سیاسی 14:03 - 27 دی 1396
با حضور سردار غیب پرور؛
مرکز مدیریت و مداخله در بحران به همت بسیج و با حضور رئیس سازمان بسیج مستضعفین افتتاح شد.

مرکز مدیریت و مداخله در بحران به همت بسیج افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری مهر، با حضور سردار غیب پرور رییس سازمان بسیج مستضعفین، شهریاری نماینده مجلس، رییس دانشگاه علوم پزشکی و فرمانده سپاه استان سیستان و بلوچستان، مرکز مدیریت و مداخله در بحران افتتاح شد.

این مرکز که مجتمعی کامل برای آموزش مستمر مردم در بحران ها است همچنین پژوهش های گوناگون را در این زمینه عهده دار شده و منشا تحولاتی مبنایی در کشور خواهد بود.

مرکز مدیریت و مداخله در بحران که هم اکنون به قطب مدیریت بحران در شرق کشور تبدیل شده دارای تجهیزات کافی برای امداد و نجات سریع در حوادث و بلایای طبیعی است.

در آیین افتتاح این مرکز سردار غیب‌پرور با تشکر از تلاش های صورت گرفته، گفت: با توجه به عدم مطلوبیت شاخص های بهداشت و درمان در این استان؛ ضرورت راه اندازی و توسعه ی مراکز درمانی و آموزشی مضاعف می شود.

رییس سازمان بسیج مستضعفین با ابراز نگرانی از نبودن بیمارستان در برخی شهرستان های سیستان و بلوچستان تاکید کرد: با توجه به آنکه در کشور ما بلایای طبیعی نظیر زلزله زیاد هست لذا تاکید مجددی است در توجه بیشتر مسئولین به ایجاد چنین مراکزی.

وی افزود: باید بحث زلزله و بلایای طبیعی را در دو بخش پیشگیری و آموزش های همگانی جدی بگیریم که متاسفانه خیلی عمیق و جدّی به اینها نپرداخته اند.

غیب‌پرور به رییس بسیج جامعه پزشکی تاکید کرد: فراخوانی جامعی در تمام کشور صورت گیرد تا با یک هم افزایی کامل و جامع، نظیر این مرکز در گام نخست در مراکز استان ها و سپس بعد از آن حتی در شهرستان ها نیز ایجاد گردد.

وی به نیازهای ضروری مردم در حوادث گفت: اولین مساله که مردم را با مشکل مواجه می کند آب سالم و آشامیدنی است که بایستی در حوادث، نیازها را سریعا احصاء نموده و با برنامه ریزی برطرف کرد.

رییس سازمان بسیج مستضعفین به کمک های بسیج در زلزله کرمانشاه اشاره و عنوان کرد: مردم ما مردمی عاطفی و بی بدیل هستند که در بلایا نیز بایستی به کمک های مردمی توجه کرده و نقش مردم و سازمان های مردم نهاد محلّه ای را جدّی بگیریم.


9642503
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ۴ اردیبهشت سال ۵۹ بود که کماندو‌های آمریکایی آموزش دیده که پیش از این در مصر تمرین کرده بودند با استفاده از چند فروند بالگرد و هواپیما از خلیج فارس پرواز کرده و وارد خاک ایران شدند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» اسکای نیوز نوشته است: «ناتو در حال مغلوب شدن برابر روسیه، ایران، چین و کره شمالی است.»
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام آزادی‌خواه گفت: برای حج تمتع قرار نیست نماینده‌ای از مجلس اعزام شود کمااینکه سال قبل هم نماینده‌ای اعزام نشد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» روزنامه‌های امروز به موضوعاتی نظیر اعتراضات ضد اسرائیلی در دانشگاه‌های آمریکا و واکنش وزیر خارجه به تصمیم اروپا برای تحریم ایران پرداخته‌اند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سنگدوینی گفت: با تعاملات و دیپلماسی می‌توان مشکل کرسنت و شکایت گازی ترکمنستان از ایران را حل کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی دولت گفت: شکاف عمیق بین دولتمردان صهیونیست‌زده و افکار عمومی در غرب، دیگر قابل انکار نیست.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور مرز بیش از ۹۰۰ کیلومتری ایران و پاکستان را فرصتی ارزشمند برای توسعه، رفاه و رونق مناطق مرزی دانست و بر رسمی شدن هرگونه تجارت غیررسمی بین دو‌کشور تاکید کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور مرز بیش از ۹۰۰ کیلومتری ایران و پاکستان را فرصتی ارزشمند برای توسعه، رفاه و رونق مناطق مرزی دانست و با تاکید بر اینکه تجارت غیر رسمی بین دو‌کشور باید به تجارت رسمی تبدیل شود، تحقق این هدف را نیازمند همکاری صمیمانه همه فعالان اقتص...
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در دیدار با قاسم الاعرجی همتای عراقی بر پیشبرد توافقنامه امنیتی دو جانبه تاکید کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» علی‌اکبر محرابیان گفت: فردا با سفر رئیس‌جمهور به سریلانکا طرح چندمنظوره سد و نیروگاهی که توسط مهندسان ایرانی اجرا شده افتتاح می‌شود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است