استانی 21:39 - 25 مرداد 1399

وضعیت  کرونایی استان تهران نسبت به میانگین کشوری بهتر است

به گزارش خبرنگار مهر، انوشیروان محسنی بندپی عصر شنبه در نشست مشترک با مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی که با همراهی معاونین استاندار تهران با موضوع بیان مشکلات استان تهران در محل کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی برگزار شد اظهار داشت: سابقه چند دوره حضور در مجلس شورای اسلامی و کمیسیون بهداشت و درمان را دارم و هیچگاه تصور نمی‌کردم استان تهران این حجم از نارسایی‌ها و کمبودها را به ویژه در بخش بهداشت و درمان و همچنین در ابعاد مختلف توسعه داشته باشد.

روند مطالبه گری در مدیران استان تهران آغاز شده است

محسنی بندپی با بیان اینکه سالانه بین ۲۲۰ تا ۲۵۰ هزار نفر به جمعیت استان تهران افزوده می‌شود گفت: متناسب با این حجم از جمعیت در این استان زیرساخت ایجاد نمی‌شود و استان تهران در همه ابعاد توسعه‌ای اعم از حمل و نقل عمومی و ریلی، محیط زیست، فضاهای آموزشی، سرانه‌های ورزشی و رفاهی با نارسایی‌های اساسی مواجه است و البته روند مطالبه گری در مدیران استان تهران آغاز شده است.

استاندار تهران افزود: با همه کمبودها توانستیم نرخ بیکاری را از ۱۲.۱ در پایان سال ۹۷ به عدد ۹.۸ درصد تا پایان سال ۹۸ کاهش دهیم و علیرغم همه فشارها و تحریم‌های ظالمانه حتی یک واحد تولیدی در استان تهران تعطیل نشده است.

وی در ادامه بیان داشت: در عملیاتی کردن شعار سال مهم‌ترین راهبرد ما در استان تهران تأمین زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی از جمله احداث ۵ پست برق فشار قوی و همچنین تخصیص پساب این شهرک‌ها است و در توسعه خطوط حمل و نقل ریلی اقدامات خوبی صورت گرفته و بطوری که قطار حومه‌ای پاکدشت، قرچک، ورامین، پیشوا به گرمسار در دهه فجر امسال به بهره برداری می‌رسد.

محسنی بندپی گفت: ۲۳ درصد از جمعیت حاشیه نشین ساکن در بافت‌های ناکارآمد شهری کشور در استان تهران سکونت دارند و حدود ۲۲ درصد از آسیب‌های اجتماعی در کشور در استان تهران است که سرریز آسیب‌های اجتماعی کشور است.

استاندار تهران با اشاره به اینکه ۸۷ هزار میلیارد تومان معادل ۵۳ درصد درآمد مالیاتی کشور از استان تهران تأمین می‌شود عنوان داشت: متأسفانه بودجه عمرانی متناسب با جمعیت و ظرفیت‌های استان تخصیص نمی‌یابد.

وضعیت استان تهران به لحاظ فوت و بستری ناشی از کرونا از میانگین کشوری بهتر است

وی در خصوص شیوع کرونا بیان داشت: در ابتدای شیوع بیماری کرونا در استان تهران بیمارستان‌های این استان و همچنین شهر تهران فاقد دستگاه‌های اکسیژن ساز بودند و با تخصیص ۱۸۰ میلیارد تومان از اعتبارات ارزش افزوده شهرستان‌های استان توانستیم در پیک بیماری کرونا عملکرد مطلوبی ارائه کنیم و وضعیت استان تهران به لحاظ فوت و بستری ناشی از کرونا از میانگین کشوری بهتر است.

محسنی بندپی افزود: تهیه سند آسیب‌های اجتماعی یکی از اقدامات خوبی بود که در استانداری انجام شد ضمن اینکه در جهت تأمین زیرساخت‌ها به عنوان کلیدی ترین اقدام در حوزه جهش تولید ۱۹ شهرک دولتی و ۱۳ شهرک خصوصی ایجاد شده است و هم اکنون حدود ۱۸ درصد اشتغال، ۲۲ درصد شاغلان خدمت، ۲۵ درصد تولید ناخالص داخلی، ۵۴ درصد سپرده‌های بانکی در تهران وجود دارد و بیش از ۵۰ درصد درآمدهای مالیاتی از ۱۴ میلیون نفر جمعیت پایتخت دریافت می‌شود.

استاندار تهران گفت: احداث ساختمان سد نمرود، طرح ساماندهی آب‌های سطحی جنوب تهران، طرح آبرسانی به شهر تهران از سد کرج، طرح قمر بنی هاشم (ع) به عنوان بزرگ‌ترین طرح در حال اجرا، طرح آبرسانی سد ماملو، ایجاد تأسیسات فاضلاب تهران، پرند، اسلامشهر، شهریار، توسعه حمل و نقل جاده‌ای، احداث باند دوم شهریار- اسلامشهر، کمربندی دوم تهران، تعریض و بهسازی محور هراز، احداث آزادراه کنارگذر جنوب تهران، آزادراه تهران- کرج و تهران- شمال، مترو تهران- اسلامشهر، مسیر قطار حومه‌ای تهران-پردیس و تهران- پیشوا و موفقیت در حوزه کشاورزی که ۲ درصد شاغلان از سطح کشور در این حوزه را در بر می‌گیرد پروژه‌های موفق دولت در ۶ سال گذشته است.

۱۶۰ هزار نفر از بیکار شدگان ناشی از کرونا در تهران از بیمه بیکاری بهره مند شدند

وی عنوان داشت: تعداد ۷۵۰ هزار نفر در کشور در اثر کرونا بیکار شدند که ۱۶۰ هزار نفر آنها در تهران از بیمه بیکاری بهره مند شدند ضمن اینکه اجازه ندادیم هیچ واحد تولیدی تعطیل شود و همچنان از واحدهای خدماتی و تولیدی در این زمینه حمایت می‌کنیم و در مورد محیط زیست و آسیب‌های اجتماعی و وضعیت پسماندها بر اساس طرح جامع مدیریت به شهرداری مأموریت دادیم، از سوی دیگر شهرداری مکلف به صیانت از بهبود یافتگان آسیب‌های اجتماعی شد به گونه‌ای که ۶ هزار نفر را با حرفه آموزی به جامعه برگرداند و هم اکنون حدود ۳ هزار و ۴۷۷ نفر در تخت‌های بیمارستانی بستری هستند که از این تعداد ۱۲۰۰ نفر در بخش ویژه هستند ضمن اینکه وضعیت تهران به لحاظ مرگ و میر و بستری ناشی از ابتلاء به کرونا از میانگین سایر استان‌های کشور پایین‌تر است.


10668626
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست معاونت طرح‌های اشتغالزایی اشتغال محور بنیاد برکت گفت: ۵ طرح اشتغالزایی خرد از جمله نانوایی تمام اتوماتیک، کارواش و قالیشویی، نیروگاه خورشیدی متمرکز و.. با ظرفیت ایجاد اشتغال برای ۵۸ نفر در شهرستان کاشان به بهره برداری رسید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه شنبه ۲۸ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است