استانی 13:00 - 13 آذر 1395
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران از قیمت اندک مرکبات در بازار استان خبرداد و از کشاورزان خواست برای فروش مرکبات عجله نکنند.

قیمت ناچیز مرکبات در بازار مازندران!

به گزارش ایسنا، دلاور حیدرپور با بیان اینکه برای جبران خسارت باغداران، پرتقال های یخ زده درجه 3 را برای مصرف صنعتی کیلویی 550 تومان خریداری می کنیم، اظهار کرد: جلسه های متعددی در این باره برگزار کردیم حتی با دو واحد تولیدی صنایع تبدیلی نیز وارد مذاکره شدیم تا کیوی های خسارت دیده با قیمت 650 تومان به فروش برسد.

حیدرپور گفت: تمام تلاش ما برای جلوگیری از خسارت باغداران است تا میوه هایی که در بازار خریداری ندارد جهت تبدیل به آبمیوه از طریق اتحادیه تعاونی کشوری به صنایع تبدیلی جهت تولید آبمیوه فروخته شود.

وی، سازمان جهاد کشاورزی استان را پیگیر برای دریافت کمک های دولتی به باغداران و کشاورزان خسارت دیده دانست و خاطرنشان کرد: از طریق وزارت کشور و استانداری پیگیر ارائه گزارشی در مورد خسارت های به وجود آمده به دولت هستیم و در حال حاضر مرحله اول این گزارش به وزارت خانه ارسال شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران خطاب به باغداران گفت: به باغداران خسارت دیده توصیه می کنم برای برداشت پرتقال ابتدا از شاخه های شکسته شروع و آن ها را هرس و سپس آن را بچینند.

وی افزود: اگر محصول آن ها مصرف صنعتی دارد با قیمت کیلوی 550 تومان به فروش رسانند، در غیر این صورت برای عرضه آن به بازار عجله نکنند چون افراد سودجو از این فرصت به نفع خودشان استفاده کرده و قیمت های پایینی را ارئه می دهند. رنگ سبز پرتقال نشانه ادامه رشد آن است و از این رو برداشت آن را در مرحله آخر انجام دهند.

وی تاکید کرد: باغداران پرتقال های زرد شده را برداشت و در انبار نگه دارند و به تدریج به بازار عرضه کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با تاکید بر اینکه تا 10 روز آینده هوای استان ملتهب نخواهد شد و دمای زیر صفر را تجربه نخواهد کرد، افزود: قیمت فعلی پرتقال در بازار پایین است و از این رو باغداران نباید محصول خود را به بازار عرضه کنند.

 وی، وزارت جهاد کشاورزی را متعهد به خرید 40 هزار تنی مرکبات از باغات استان دانست و تصریح کرد: از طریق اتحادیه تعاون روستایی، برای خرید بخش بسیار کمی از این مقدار، قبل از وقوع برف قرارداد بستیم و از این هفته نیز با باغ های خسارت ندیده و تشکل های باغبانی و سورتینگ جهت عقد قرارداد خرید به گفت و گو خواهیم نشست.

 حیدرپور با بیان اینکه مردم نسبت به تامین نیاز پرتقال بازار دغدغه ای نداشته باشند، اظهار کرد: به دنبال واردات نمی رویم و نسبت به تامین نیاز داخل نیز نگرانی نداریم.

وی، قیمت تضمینی پرتقال درجه یک را کیلویی 900 تومان اعلام کرد و گفت: باغداران اگر قیمت مناسب در بازار دیدند محصولشان را بفروش رسانند در غیر این صورت عجله نکنند چون قیمت خرید پرتقال در شب عید حداقل کیلویی هزار تومان خواهد بود.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران تاکید کرد: اگر در آینده قیمت پرتقال کاهش یافت وزارت جهاد کشاورزی وارد عمل می شود و جلوی کاهش قیمت آن را می گیرد.

انتهای پیام


8439201
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است