ورزشی 17:34 - 05 اسفند 1396
رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی گفت: از سال ۹۰ تا ۹۶ حدود ۷۹۰ نفر در کوه‌های ایران جان خود را از دست‌داده‌اند که همگی کوهنورد نبوده‌اند.

مرگ ۷۹۰ نفر در کوه‌های ایران طی ۶ سال

به گزارش ایسنا منطقه لرستان، رضا زارعی در مجمع انتخابات هیئت کوهنوردی استان لرستان، با اشاره به اینکه سال گذشته ۶۴ هزار نفر بیمه ورزشی داشته اند، اضافه کرد: جزو ۱۰ فدراسیون برتر در این بخش بوده‌ایم اما امسال قطعاً آمار کمتر خواهد بود، چون تیم‌های کوهنوردی از هیئت‌ها و فدراسیون جداشده‌اند که ما به‌عنوان یک فرصت به این مقوله می‌نگریم.

رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی در ادامه گفت: ۲۴ هزار نفر تعداد اعضای فدراسیون در سال قبل بوده که ۲۱ هزار و ۶۰۰ نفر آن از خدمات استفاده کرده و بالاترین آمار خدماتی را در بین ۵۲ فدراسیون داشته‌ایم.

وی یادآور شد: از سال ۹۲ تا ۹۵ زیرمجموعه معاونت توسعه همگانی بوده‌ایم و بعدازآن با توجه به مدال‌هایی که کسب شد زیرمجموعه معاونت توسعه ورزش قهرمانی شده‌ایم. برترین فدراسیون توسعه همگانی بودیم سال ۹۵ و در سال ۲۰۱۷ کاندیدای برترین فدراسیون جهان نیز بوده‌ایم.

زارعی خاطرنشان کرد: بودجه ما ۱۰ درصد فدراسیون والیبال و تکواندو است و سال قبل از وزارت حدود ۷۰۰ میلیون تومان کمک مالی گرفته‌ایم که با این‌وجود موفقیت‌های زیادی در بخش‌های مختلف حاصل شد و ورزشکاران ما بالغ‌بر ۱۰ مدال جهانی و ۳۰ نشان قاره‌ای کسب کرده‌اند.

رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی بابیان اینکه حوادث کوهنوردی زیاد است، تأکید کرد: از سال ۹۰ تا ۹۶ حدود ۷۹۰ نفر در کوه‌ها جان خود را ازدست‌داده‌اند که البته همه کوهنورد نبوده‌اند و کمتر از یک‌چهارم آنان بیمه بوده‌اند و باید از این اتفاقات پیشگیری کنیم و رویکرد فدراسیون توجه ویژه به بحث آموزش برای کاهش این حوادث است.

وی در ادامه گفت: مدعی حضور در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ و المپیک ۲۰۲۰ هستیم و با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده حتی توانایی کسب مدال در این دو رویداد مهم راداریم.

زارعی در پایان تأکید کرد: ظرفیت‌های زیادی در این استان وجود دارد و فدراسیون تمایل دارد که لرستان به جایگاه واقعی خودش برگردد.

انتهای پیام


9690090
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» دروازه بان تیم فوتبال استقلال تهران احتمال دارد به دلیل محرومیت نتواند در دیدار هفته آینده تیمش به میدان برود.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» با شکست جردن باروز مقابل جیسون نولف، قهرمان المپیک و جهان حضور در المپیک پاریس را از دست داد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مهدی پور این هفته پس از برطرف شدن ورم پایش، زانوی خود را به تیغ جراحان خواهد سپرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل باشگاه استقلال قصد دارد تا یک مدیر خارجی برای آکادمی این باشگاه انتخاب کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» دروازه‌بان تیم فوتبال استقلال قصد دارد در پایان فصل از جمع آبی‌پوشان جدا شود.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» پیشکسوت فوتبال گفت: تیم پرسپولیس در آرامش قرار دارد، اما استقلال همچنان درگیر حاشیه و مشکلات است.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» منچسترسیتی، بایرن مونیخ و رئال مادرید در جدیدترین رنکینگ تیم‌های باشگاهی اروپا همچنان در رتبه های اول تا سوم هستند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» یوونتوس در دیداری خارج از خانه با نتیجه ۲-۲ مقابل کالیاری متوقف شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل باشگاه تراکتور از توافق با یک سرمربی خارجی مطرح که سابقه سرمربیگری در تیم ملی اروپایی را دارد، خبر داد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» معاون ورزشی باشگاه پرسپولیس درباره مسائل مختلف این تیم و تنش بین سرخابی ها توضیحاتی را بیان کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است