استانی 10:20 - 29 دی 1398

اندیشه سبز نخبگان به یاری سیل زدگان شتافت/۲۰ نخبه اعزام می شوند

به گزارش خبرنگار مهر، چندی پیش بود که آسمان سیستان و بلوچستان آبستن حوادثی از جنس سیل شد و صدها روستا را محاصره کرد.

جاری شدن سیل و پا گذاشتن آب به مزارع و منازل مردم، بسیاری از داشته‌های شهروندان این استان را به یغما برد و افراد زیادی را آواره کوچه و خیابان‌ها کرد.

به دنبال وقوع این سیل مخرب گروه‌ها و افراد زیادی برای کمک رسانی به سیل زدگان راهی سیستان و بلوچستان شدند و برخی هم با ارسال کالاهای نقدی و غیر نقدی در میدان انسان دوستی گام برداشتند.

اینبار گروهی متفاوت با سایر اقشار از سراسر کشور به مجری گری خراسان جنوبی پا به مناطق سیل زده می‌گذارند تا با استفاده از هنر و تخصص شأن در امر خدمت رسانی گام بردارند.

۲۰ نخبه از سطح کشور پنج شنبه، سوم بهمن ماه، تحت عنوان اردوی جهادی ملی راهی سیستان و بلوچستان می‌شوند تا در بازه ای پنج روزه به نیازسنجی دقیق و علمی محل بپردازند تا زمینه خدمت رسانی بهتر گروه‌های متفاوت در منطقه فراهم شود.

نخبگان پای کار آمدند

رئیس بنیاد ملی نخبگان خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار مهر بیان کرد: در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری و تأکیدات ایشان بر کمک به سیل زدگان سیستان و بلوچستان، بنیاد ملی نخبگان کشور در راستای برگزاری اردوی جهادی ملی ویژه نخبگان اقداماتی انجام داده است.

سید سعید رضا احمدی زاده با بیان اینکه خراسان جنوبی با توجه به سابقه درخشان خود مجری این اردوی جهادی ملی انتخاب شده است، اظهار کرد: نخبگانی از سراسر کشور که دارای تخصص ویژه ای هستند، سوم بهمن ماه به مدت پنج روز در منطقه مستقر می‌شوند.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این اردو بیان کرد: خدمت و ارزیابی میدانی، ارائه خدمات نقدی و کالاهای غیر نقدی و مشارکت نخبگان در اینگونه از برنامه از جمله اهداف برگزاری اردو است.

احمدی زاده با بیان اینکه این دسته از برنامه‌ها حس همبستگی، اتحاد و تعلق به کشور را افزایش می‌دهد، اظهار کرد: از وضعیت موجود منطقه ارزیابی‌هایی صورت می‌گیرد و در شبکه بنیاد نخبگان و سطح سایت‌های بنیاد اطلاع رسانی خواهد شد.

وجود ۱۵ هزار نخبه در استان

رئیس بنیاد ملی نخبگان خراسان جنوبی از وجود ۱۵ هزار نخبه در سطح استان خبر داد و گفت: همچنین چهار هزار و ۵۰۰ شرکت دانش بنیان تحت پوشش بنیاد است.

وی با بیان اینکه امید است در آینده شبکه‌هایی از این نخبگان با گروه‌هایی متفاوت، خدماتی بر اساس نیاز سنجی ها انجام دهند، گفت: یکی از مشکلات موجود در منطقه عدم نیازسنجی بوده که می‌طلبد مورد توجه واقع شود.

احمدی زاده با بیان اینکه در راستای اعلام نیازهای منطقه سیل زده، صفحه اینستاگرامی و سایت‌های مخصوص طراحی شده است، افزود: گزارش‌های و اقدامات انجام شده به طور مستمر بر روی این سایت‌ها بارگذاری می‌شود.

رئیس بنیاد ملی نخبگان خراسان جنوبی از شرکت پنج نفر از خراسان جنوبی در این اردو خبر داد و افزود: علی رغم وجود مشکلات موجود در مناطق سیل زده، استقبال زیادی از سوی نخبگان شده اما در فاز اول افراد محدودی اعزام می‌شوند.

اعزام ۲۰ نخبه به سیستان و بلوچستان

وی با بیان اینکه در حال حاضر کمک‌هایی از تبریز و مناطق غرب کشور برای سیستان و بلوچستان داریم، افزود: از سطح کشور ۲۰ نفر از نخبگان متخصصین حرفه ای برای این اردوی جهادی ملی اعزام می‌شوند.

احمدی زاده افزود: تمام استان‌ها اعلام آمادگی کرده اند که بعد از احصاء نیازها، گروه‌هایی برای کمک به سیل زدگان اعزام کنند.

به راستی که چه زیبا سرود همبستگی ملی سر داده شده و چه نیکو جوانان برومند و صاحب فکر از نقاط مختلف کشور یاری رسان فریاد آسیب دیدگان شده اند. بدون شک اقدامات ارزنده گروه‌های مختلف کمک رسانی توشه‌ای برای آخرت شأن خواهد بود.


10351500
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است