علمی فناوری 15:41 - 29 مهر 1398
⁣کهکشان‌های بسیاری در جهان وجود دارند که هر کدام به نوبه‌ی خود زیبا و منحصر به فرد هستند. اخیرا ناسا تصویری دیدنی از یکی از این کهکشان‌ها منتشر کرده است.

کهکشان مارپیچی از قاب دوربین ناسا

به گزارش ایسنا، "ناسا" در حساب کاربری خود در اینستاگرام تصویری از کهکشان "ان.جی.سی ۴۳۸۰ "(NGC ۴۳۸۰) منتشر کرده است.

ان.جی.سی ۴۳۸۰ یک کهکشان مارپیچی است که در صورت فلکی "دوشیزه"(Virgo) قرار دارد. کهکشان مارپیچی یک نوع از کهکشان‌ها است که اولین بار توسط ادوین هابل و در سال ۱۹۳۶ رده‌بندی شد. بیشتر کهکشان‌های مارپیچی از یک دیسک چرخشی شامل ستاره‌ها، گاز و گرد و غبار تشکیل شده است. اینها اغلب توسط یک هاله ضعیف از ستارگان احاطه شده‌اند که بسیاری از آنها در خوشه ستاره‌ای کروی قرار دارند. بازوهای مارپیچی نقاطی هستند که از مرکز مارپیچی و کهکشان‌های مارپیچی بسته کشیده شده‌اند. این نواحی باریک به شکل مارپیچ هستند و از این رو به آن‌ها کهکشان‌های مارپیچی می‌گویند. طبقه‌بندی متفاوت کهکشان‌های مارپیچی بستگی به ساختار بازوهای مشخص در آنها دارد.

تصویر مذکور از کهکشان ان.جی.سی ۴۳۸۰ توسط "تلسکوپ فضایی هابل"(Hubble Space Telescope) ثبت شده است. بازوهای مارپیچ این کهکشان توسط خطوط تاریک باد و گرد و غبار احاه شده‌اند و این به زیبایی و درخشش ستاره‌های این کهکشان افزوده است.

انتهای پیام


10272185
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» قائم مقام رئیس سازمان سنجش آموزش کشور تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ را تشریح کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر بهداشت، از اجرای آزمایشی عرضه اینترنتی دارو خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» ادوبی اعلام کرده است که ابزار‌های جدیدی را به فتوشاپ اضافه می‌کند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اداره ملزومات دارویی سازمان غذا و دارو گفت: در سال ۱۴۰۲ حدود ۹۸۰ مورد IRC تمدید و صادر شده است
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رویداد «مانوین» ویژه صنایع خلاق و فرهنگی همزمان با رویداد «اینوتکس» از ۱۸ تا ۲۲ اردیبهشت ماه در محل پارک فناوری پردیس برگزار می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاونت بهداشت وزارت بهداشت از برگزاری «پویش سلامت دهان و دندان» از ۱۷ تا ۱۹ در سطح کشور توسط معاونت‌های بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: با هماهنگی وزارت کشور تمهیدات لازم برای برگزاری آزمون سراسری در همه مناطق کشور اندیشیده شده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت گفت: اجرای طرح مطالعاتی دستگاه پاکدم یا قلیان اکسیژن به صورت آزمایشی تحت نظارت وزارت بهداشت آغاز شده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور از انتخاب رشته بیش از ۷۲۰ هزار نفر خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی گفت:مدارس برای ارتقای جایگاه علمی و افزایش میانگین نمرات نهایی دانش آموزان باید اقدامات موثری انجام دهند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است