سیاسی 11:26 - 05 بهمن 1395
کارشناس ارشد روابط بین‌الملل گفت: دونالد ترامپ ادعای خود مبنی بر مبارزه با تروریسم را با اصلاح سیاست‌های غلط آمریکا در حمایت از تروریسم دولتی و غیردولتی عملی سازد.

شایق: سخنرانی‌های ترامپ سند رسوایی نظام حاکم بر آمریکا است

عشرت شایق در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به سخنان چهل و چهارمین رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا در خصوص مبارزه با تروریسم گفت: مقابله با پدیده شوم تروریسم، اکنون به یک مطالبه جهانی تبدیل شده و همه دولت‌ها شعار مبارزه با تروریسم را سر می‌دهند، اما اینکه واقعا در این راه چقدر صادق هستند جای تامل دارد.

وی افزود: در سال های اخیر رهبران سیاسی کشورهای مختلف همواره تروریسم را تقبیح نموده و بر ضرورت ریشه‌کنی این نوع وحشی‌گری مدرن که جان و مال انسان‌ها را نشانه می‌رود تاکید داشته‌اند، اما برخی از همین سیاستمداران تامین کننده اصلی نیروی انسانی و منابع مالی، تسلیحاتی، تبلیغاتی و آموزشی گروه‌های تروریستی بوده‌اند.

نماینده دوره هفتم مجلس شورای اسلامی، کارنامه دولت آمریکا در زمینه مبارزه با تروریسم را سیاه و پر از تناقض خواند و افزود: حمایت همه جانبه آمریکا از رژیم اشغالگر قدس که نمود تروریسم دولتی محسوب می‌شود در کنار حمایت از سازمان منافقین که دستشان به خون بیش از هفده هزار شهید بی گناه آلوده است از جمله تناقضات آمریکا و عدم صداقت آن کشور در مبارزه با تروریسم به شمار می آید.

این کارشناس ارشد روابط بین الملل، تقسیم تروریسم به تروریسم خوب و بد، ایجاد گروه‌های مسلح غیر قانونی در سوریه و عراق و دیگر کشورهای خاورمیانه، همکاری نزدیک اطلاعاتی و تسلیحاتی با گروههای تروریستی و حمایت کامل از آن ها، مقابله با دولت های قانونی حاضر در صف مقدم مبارزه با تروریسم و ده‌ها نمونه دیگر را نشانه عدم صداقت رهبران کاخ سفید در ادعای مبارزه با تروریسم نامید.

شایق تاکید: زمان فریب افکار عمومی جهانیان با شعار و یا به کارگرفتن ابزار تبلیغاتی به سر آمده و ادعای مبارزه با تروریسم تنها از دولت‌هایی پذیرفته است که در میدان عمل، رفتار صادقانه ای از خود نشان داده و هیچ‌گونه کمک و حمایت نیروی انسانی و مالی، تسلیحاتی و تجهیزاتی،  تبلیغاتی و آموزشی و ... از گروههای مسلح غیر قانونی نداشته باشند.

وی سخنرانی‌های انتخاباتی «دونالد ترامپ» در نکوهش رفتار روسای جمهور سابق آمریکا را سند رسوایی نظام حاکم بر این کشور دانست و افزود: دولت جدید آمریکا تنها با تجدید نظر کلی در سیاست خارجی خود و قطع همکاری با دولت ها و گروههای تروریست‌پرور می تواند بخشی از سیاست های گذشته که منجر به قتل و کشتارهای فراوان در سراسر دنیا گردیده را جبران نماید.

انتهای پیام


8707433
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مجلس گفت: ما رویکرد اقتصادی‌مان در حوزه مدیریتی را اعلام کردیم و تا روز یکشنبه برای دریافت برنامه دولت منتظر می‌مانیم، اما اگر برنامه و سیاست ارزی دولت ارائه نشود، مجلس جلسه خواهد گذاشت و طرح خود را ارائه می‌کند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به سرکوب اعتراضات دانشجویان آمریکایی تصریح کرد: این سرکوب به روشنی گویای سیاست دوگانه و رفتار متناقض دولت آمریکا به آزادی بیان است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران»  امیر سرتیپ آشتیانی به‌منظور شرکت در اجلاس وزرای دفاع کشور‌های عضو سازمان همکاری شانگهای به قزاقستان سفر کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نشست معاونان وزرای امور خارجه و نمایندگان ویژه کشورهای عضو گروه بریکس با حضور علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه ایران در مسکو آغاز به کار کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در پی موافقت مجلس شورای اسلامی با تشکیل سازمان سپند وزارت دفاع، پیام تشکر صادر کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرلشکر موسوی گفت: ایران به دنبال گسترش جنگ نیست، لیکن در جنگ اراده‌ها، پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرلشکر موسوی با حضور در مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش، از آحاد رزمندگان نقش آفرین، به‌ویژه رزمندگان پدافند هوایی و نیروی هوایی، خانواده‍‌های رزمندگان و فرماندهان، قدردانی کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» گزارش کمیسیون تلفیق درباره جدوال لایحه بودجه ۱۴۰۳ در دستور هفته آینده مجلس شورای اسلامی قرار دارد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» معصومه حائری عروس امام خمینی (ره) و همسر شهید آیت الله سیدمصطفی خمینی صبح امروز پس از یک دوره بیماری دار فانی را وداع گفت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: افکار عمومی جهان بیدار شده و مصمم به متوقف کردن جنایات و سپردن جنایتکاران به محاکم صالحه بین‌المللی است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است