بین‌الملل 11:30 - 10 اردیبهشت 1396
یک منبع قضایی فرانسه از زندانی شدن 3 نفر به ظن کمک لجستیکی به عوامل پروژه حمله خنثی شده پیش از انتخابات ریاست جمهوری 2017 خبر داد.

بازداشت 3 مظنون به ارتباط با حمله خنثی شده پیش از انتخابات فرانسه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بنابر اعلام یک منبع قضایی فرانسه، 3 مظنون به کمک لجستیکی به عوامل پروژه حمله خنثی شده پیش از دور نخست انتخابات ریاست جمهوری 2017 پس از محاکمه توسط یک قاضی ضدتروریست زندانی شدند.

براساس این گزارش، این سه مظنون به اتهام مشارکت در یک اقدام تروریست مجرمانه و نگهداری و انتقال سلاح در ارتباط با یک گروه یا شرکت تروریستی تحت محاکمه قرار گرفتند.

این سه مظنون که شامل یک پناهنده سیاسی 24 ساله چچنی و دو برادر 19 و 35 ساله اهل کوزوو هستند، سه‌شنبه هفته گذشته توسط مأموران اداره کل امنیت داخلی و نیروهای ویژه فرانسه در حومه شهر نانسی دستگیر شده و تحت بازداشت موقت قرار گرفتند.

این 3 نفر مظنون به کمک به «کلمان بور» 23 ساله و «محی‌الدن مرابت» 29 ساله دو عامل طرح حمله خنثی شده پیش از دور نخست انتخابات فرانسه، از طریق تأمین سلاح برای آنها هستند و مأموران تیم تحیق هم‌اینک مشغول بررسی میزان آگاهی این 3 نفر از طرح حمله خنثی شده هستند.

دو جوان 23 و 29 ساله در فاصله 5 روزه باقیمانده تا برگزاری دور نخست انتخابات ریاست جمهوری فرانسه به ظن تدارک حمله‌ای قریب‌الوقوع، در شهر مارسی دستگیر شدند.

«ماتیاس فکل» وزیر کشور فرانسه طی اظهاراتی در خصوص بازداشت این افراد اعلام کرد: «پلیس‌های اداره کل امنیت داخلی فرانسه حوالی ساعت 10 صبح امروز سه‌شنبه در بخش 3 شهر مارسی دو نفر را به ظن تدارک اقدام تروریستی قطعی و قریب‌الوقوع دستگیر کردند. این دو نفر که برای سرویس‌های پلیس فرانسه افرادی شناخته شده بودند، قصد داشتند طی روزهای آینده حمله خود را عملی کنند.»

منابع نزدیک به تحقیق در خصوص بازداشت این مظنونان اعلام کردند: در پی تفتیش‌های صورت گرفته مقادیری سلاح، تجهیزات و مواد منفجره کشف شد.


9055875
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» تاجیکستان ۹ نفر را به اتهام ارتباط با مهاجمانی که در حومه مسکو دست به حمله تروریستی زدند، دستگیر کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رژیم صهیونیستی از شهروندان خود خواسته‌ از سفر به کشور‌های مسلمان خودداری کرده و در رویداد‌های بین‌المللی نیز هویت صهیونیست خود را نمایش ندهند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رومانی از شناسایی قطعات پهپاد متلاشی شده در نزدیکی مرز خود با اوکراین خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در پی حمله بامدادی رژیم صهیونیستی به شمال سوریه، ۴۲ نفر که برخی از آنان غیرنظامی بودند به شهادت رسیده و ده‌ها نفر زخمی شدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» پژوهشگر فلسطینی دانشگاه اکستر گفت سالهاست اسرائیل طرح پاک سازی قومی را در سر دارد، اما ما این سرزمین را با خون شهیدانمان بازسازی خواهیم کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» کره جنوبی قصد دارد با راه‌اندازی قطار‌های سریع‌السیر و انتقال جمعیت به خارج شهر، افراد بیشتری را خانه‌دار کرده و تشویق به ازدواج کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سرگئی لاوروف با بیان اینکه طرح صلح پیشنهادی اوکراین بی‌نتیجه است تصریح کرد: این طرح بر تصورات غیرقابل قبول از جمله عقب‌نشینی مسکو از مناطق تصرف شده، مبتنی است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مشاور رسانه‌ای آژانس آنروا گفت که هیچ جایگزینی برای گذرگاه‌های زمینی به‌منظور رساندن کمک به شمال غزه وجود ندارد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابع خبری بامداد جمعه گزارش دادند، در پی حملات هوایی رژیم صهیونیستی به مرکز و جنوب غزه ۱۸ فلسطینی شهید شدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در پی سقوط اتوبوس حامل نمازگزاران عازم کنفرانس عید پاک از پلی در نزدیکی ماماتلاکالا در استان لیمپوپو آفریقای جنوبی به دره ۴۵ نفر جان باختند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است