استانی 21:24 - 28 اسفند 1396
استاندار گیلان:
رشت- استاندار گیلان گفت: طرح های گردشگری بایستی با رعایت مسائل زیست محیطی، بدون تخریب و آسیب به منابع طبیعی و محیط زیست و با معماری سنتی احداث شود.

توسعه گردشگری بدون آسیب به منابع طبیعی انجام شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از استانداری گیلان، مصطفی سالاری روز دوشنبه در جلسه بررسی چندین طرح گردشگری در استان افزود: طرح ها بایستی با رعایت مسائل زیست محیطی و بدون تخریب و آسیب به منابع طبیعی و محیط زیست، بدون به کار گیری سیمان و با معماری سنتی احداث شود.

وی تصریح کرد: بمنظور حراست از درختان در طرح های گردشگری در جنگل، منابع طبیعی با استفاده از پلاک کوبی و عکسبرداری شناسنامه ای برای درختان تهیه کند و مجری طرح بایستی حفاظت از درختان را برعهده داشته باشد.

 وی گفت: در اجرای طرح گردشگری در فضای جنگل ها  نباید با مصالحی که برای احداث تجهیزات و تاسیسات گردشگری بکارمی گیرید، به طبیعت مان آسیب برسانیم چرا که در آینده با لطمات جبران ناپذیری از این حیث روبرو می شویم.

سالاری در ادامه به احداث مجتمع های کوچک بین راهی اشاره و بیان کرد: این مراکز گردشگری و رفاهی کوچک که شامل یک پمپ بنزین، فروشگاه و سرویس بهداشتی و نماز خانه است، بایستی همجوار با روستاها احداث شود تا علاوه بر در آمدزایی برای سرمایه گذاران، مردم آن روستا ها نیز منفعتی از آن داشته باشد.

وی تصریح کرد: احداث این مراکز رفاهی نه تنها برای سرمایه گذاران و در رونق اقتصادی، در آمدزایی و ماندگاری مردم روستاها نقش بسزایی دارد بلکه در کاهش تصادفات نیز موثر است.

 استاندار گیلان با بیان اینکه پیش بینی مجموعه سبد درآمدی موجب نفع همه طرفین و گردشگران می شود، گفت: با برنامه ریزی مناسب برای احداث این مراکز رفاهی کوچک تابستان و زمستان می توان شاهد رونق خوبی در انها بود.


9720786
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است