاسخگویی وی نسبت به شورا نیز خواستار شفاف سازی شد.

آخوندی در ادامه در پاسخ به پرسش اعضای شورا گفت: بحث مالی در شهرداری تهران بحث مهمی است. آخرین اسناد حسابرسی در شهرداری مربوط به سال ۹۲ است و به تازگی حسابرسی های سال ۹۳ تهیه شده که این نشان از بی انضباطی مالی گسترده در شهرداری دارد.

وی با بیان اینکه درآمد تهران متکی به شهرفروشی است که این مشکلی جدی است، گفت: هرچند هرچه می خواسته اند فروخته اند و چیزی برای فروش باقی نمانده است. گرفتاری در سطح شهر زیاد است و به نظر می آید همانطور که به دنبال دولت محلی هستیم، باید نظام مالیه محلی را نیز ایجاد کنیم.

وزیر سابق راه و شهرسازی، در این رابطه پیشنهاد داد برای بازنگری و تحول استراتژیک در این حوزه مشاور بین المللی بگیریم و یک بازنگری کلی بر این حوزه با استفاده از تجربه های جهانی انجام دهیم.

آخوندی در خصوص بازنگری در ساختار شهرداری نیز گفت: نظام سازمان شهرداری نیاز به بازنگری با استفاده از مشاوران بین المللی دارد.

وی تاکید کرد: من هیچ گاه تیمی نداشته ام و اعتقادم به مدیریت راهبردی سازمانی است.

آخوندی در خصوص سایر حاشیه ها و رابطه با دولت و رابطه با شورا گفت: اعتقاد اصلی من حاکمیت قانون است و معتقدم در این رابطه قانون همه مسائل را حل و فصل می کند. اگر ما نخواهیم به صورت شعاری به موضوع حاکمیت قانون بپردازیم، تمامی این روابط در قانون تعریف شده است و ما باید به اصل قانون پایبند باشیم.

وی تاکید کرد: اعتقاد دارم حکمرانی محلی ذیل حکمرانی ملی قرار دارد. بنابراین هیچ گونه ستیزی با دولت ندارم.

آخوندی در خصوص چالش هایی که عنوان می شود با رسانه ها دارد، گفت: ما یک رسانه داریم و یک ضد رسانه. ضد رسانه ای که به نهادهای مالی و بانک هایی متصل است و می تواند آنچنان جنگ روانی ایجاد کند که حتی اصلاح طلبان را نیز به تردید وادار کند.

وی در خصوص شائبه مالی نیز گفت: فردی که سر سوزنی مشکل و چالش مالی داشته باشد نمی تواند طی ۵ سال ۵ بار از مجلس رای اعتماد بگیرد.

آخوندی در خصوص درگیری که در حاشیه یکی از مراسم داشت، توضیح داد: زمانی که هواپیمای نو وارد تهران شده و باز هم از من پرسیده می شود این هواپیما آیا نو است، چه می توان گفت؟ جز اینکه این رسانه نیست و ضد رسانه است.

وی با اشاره به پیامک هایی که همین شبکه ضد رسانه به نمایندگان مجلس در روزهای استیضاح ارسال می شد، گفت: این مراکز هم قدرت دارند و هم پول. اما من خودم را فردی رسانه ای می دانم و معتقدم بدون رسانه تحقق دموکراسی امکانپذیر نیست.

آخوندی با تاکید بر اینکه من در برنامه کاری ام حضور در شهرداری را پیش بینی نکرده بودم گفت: من با هیچ عضوی از اعضای شورا تماس نگرفتم و برخی از اعضای شورا من را برای این سمت انتخاب کرده اند که از آنها سپاسگزارم. به هر حال معتقدم اجرای برنامه ای که ارائه کرده ام ریسک بالایی را می طلبد که شورا نیز باید همراه من این لیست را پذیرا باشد. من ریسک شخصی ام را می پذیرم اما نیاز به شجاعت و شهامت شورا نیز هست.


9970763
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس پلیس فتای تهران از هموطنان خواست در ایام نوروز هنگام خرید از فروشندگان سیار نکات ایمنی را در استفاده از کارت‌های بانکی رعایت کنند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون امداد و نجات هلال احمر استان تهران از نجات خانم ۳۵ ساله که در ارتفاعات دربند دچار ضعف و بیحالی و افت فشارخون شده بود، خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور گفت: از ابتدای طرح نوروزی ۴۶۹ میلیون تردد در جاده‌های کشور ثبت شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار منطقه ۶ شهر تهران جزئیات احداث ۳ پارکینگ بیمارستانی را در جوار ۳ بیمارستان مهم تهران اعلام کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» یک روانشناس از رابطه‌ای که انتها ندارد و با شکست رو‌به‌رو می‌شود، گفت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» جانشین پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای که با استفاده از دستگاه‌های خودپرداز اقدام به کلاهبرداری می‌کرد خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری یک مالخر حرفه‌ای در شرق استان تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر شورای ترافیک استان تهران گفت: از ابتدای شروع فعالیت ستاد خدمات سفر تا ۷ فروردین ماه ۳ میلیون و ۲۷۷ هزار و ۴۰۴ حجم تخلفات ناشی از سرعت غیرمجاز در استان ثبت شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس پارک ملی توران گفت: اعلام آمادگی و مشارکت مردم در طرح حفاظت از یوز در ایام نوروز بی سابقه و تاریخی بود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» جانشین پلیس راهور تهران بزرگ گفت: همکاری بسیار مناسبی بین پلیس راهور تهران بزرگ با دستگاه‌های اجرایی و دخیل در برگزاری روز جهانی قدس در سال ۱۴۰۳ وجود دارد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است