ورزشی 03:01 - 14 آذر 1395
دو تیم رم و لاتزیو باید برابر هم در دیداری حساس به مصاف هم بروند که این دیدار همواره با درگیری و حاشیه‌های بسیاری همراه بوده است.

دلاکاپیتاله، داربی به رنگ خون

به گزارش ایسنا، دو تیم رم و لاتزیو امروز (یکشنبه) در هفته پانزدهم لیگ ایتالیا برابر هم به میدان خواهند رفت. دو تیم جزو بالانشین‌های این فصل لیگ ایتالیا هستند. رم در رده دوم و لاتزیو در رده چهارم جدول رده بندی قرار گرفتند. تقابل دو تیم پایتخت نشین فوتبال ایتالیا در این دیدار باعث شده است این داربی به داربی دلاکاپیتاله (داربی پایتخت ایتالیا) معروف شود. 

از این داربی به عنوان حساس ترین داربی در فوتبال ایتالیا یاد می شود. جایی که اولتراهای دو تیم (هواداران متعصب) در ورزشگاه از کوچکترین فرصت برای نشان دادن حمایت بی چون و چرای خود از تیم محبوبشان استفاده می کنند.  دو تیم برای اولین بار در سال ۱۹۲۹ برای اولین بار برابر هم به میدان رفتند؛ جایی که رم موفق شد حریف خود را شکست بدهد. تک گل ولف در این دیدار باعث شد اولین تقابل دو تیم با برتری یک بر صفر رمی ها به پایان برسد. 

پرگل ترین داربی دو تیم به سال ۱۹۳۳ بازمی‌گردد جایی که رمی ها موفق شدند با نتیجه  ۵ بر صفر حریف دیرینه خود را شکست دهند. بهترین نتیجه نیز برای بیانکوچلستی در سال ۲۰۰۶ به دست امد جایی که این تیم فیروزه ای پوش موفق شد با نتیجه ۳ بر صفر رم را از پیش روی بردارد. 

دو تیم تاکنون ۱۸۰ بار برابر هم به میدان رفتند چجایی که رم موفق شده است بهتر عمل کند و ۶۷ بار برابر حریف خود به برتری برسد. لاتزیو در ۵۰ دیدار به برد رسیده است و ۶۳ دیدار دو تیم نیز برنده ای نداشته است و با تساوی به پایان رسیده است. دو تیم تاکنون تنها در یک دیدار فینال برابر هم به میدان رفتند که این اتفاق به سال ۲۰۱۳ بازمی‌گردد جایی که لاتزیو با یک گل به برتری رسید و جام حذفی ایتالیا را کسب کرد. هر دو دیدار دو تیم در فصل قبل با برتری رمی ها به پایان رسید. این تیم در دیدار رفت با نتیجه ۲ بر صفر و در دیدار برگشت با نتیجه ۴ بر یک توانسته بود لاتزیو را از پیش روی بردارد.

داربی های دو تیم همیشه از هیجان زیادی برخوردار بوده است. در سال ۱۹۷۹ درگیری هواداران دو تیم باعث شد تا یکی از هواداران لاتزیو کشته شود. در ۲۱ مارس ۲۰۰۴ درگیری شدید بین هواداران دو تیم باعث شد تا شایعه‌ای به وجود بیاید که یک پسر کشته شده است. این شایعه در ورزشگاه باعث شد تا هواداران دو تیم به زد و خورد با هم بپردازند و و فرانچسکو توتی از داور بازی بخواهد تا این دیدار را متوقف کند ولی این اتفاق رخ نداد تا اینکه روسای دو تیم با موبایل از داور بازی بخواهند تا بازی را متوقف کند. بعد از متوقف شدن بازی، زد و خورد هواداران دو تیم شدت یافت. بازی دو تیم در ادامه تکرار شد و بازی با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

بهترین گلزنان داربی

فرانچسکو توتی - رم / ۱۱ گل

دینو داکاستا - رم / ۱۱ گل

مارکو دل‌وکیو - رم / ۹ گل

ویچنزو مونتلا - رم / ۸ گل

 رودولفو ولک - رم / ۷ گل

سیلویو پیولا - لاتزیو / ۷ گل

انتهای پیام


8442965
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان خصوصی‌سازی در رابطه با واگذاری ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی صحبت‌هایی را بیان کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر ورزش و جوانان در رابطه با واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس صحبت هایی را بیان کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر ورزش و جوانان می‌گوید امروز بهترین روز ورزش ایران است.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر دپارتمان صدور مجوز حرفه‌ای از حل مشکل واگذاری مالکیت باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس خبر داد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» بانوان ساندا کار کشورمان در اولین مسابقه خود در رقابت‌های انتخابی جام جهانی ووشو ۲ برد و یک شکست به دست آوردند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» روزنامه اسپورت ۳۶۵ امارات از احتمال بازگشت مهدی قایدی به الاهلی خبر داد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» نماینده تالوی زنان ایران توانست رتبه سوم مسابقات انتخابی جام جهانی ووشو در چین را به دست آورد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» نماینده تالو زنان ایران نخستین مدال طلا کاروان ووشو کشورمان را در مسابقات انتخابی جام جهانی را به دست آورد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس و پیشکسوت تیراندازی گفت: آخرین مسابقه دیگر موقع گرفتن سهمیه المپیک نیست چون شانس کسب سهمیه ۵۰ – ۵۰ خواهد بود. فردی که می‌خواهد سهمیه بگیرد باید همانند هانیه رستمیان به موقع و همان ابتدای کار المپیکی شدن خود را قطعی کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» با گذشت بیش از ۲ سال از پارالمپیک توکیو و با وجود پیگیری‌های فراوان، مهدی اولاد مدعی است که هنوز پاداش قهرمانی خود را از اداره کل ورزش و جوانان استان فارس دریافت نکرده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است