سیاسی 13:40 - 28 مهر 1396
حجت الاسلام سیدعلی خمینی:
فرزند یادگار امام (ره)، سخنان اخیر ترامپ را پوچ و کودکانه خواند و گفت: این سخنان هم وحدت ملت ایران را در پی داشت؛ به قول امام(ره) سردمداران آمریکا هنوز آدم نشده اند.

سخنان ترامپ پوچ و کودکانه بود/ سردمداران آمریکا هنوز آدم نشده اند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صداوسیما، حجت الاسلام سیدعلی خمینی فرزند یادگار امام راحل در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه تهران با اشاره به چهلمین سالگرد شهادت آیت الله مصطفی خمینی با تبیین شخصیت و اصل شهادت ایشان، اظهار اشت: وقتی پیکر پسر ارشد امام (ره) را به بیمارستان نجف منتقل کردند پزشکان آثاری در پوست ایشان دیدند که حکایت از مسمومیت داشت و پیشنهاد کالبد شکافی دادند اما امام خمینی (ره) فرمودند نمی خواهم پیکر فرزندم پاره پاره شود و اجازه کالبدشکافی ندادند.

وی تصریح کرد : امام (ره) برای انجام ندادن کالبد شکافی دلیل دیگری هم داشت و آن بحث ورود و پیگیری دولت عراق و تحت فشار قراردادن بیت ایشان بود.

نکته دومی که حجت الاسلام علی خمینی به آن اشاره کرد، جایگاه علمی و اجتماعی شهید مصطفی خمینی بود؛ وی ادامه داد: امام (ره) حاج آقا مصطفی را امید آینده اسلام می خواند و رهبر معظم انقلاب درباره ایشان فرموده اند «حاج آقا مصطفی امید آینده ما و خمینی آینده ایران بود».

وی خاطرنشان کرد: حاج سید مصطفی خمینی حدود ۵۰ جلد کتاب در تخصصی ترین علوم حوزوی به رشته تحریر درآورد که در بعضی از آثار ایشان مسائل تخصصی به عمیق ترین شکل ممکن دیده می شود.

سخنران پیش از خطبه نماز جمعه تهران افزود: نحوه رفتار امام (ره) در مواجهه با این مصیبت نیز مهم است که از خود هیچ تزلزلی نشان ندادند تا روحیه انقلابیون تضعیف نشود و شکست نهضت را در پی نداشته باشد. 

وی گفت : امام (ره) در هیچ جلسه ای برای فرزندشان اشک نریختند و محکم در پذیرش این مصیبت الهی ایستادگی کردند تا آن موقع که مرحوم کوثری روضه حضرت امام حسین (ع) بر بالین علی اکبر(ع) را خواندند، از چهره امام (ره) اشک جاری شد و شانه هایشان لرزید ، در واقع امام (ره) نمی خواست دشمنان از مصیبت مرحوم حاج آقا مصطفی شاد شوند، امام راحل پس از انقلاب هم به حرمت شهدای انقلاب اسلامی اجازه ندادند نام ایشان در رسانه ها برده شود. 

حجت الاسلام خمینی درباره شخصیت امام (ره) هم گفت: رساترین تعبیر در این خصوص سخنان مقام معظم رهبری در مراسم هایی است که به مناسبت سالگرد امام خمینی (ره) برگزار می شود و اصل صحبت هایشان تکیه بر راه و مکتب امام خمینی (ره) است.

وی گفت : تعبیر امام (ره) درباره شهادت حاج آقا مصطفی مهم است که آن را از الطاف خفیه الهی خواند و این بدان معناست که ظاهراً مصیبت اما در باطن لطف الهی است. 

سیدعلی خمینی ویژگی مومن را در آن دانست که خود را در محضر خدا ببیند و همه اراده های دنیا را ذیل لطف الهی شمارد که این ارزش از مهم ترین ویژگی های سیره امام خمینی (ره) بوده است و به همین دلیل امام (ره) مصیبت حاج آقا مصطفی را لطف خدا می دانست، چرا که هرچه از دوست رسد نیکوست. 

وی همچنین با اشاره به تحریم ها و جنگ تحمیلی گفت : با گذشت حدود ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی نظام اسلامی قدرتمندتر از همیشه دیده می شود و در عرصه های بین المللی پرنفوذتر از گذشته گام بر می دارد. 

سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه تهران تهدیدها را فرصت دانست و افزود : مقام معظم رهبری تحریم ها را فرصت و لطف می دانند و این به معنای استقبال از تحریم نیست؛ بلکه محتوای آن این است که می توان تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد و ما توانستیم در دل تحریم ها روی پای خودمان بایستیم.

حجت الاسلام سید علی خمینی خاطرنشان کرد : در زمان های گذشته غرب با اصل جمهوری اسلامی مشکل داشت اما امروز آنها نظام جمهوری اسلامی و گفتمان ولایت محور را پذیرفته اند.

وی سخنان اخیر رئیس جمهور آمریکا را پوچ و کودکانه خواند که از عجز به داد و فریاد افتاده است و گفت: این سخنان هم وحدت ملت ایران را در پی داشت چرا که ملت ایران به خوبی فهمیدند به قول امام(ره) سردمداران آمریکا هنوز آدم نشده اند. 

فرزند یادگار امام یادآور شد : اگر ایران اسلامی، انرژی هسته ای، سپاه، ارتش، گاز، نفت و صنایعش را هم به آنها بدهد باز خوی استکبار سیری ناپذیر خواهد بود، پس راه مقابله با آنها ایستادگی ملت ایران است.


9487759
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» مشاور عالی رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: شهید حجازی دارای سبک فرماندهی بود و به زیر ساخت‌ها عمق بخشی کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور گفت: به همه مسئولان اعلام کرده‌ام که مطلقا به فساد و مفسد رحم نخواهد شد و در این زمینه اقداماتی را هم انجام داده‌ایم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نماینده دائم ایران در سازمان ملل گفت: تنها راه عملی برای بازگرداندن صلح به منطقه این است که شورای امنیت اسرائیل را مجبور به توقف جنگ در غزه کند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور در پیامی درگذشت مرحومه حاجیه خانم معصومه حائری، فرزند گرامی آیت‌الله شیخ مرتضی حائری و همسر بزرگوار شهید گرانقدر آیت‌الله سیدمصطفی خمینی را به بیت محترم امام (ره) و خاندان معزز این بانوی مومنه تسلیت گفت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برای شرکت در اجلاس وزرای دفاع عضو شانگهای وارد قزاقستان شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح به منظور شرکت در اجلاس وزرای دفاع عضو شانگهای وارد آستانه پایتخت قزاقستان شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور با حضور در بخش‌هایی از مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران و استماع مشکلات این منطقه در زمینه‌های درمانی، آموزشی و بافت فرسوده، دستوراتی را برای رفع این موانع صادر کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور با حضور در منزل شهید علی آقابابایی از شهدای حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق، با خانواده این شهید دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور ضمن بازدید از طرح توسعه بیمارستان شهدای یافت‌آباد، در جریان آخرین وضعیت این طرح و موانع و مشکلات پیش روی تکمیل آن قرار گرفت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سفیر و نماینده ایران نزد سازمان‌های بین المللی در ژنو گفت: چندجانبه‌گرایی و دیپلماسی ستون‌های اساسی برای تقویت صلح و حفظ اصول مندرج در منشور سازمان ملل متحد و قوانین بین‌المللی هستند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است