سیاسی 11:25 - 05 بهمن 1395
نماینده مردم اردستان در مجلس:
نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی گفت: گاهی چون برخی از مراکز تجاری مانند پلاسکو تاثیرگذار هستند تنها به تذکر و اخطار بسنده می‌شود، اما اگر ناایمنی یک ساختمان زیاد باشد قانون باید بدون چشم‌پوشی وارد شود.

ملاحظه‌کاری‌ها سبب گرفتار شدن در گرداب حوادث می‌شود

صادق طباطبایی نژاد در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص حادثه ساختمان پلاسکو، اظهار کرد: در ساختمان پلاسکو مواد اشتعالی زیادی بوده است که این خود یکی از عواملی بود که این واقعه جان‌گداز را سبب شد. شاید بتوان با مدیریت صحیح از بروز بخشی از این حوادث جلوگیری کرد، اما برخی حوادث قابل پیش‌بینی نیست. 



وی افزود: به‌طور کلی در تهران مراکز تجاری قدیمی زیادی وجود دارد که هم‌اکنون با ایمنی پایین اجاره داده می‌شود و به علت‌های مختلف به این وضعیت اهمیت داده نمی‌شود که بخشی از آن به مالکین ساختمان‌ها بر می‌گردد؛ چراکه از سود خود حاضر نیستند برای ایمنی ساختمان صرف کنند.



این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، گفت: گاهی چون برخی از این مراکز تجاری مثل پلاسکو تاثیرگذار هستند تنها به تذکر و اخطار بسنده می‌کنند. اگر ناایمنی یک ساختمان آن‌قدر زیاد باشد قانون باید بدون چشم پوشی وارد شود. البته موارد ایمنی هم نسبی است و گاهی به حد خطر می‌رسد.



طباطبایی نژاد تصریح کرد: بازار تهران هم وضع خوبی ندارد ولی همان‌طور که اشاره شد چون این مراکز تاثیرگذار هستند و تعطیل کردن آن‌ها حواشی دارد مسئولان به راحتی نمی‌توانند زیر بار  بستن این مراکز مهم بروند.

وی ادامه داد: باید ایمنی را تا حد امکان بالا برد. اگر یک جایی قانون دستورالعمل دارد باید ملاحظه‌کاری‌ها را کم و قاطع‌تر عمل کرد. همین ملاحظه‌کاری‌ها باعث می‌شود که در گرداب چنین حوادثی گرفتار شویم.



نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه مجلس ساز و کار بستن چنین مراکزی را ندارد، گفت: البته مجلس بر مراکز دولتی نظارت دارد، ولی  متأسفانه وقتی حوادث پیش می‌آید به فکر پیشگیری می‌افتیم. باید آن‌قدر به ساختمان‌های فرسوده رسید که اگر بر فرض اتفاقی هم مانند ساختمان پلاسکو رخ داد این قدر آسیب شدید نباشد.



طباطبایی نژاد اظهار کرد: خدا رحم کرد که جمعیت زیادی در زمان حادثه در پلاسکو نبوده است. کندی کار هم به خاطر همین سازه‌های حجیم ساختمان پلاسکو است. آتش‌نشانی تمام توان خود را به کار برده است و همه بخش‌ها به میدان آمدند. برخی حوادث غیرمترقبه هستند و برخی دیگر از علل حوادث ناشی از همین ملاحظه‌کاری‌ها است.



این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: شغل آتش‌نشانی را می‌توان به عنوان شغل سخت و زیان‌آور به حساب آورد و خوشبختانه در برنامه ششم توسعه به این بحث به‌خوبی پرداخته شد.



وی خاطرنشان کرد: شهر تهران از جهات مختلف ناایمن است و از طرفی هم روی چند گسل زلزله  است، پس باید به این موارد دقت زیادی شود تا خدای ناکرده اگر چنین حوادثی رخ داد توانایی مقابله با آن را داشته باشیم و خسارت‌ها به حداقل برسد. در یک کلام واقع بینانه‌تر باید به حوادث نگاه کنیم.  

انتهای پیام


8707430
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در دیدار با همتای برزیلی خود گفت: اقدام نظامی جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی در چهارچوب دفاع مشروع و وفق حقوق بین‌الملل صورت گرفت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در دیدار با همتای برزیلی خود گفت: اقدام نظامی جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی در چهارچوب دفاع مشروع و وفق حقوق بین‌الملل صورت گرفت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نشست امیرعبداللهیان با سفرای کشور‌های عضو سازمان همکاری‌های اسلامی در محل سازمان ملل متحد برگزار شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیرعبداللهیان در واکنش به ساقط شدن چند ریز پرنده توسط پدافند کشورمان در اصفهان، گفت: حامیان رسانه‌ای رژیم صهیونیستی در تلاشی مذبوحانه سعی داشتند از شکست مجددشان، پیروزی بسازند؛ در حالی که ریزپرنده‌های ساقط شده هیچ خسارت مالی و جانی در بر ن...
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ایمن الصفدی گفت: اردن مصمم است که در تحولات غزه، آسمان این کشور مورد سوءاستفاده اسرائیل قرار نگیرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ایمن الصفدی گفت: اردن مصمم است که در تحولات غزه، آسمان این کشور مورد سوءاستفاده اسرائیل قرار نگیرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سفیر ایران در اتریش با اشاره به تحریم‌های اخیر علیه کشورمان گفت که اعتیاد به تحریم و تحقیر قوانین بین‌المللی، معرفی کننده آن را مستعد ابتلا به زوال عقل می‌کند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر سابق امور خارجه گفت: رهبران جهان توجه خود را به پایان جنایات اسرائیل در غزه متمرکز کنند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» کنعانی رأی غیرمسئولانه و غیرسازنده آمریکا در وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد را به شدت محکوم کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» حسین امیرعبداللهیان و هاکان فیدان درباره تحولات اخیر منطقه گفت‌وگو کردند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است