گوناگون 13:44 - 26 تیر 1398
آشنایی با گوشی ۵G هوآوی؛
گوشی های سری Huawei Mate ۲۰ برای اولین بار در ماه اکتبر سال ۲۰۱۸ در سه نسخه Huawei Mate ۲۰، Mate ۲۰ Pro و Huawei Mate ۲۰ X معرفی شدند و مورد استقبال بسیار خوب کاربران قرار گرفتند.

 چه چیزی Huawei Mate ۲۰ X ۵G را از سایرین متمایز کرده است؟

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام هوآوی، پرچمداران Huawei Mate ۲۰ به پردازنده قدرتمند و هوشمند اختصاصی هوآوی یعنی Kirin ۹۸۰ مجهز شده‌اند؛ همچنین هوآوی برای نمایش تصاویر با کیفیت بسیار بالا و گیرا از صفحه نمایش OLED بر روی خانواده Huawei Mate ۲۰ استفاده کرده است.

با توجه به گسترش جهانی شبکه ۵G، شرکت هوآوی تصمیم گرفت تا برای تأمین نیاز کاربران خود نسخه ۵G پرچمدار Huawei Mate ۲۰ X را معرفی کند. Huawei Mate ۲۰ X در واقع اولین گوشی ۵G تجاری شرکت هوآوی است که در بازار جهانی عرضه می‌شود. پرچمدار Huawei Mate ۲۰ X ۵G در ابتدا برای کشور سوییس و سپس برای انگلستان عرضه شد و هم اکنون توسط اپراتورهایی نظیر EE، O۲، Three، Vodafone و Sunrise پشتیبانی می‌شود.

هوآوی در آینده نزدیک نسخه ۵G گوشی Huawei Mate ۲۰ X را در بازار چین و روسیه عرضه می‌کند. پرچمدار Huawei Mate ۲۰ X ۵G از نظر ظاهری تفاوت چندانی با نسخه LTE ندارد اما با توجه به اینکه مودم‌های ۵G از آنتن‌های بیشتری نسبت به نسخه ۴G LTE بهره می‌برند، هوآوی تغییراتی را در طراحی داخلی و مشخصات فنی Huawei Mate ۲۰ X داده است.

برای آشنایی با مشخصات فنی این گوشی، ابتدا به بخش جذاب آن، یعنی دوربین می‌پردازیم. Huawei Huawei Mate ۲۰ X ۵G مانند نسخه قبلی خود از دوربین سلفی با لنز ۲۴ مگاپیکسلی استفاده می‌کند و در قسمت پشتی دستگاه شاهد استفاده از ماژول دوربین مربعی با لنزهای سه گانه برند معروف Leica هستیم. در این مجموعه از سنسور ۴۰ مگاپیکسلی، سنسور ۲۰ مگاپیکسلی فوق عریض و سنسور ۸ مگاپیکسلی تله فوتو استفاده شده است. اما لنز دوربین اصلی Huawei Mate ۲۰ X ۵G یک تفاوت مهم با نسخه قبلی دارد و آن هم استفاده از قابلیت زوم اپتیکال ۵ برابری است؛ در حالی که نسخه قبلی تنها از زوم اپتیکال ۳ برابری پشتیبانی می‌کرد.

Huawei Mate ۲۰ X ۵G مانند نسخه پیشین از صفحه نمایش ۷.۲ اینچی OLED با رزولوشن ۲۲۲۴ در ۱۰۸۰ پیکسل استفاده می‌کند و هوآوی از همان تراشه قدرتمند Kirin ۹۸۰ به همراه حافظه رم ۸ گیگابایتی و فضای ذخیره سازی ۲۵۶ گیگابایتی استفاده کرده است. همان‌طور که پیش‌تر گفتیم، مودم‌های ۵G به دلیل استفاده از تعداد آنتن بیشتر نسبت به نسخه ۴G LTE برای نصب درون دستگاه به فضای بیشتری نیاز دارند و به همین دلیل هوآوی مجبور به تغییر ساختار داخلیHuawei Mate ۲۰ X شده است و اصلاحاتی را در باتری آن اعمال کرده است.

نسخه قبلی Huawei Mate ۲۰ X به همراه باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی به بازار عرضه شده بود؛ اما هوآوی برای ایجاد فضا به منظور نصب مودم ۵G در مدل جدیدتر از باتری ۴۲۰۰ میلی‌آمپر ساعتی استفاده کرده است. اما در این زمینه جای هیچ نگرانی وجود ندارد؛ زیرا هوآوی برای جبران باتری، در این محصول از قابلیت شارژ سریع ۴۰ واتی استفاده کرده که سرعت شارژ آن ۲ برابر بیشتر از نسخه قبلی Huawei Mate ۲۰ X است. همچنین فناوری سوپرشارژ ۴۰ واتی هوآوی موفق به دریافت تاییدیه TÜV Safety شده است که امنیت این فناوری شارژ سریع را توسط این شرکت آلمانی تایید و تضمین می‌کند.

از سوی دیگر تکنولوژی پیشرفته خنک کننده داخلی این گوشی موجب می شود در نرم افزارهای سنگین و بازی‌ها در عین بازده بالا در این مدل، شاهد داغ نشدن گوشی باشیم. این سیستم خنک کننده با انتقال گرمای پردازنده اصلی گوشی، طول عمر این گوشی را نیز در استفاده طولانی مدت بالا می برد.

یکی از نکات جذاب دیگر در این پرچمدار ۵G پشتیبانی از قلم هوشمند M-Pen است که استفاده از این محصول را برای کاربران آسان و جذاب‌تر می‌کند. بدون شک پرچمدار Huawei Mate ۲۰ X ۵G پایدارترین و سریع‌ترین شبکه ۵G را در اختیار کاربران قرار می‌دهد؛ زیرا Huawei Mate ۲۰X ۵G تنها گوشی هوشمند ۵G موجود در بازار است که به شکل همزمان از دو معماری شبکه‌های ۵G یعنی NSA و SA پشتیبانی می‌کند.

مودم ۵G هوآوی با نام Balong ۵۰۰۰، اولین مودمی است که با معماری‌های NSA و SA سازگار است و همزمان از شبکه‌های مخابراتی ۲G، ۳G، ۴G و ۵G پشتیبانی می‌کند. همچنین این مودم ۵G از استاندارد TDD/FDD نیز پشتیبانی می‌کند. هوآوی با تجمیع تمام این امکانات در مودم ۵G خود، بار دیگر نشان داده است که به عنوان پیشروترین شرکت در زمینه ۵G شناخته می‌شود.

انتهای رپرتاژ خبری


10180281
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است