استانی 18:33 - 20 مرداد 1399

مدیران شهرستان دیر در دسترس خبرنگاران باشند

به گزارش خبرنگار مهر، کریم علی حسنی بعد از ظهر دوشنبه در آئین تجلیل از خبرنگاران شهرستان دیر با گرامیداشت یاد شهدای رسانه، اظهار داشت: اساسی‌ترین مسئله شهرستان سلامت مردم است که اصحاب رسانه با قلم خود می‌توانند به جلوگیری از شیوع کرونا و فرهنگ سازی رعایت نکات بهداشتی کمک کنند.

فرماندار شهرستان دیر با تاکید بر اینکه متفاوت بودن گرایشات سیاسی به پویاتر شدن جامعه کمک می‌کند، بیان کرد: در برهه خاص کنونی و مبارزه با بیماری کرونا همه اقشار در کنار هم بودند و این مهم موجب رضایت نسبی مردم از متولیان شده است.

وی گفت: امروزه رسانه‌ها به ایجاد وحدت و همگرایی بین گرایش‌های مختلف برای عبور از مشکلات ناخواسته که بر اثر تحریم‌های ظالمانه بویژه در حوزه اقتصادی که به مردم تحمیل شده است، کمک کنند.

علی حسنی با اعلام اینکه نگاه خبرنگاران باید حرفه‌ای، علمی و اخلاق مدارانه باشد، اضافه کرد: نقد منصفانه سرلوحه خبرنگاران باشد تا مسئولین از این انتقادات برای خدمت مؤثرتر استفاده کنند.

وی نقد و تخریب را دو مقوله جدا از هم دانست و خاطرنشان کرد: خبرنگاران با گرفتن مجوز قانونی فعالیتشان تأثیرگذاری بیشتری دارد.

فرماندار شهرستان دیر با تاکید بر اینکه مدیران باید در دسترس خبرنگاران باشند، افزود: کسی حق بی حرمتی به خبرنگاری که در فعالیت خود اصول را رعایت کرده و مجوز دار است، را ندارد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با تبریک روز خبرنگار، گفت: خبرنگاران باید اخلاق مدار، دارای سواد رسانه‌ای و مسلط به مسائل پیرامونی باشد.

غلامرضا ناطقی پور افزود: در شهرستان دیر ۷۶ درگاه خبری واتساپ و ۶۵ درگاه اینستاگرام وجود دارد که نزدیک به ۹۰ درصد آنها بدون مجوز هستند.

وی یادآور شد: خبرنگاران برای مجوزدار کردن رسانه‌های خبری خود اقدام کنند.

ناطقی پور با بیان اینکه شهرستان دیر قطب تئاتر استان بوشهر است، عنوان کرد: سالن آمفی تئاتر دیر با مشکلات دستگاه سرمایشی مواجه است در حالی که باید از بهترین امکانات برخوردار باشد.

نماینده خبرنگاران شهرستان دیر نیز با گرامیداشت یاد عبدالله قانون خبرنگار پیشکسوت شهرستان بیان داشت: مسئولین باید ارتباط و تعامل بیشتری با خبرنگاران داشته باشند.

عباس بحرانی افزود: تشکیل کمیته رسانه و اصحاب خبر و انتصاب مشاور رسانه‌ای فرماندار، آموزش خبرنگاران، حمایت مالی از اصحاب خبر و ارتباط مسئولان روابط عمومی‌ها با خبرنگاران ضروری است.

در پایان این نشست با اهدا لوح سپاس از خبرنگاران شهرستان دیر تجلیل شد.


10660986
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است