استانی 14:27 - 21 فروردین 1399
رئیس بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) گیلان:
ایسنا/گیلان رئیس بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) گیلان، ترک محرمات و انجام واجبات را شاخص سوم خانواده مهدوی دانست و یادآور شد: یکی از آثار و برکات قصه انتظار امید به آینده است.

ترک محرمات و انجام واجبات شاخصه خانواده مهدوی است

حجت الاسلام والمسلمین ولی عادلی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به احادیث و روایات انتظار فرج را افضل عبادات دانست و اظهار کرد: باید از خداوند بخواهیم که ما را جزو منتظران وافعی امام زمان(عج) قرار دهد.

وی انتظار را یک حالت درونی برای انسان نسبت به رویداد آینده دانست و افزود: بسیاری از افراد با مفهوم صحیح انتظار فرج آشنایی ندارند و معتقد هستند در حال حاضر وظیفه ای ندارند و با آمدن امام زمان و مهیا شدن شرایط باید کار انجام دهند، اما مادامی که زمینه فرج در وجود انسان ها ایجاد نشود، امام زمان ظهور نمی کند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گیلان، با بیان اینکه انتظار فرج به معنی سست و تنبلی نیست، یادآور شد: انتظار درست آن است که انسان منتظر امامی باشد که نجات دهنده عالم بشریت است و برای آمدن آن امام سعی و کوشش کند و زمینه ساز ظهور در خود و خانواده و جامعه شود.

حجت الاسلام عادلی منتظر واقعی را اهل تلاش و جدیت و امیدواری به آینده دانست و بیان کرد: انتظار فرج بسیار ثواب دارد و مردمی که در انتظار امام زمان(عج) هستند گرامی ترین امت نزد رسول الله محسوب می شوند.

وی خانواده را یکی از اصلی ترین ارکان جامعه دانست و تصریح کرد: خانواده سالم جامعه سالم را می سازد و لذا اسلام برای خانواده یک جایگاه ویژه و والا قائل است.

رئیس بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) گیلان، با اشاره به شاخص های خانواده مهدوی، گفت: اعضای خانواده باید براساس فرهنگ مهدوی تربیت شوند و فعال و پویا باشند و یاد امام زمان تنها محدود به نیمه شعبان نشود.

حجت الاسلام عادلی دومین شاخص خانواده مهدوی را باور دینی و ایمانی دانست و خاطرنشان کرد: امام زمان در قلب هایی جای می گیرد که جایگاه ایمان و توحید باشد. در غیر این صورت همه مردم محبت عمومی را نسبت به امام زمان دارند.

وی ترک محرمات و انجام واجبات را شاخص سوم خانواده مهدوی دانست و یادآور شد: خانواده مهدوی بانشاط و امیدوار است. در واقع یکی از آثار و برکات قصه انتظار امید به آینده است، زیرا ناامیدی یک بلای خانمان سوز و یک گناه نابخشودنی است و کسانی که به امام زمان اعتقاد دارند اهل امید به آینده هستند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گیلان، در ادامه به اعلام برنامه های بنیاد حضرت مهدی موعود(عج) در استان پرداخت و تاکید کرد: امسال به دلیل پیشگیری از شیوع ویروس کرونا برنامه های حضوری نداریم و برنامه های نیمه شعبان این بنیاد به صورت مجازی برگزار می شود.

حجت الاسلام عادلی با بیان اینکه مسابقه کتابخوانی مجازی از نیمه شعبان آغاز می شود و تا عید سعید فطر ادامه دارد، اظهار کرد: علاقمندان به شرکت در مسابقه کتابخوانی می توانند به سایت mahdaviat.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام


10477145
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است