گوناگون 15:20 - 07 آبان 1395
روسیه یک کلاهک مافوق صوت برای موشک‌های قاره پیمای جدید خود به نام «سارمات» را آزمایش کرد.

به گزارش ایرنا، کلاهک مافوق صوت جدید «هدف 4202» نام گرفته و با یک موشک قاره پیمای از نوع «استیلت» یا «ار.اس-18» پرتاب شد.

شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه روز جمعه در گزارش خود اعلام کرد: تمام اطلاعات کلاهک مافوق صوت سری است و نظامیان آزمایش موفقیت این کلاهک را که روز سه شنبه در استان اورنبورگ استان اورال انجام گرفت، اعلام نکرده بودند.

رسانه روسی خاطرنشان کرد این سلاح جدید توانمندی سامانه جهانی پدافند موشکی آمریکا را کاهش می دهد، زیرا موشک جدید قاره پیمای سارمات می تواند کلاهک خود را به ماورای قطب شمال یا جنوب حمل کند.

«این موشک و کلاهک مافوق صوت جدید می تواند پاسخ متقابل به تهدید سامانه پدافند موشکی آمریکا و نظریه ضربه ناگهانی جهانی آمریکا باشد.»

رسانه های غربی همچنین اعلام کردند که روسیه از موشک ساتان 2 یا سارمات که قدرت نابودی منطقه ای به وسعت ایالت تگزاس آمریکا یا کشور فرانسه را دارد پرده برداشته است.

در این گزارش ها خاطرنشان شد: شرکت روسی سازنده این موشک نخستین تصاویر از این سلاح مخرب را که از تسلیحات جدید زرادخانه روسیه به شمار خواهد رفت، منتشر کرد.

ناتو این موشک بالستیک بین قاره ای را ساتان 2 می خواند، اما پیشتر و در ماه مه (اردیبهشت / خرداد) خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرده بود که موشک سارمات یا RS-28 (همان ساتان 2) توانایی از بین بردن بخشی از زمینی به وسعت ایالت تگزاس یا کشور فرانسه را دارد.

«یوری بروسف» معاون وزیر دفاع روسیه پیشتر به خبرگزاری ایتارتاس گفته بود که کلاهک جنگی مافوق صوت موشک سارمات، توانایی آن را دارد تا اهدافی را ورای هر دو قطب شمال و جنوب هدف قرار دهد.

این موشک که دارای برد 11هزار کیلومتری و قادر به حمل کلاهک جنگی به وزن 10 تن است، براساس برنامه در نظر گرفته شده جایگزین موشک 'ویودا' R-36M خواهد شد.

بنابر اعلام رسانه های روسی، موتور این موشک به نام PDU-99 ماه اوت سال جاری آزمایش شد و پرتاب این موشک قاره پیما نیز از داخل سیلوهای زیرزمینی صورت خواهد گرفت.

روسیه بارها هشدار داده با توجه به اینکه استقرار سامانه موشکی آمریکا در شرق اروپا، موازنه راهبردی را در سطح بین المللی برهم می زند و موجب برتری واشنگتن می شود، تدابیر لازم را اتخاذ می کند.


8251060
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است