اجتماعی 18:41 - 21 آبان 1397

سارقان دلارهای مسروقه در دام پلیس

به خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ بهزاد اختیاری در مورد این خبر گفت: دوم آبان ماه سال جاری جوانی ۳۰ ساله با مراجعه به کلانتری ۱۲۸ تهران نو به ماموران اعلام کرد که توسط یکی از دوستانش مورد زورگیری قرار گرفته است و زمانی که به محل سکونت این شخص مراجعه کرد متوجه شده است که او از محل سکونتش متواری شده است.

وی بیان داشت: با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت به عنف ( زورگیری ) پرونده برای ادامه رسیدگی در اختیار پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

این مقام انتظامی ادامه داد: مال باخته پس از حضور در پایگاه ششم آگاهی در اظهاراتش بیان کرد که چندی پیش اقدام به فروش یک قطعه زمین در منطقه فشم به مبلغ ۳ میلیارد تومان کرده بودم ، بنا به پیشنهاد یکی از دوستانم پول حاصل از فروش زمین را در خرید و فروش دلار سرمایه گذاری کردم تا اینکه مجدداً بنا به پیشنهاد وی تصمیم گرفتم تا دلارهایم  به مبلغ بیش از ۱۳۵ هزار دلار را به فروش برسانم؛ به همین علت در دوم مهرماه همراه دوستم و این بار برای فروش دلارها به بازار تهران رفتم که بر خلاف انتظار ناگهان در کوچه ای خلوت با تهدید چاقو اقدام به زورگیری کوله پشتی حاوی بیش از ۱۳۵ دلار کرد و از محل دور شد.

سرهنگ اختیار عنوان کرد: با آغاز رسیدگی به پرونده، کارآگاهان پایگاه ششم با انجام اقدامات ویژه پلیسی و تحقیقات از خانواده متهم فراری اطلاع پیدا کردند که او از چندی پیش با خانم جوانی طرح دوستی و آشنایی ریخته که محل سکونتش در منطقه سهروردی شناسایی و کارآگاهان ضمن هماهنگی با مقام قضائی اقدام به تحقیق از وی کردند.

وی ادامه داد: دختر جوان در تحقیقات اولیه منکر هرگونه اطلاعی از سارق شد اما پس از کشف بیش از ۱۰ هزار دلار مسروقه در محل سکونتش، اعتراف کرد که متهم پس از انجام سرقت، این مبلغ ( ۱۰ هزار دلار ) را به او داده و در حال حاضر در محدوده خیابان پل گیشا در خانه ای استیجاری مخفی شده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: با شناسایی مخفیگاه متهم در محدوده خیابان گیشا، کارآگاهان به این محل اعزام و پس از انجام چندین روز مراقبت نامحسوس، سرانجام در پنجم آبان ماه موفق به دستگیری وی شده و در بازرسی از مخفیگاهش نیز حدود ۷ هزار دلار از پول های مسروقه کشف شد.

وی افزود: متهم پس از دستگیری و انتقال به پایگاه ششم در خصوص سرنوشت مابقی پول های مسروقه به کارآگاهان عنوان کرد که خود او نیز توسط دو جوان حدودا ۲۰ ساله مورد زورگیری قرار گرفته است اما قادر به معرفی آنها است.

سرهنگ اختیار تصریح کرد: متهم در خصوص سرقت دوباره دلارهای مسروقه به کارآگاهان گفت پس از انجام سرقت و متواری شدن از تهران، به شهرستان کرج رفته و در منزل مجردی ۲ تن از بستگان خود  مخفی شدم. این ۲ برادر از مسروقه بودن دلارها اطلاع داشتند تا اینکه پس از گذشت بیش از ۱۰ روز مخفی شدن در خانه آنها به قصد فروش دلارها از خانه خارج شدم. هنوز چند متری از خانه دور نشده بودم که ناگهان یک موتورسیکلت با دو سرنشین جلوی مرا گرفت و سرنشینان آن با تهدید چاقو و قمه اقدام به زورگیری و سرقت کوله پشتی حاوی ۱۲۰ هزار دلار کرده و به سرعت از محل دور شدند؛ این دو موتورسوار را قبلا در یک ملاقات کوتاه دیده بودم.

سرهنگ اختیاری در ادامه رسیدگی به پرونده بیان داشت: کارآگاهان با اخذ نیابت قضائی به شهرستان کرج منطقه فردیس رفته و اقدام به دستگیری متهمان کردند ؛ آن ها در تحقیقات اولیه منکر هرگونه اطلاع از سرقت دلارها شدند اما در ادامه با ارائه دلایل و قرائن پلیسی به ناچار لب به اعتراف گشوده و عنوان کردند که با ۲ تن از دوستان خود  موضوع دلارهای مسروقه را مطرح کرده و در روز سرقت آن ها با اطلاع کامل از زمان خارج شدن او از خانه و اطمینان از همراه داشتن دلارها اقدام به زورگیری کرده اند.

این مقام انتظامی با اشاره به شناسایی محل تردد افراد مورد نظر در محدوده گیشا این محل را تحت مراقبت قرار داده تا نهایتا در ساعت ۱۱:۳۰ روز یکشنبه بیستم آبان ماه اقدام به دستگیری این ۲سارق زورگیر نیز کردند.

سرهنگ اختیاری خاطر نشان کرد: در تحقیقات از ۲ متهم دستگیر شده ، آن ها صراحتا به زورگیری با طرح و نقشه قبلی اعتراف و عنوان کردند که دلارهای مسروقه را بلافاصله پس از سرقت به یکی از شهرستان ها در غرب کشور منتقل و در آنجا مخفی کرده اند که تحقیقات در خصوص سرنوشت دلارهای مسروقه کماکان در دستور کار کارآگاهان پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارد.


9971676
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر شورای ترافیک استان تهران گفت: از ابتدای شروع فعالیت ستاد خدمات سفر تا ۷ فروردین ماه ۳ میلیون و ۲۷۷ هزار و ۴۰۴ حجم تخلفات ناشی از سرعت غیرمجاز در استان ثبت شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» جمعیت هلال احمر با صدور اطلاعیه‌ای از سوی ستاد نوروزی، جزئیات خدمات‌رسانی در این روز‌ها و عملیات‌های امدادی این نهاد را تشریح و استان‌هایی را که بیشترین و شدیدترین تصادفات نوروزی را داشتند، معرفی کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرهنگ سیدرضا جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان ری از اجرای طرح امنیت محله محور پلیس و پاک سازی نقاط جرم خیز، خبر داد و گفت: ۹۰ معتاد متجاهر جمع آوری شدند. 
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا گفت: قاچاق کالا ضربات جبران ناپذیری بر اقتصاد کشور وارد می‌کند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با تاکید بر اینکه قاچاق کالا ضربات جبران ناپذیری بر اقتصاد کشور وارد می‌کند، افزود: امنیت و احساس امنیت قاچاقچیان کالا را سلب می‌کنیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری یکی از اتباع کشور‌های همسایه به همراه دو مالخر خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرکلانتر چهارم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری سارق انباری منازل مسکونی در شمال شرق تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس پلیس فتای تهران از هموطنان خواست در ایام نوروز هنگام خرید از فروشندگان سیار نکات ایمنی را در استفاده از کارت‌های بانکی رعایت کنند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون امداد و نجات هلال احمر استان تهران از نجات خانم ۳۵ ساله که در ارتفاعات دربند دچار ضعف و بیحالی و افت فشارخون شده بود، خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور گفت: از ابتدای طرح نوروزی ۴۶۹ میلیون تردد در جاده‌های کشور ثبت شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است