گوناگون 14:57 - 02 مهر 1397

مشکل اصلی صنعت دارو نقدینگی است/۳۵۰۰میلیارد تومان حجم مطالبات

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر غلامرضا اصغری روز دوشنبه در مراسم افتتاحیه چهارمین نمایشگاه بین المللی ایران فارما(دارو و صنایع وابسته) در مصلای تهران، اظهارداشت: این نمایشگاه حاصل چهار دهه تلاش بعد از انقلاب اسلامی است و سعی شده توانمندی هایی که روی آن سرمایه گذاری شده و به نتیجه رسیده است، به مردم نمایش داده شود و زمینه همکاری بیشتری بین حلقه های مختلف صنعت دارو در بخش های مختلف اعم از تولید مواد اولیه، صنایع جانبی، بسته بندی، تولید مواد جوانبی و... صورت بگیرد. همچنین کسانی که در این زمینه فعال هستند تلاش می کنند دارو های جدید و مورد نیاز را در این نمایشگاه به نمایش بگذارند. علاوه بر این زمینه ارتباطی بیشتری در این نمایشگاه بین جوامع مختلف ایجاد می کند.

وی افزود: این صنعت ارتباط خوبی با دانشگاه ها دارد که زبانزد است. نظام سلامت ما قابل رقابت با بسیاری از کشورهای صنعتی است و می توان از آن به عنوان یکی از دستاورهای شاخص انقلاب اسلامی نام برد. در این شرایط خاص و شرایط تحریم، بحث دارو یکی از خطوط ویژه دولت است و دولت سعی دارد تا تامین اولیه به بهترین وجه ممکن صورت بگیرد. امیدواریم با این تهدیدات و تحریمات جدید بتوانیم نیازهای دارویی کشور را تامین کنیم و به مدد الهی و تلاش همه فعالان این حوزه این اتفاق خواهد افتاد.

اصغری ادامه داد: در ماه‌های ابتدایی امسال میزان ترخیص دارو و مواد اولیه از گمرک تقریبا معادل آن چیزی است که در سال ۹۶ بوده است، همچنین میزان تخصیص ارز بیش از شش ماه اول سال گذشته بوده است.

وی افزود: به رغم همه محدودیت‌ها و تهدیدها، مردم امروز از نظر تامین داروی موردنیاز در شرایط نسبتا قابل قبولی  قرار دارند و ظرفیت های خوبی هم در صنعت داروی ایران وجود دارد و می توانیم با تمام کشورهای دنیا تبادل دانش و تجربه داشته باشیم، ضمن اینکه ۹۷ درصد داروی مورد نیاز در داخل کشور انجام می شود.

اصغری تاکید کرد: سازمان غذا و دارو حامی تمام شرکت های دارویی فعال در حوزه تامین و توزیع دارو است.

معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو، در ادامه به وضعیت شرکت های دارویی کشور اشاره کرد و گفت: مطالبات شرکت‌های دارویی و ارز موردنیاز دارو برای واردات مواد اولیه را در همین مهر ماه و قبل از آغاز تحریم‌های آمریکا در آبان ماه بدهید. بعد از آبان دیگر خیلی دیر خواهد بود.

اصغری اظهارداشت: مشکل اصلی صنعت دارو کمبود نقدینگی است، ۳۵۰۰ میلیارد تومان میزان مطالبات سررسید شده است، نقدینگی امروز باید به‌دست صنایع دارویی ما برسد.

وی افزود: از سه هلدینگ بزرگ دارویی کشور انتظار دارم با سرمایه‌گذاری و فعالیت بیشتر در زمینه‌های مختلف از جمله تامین مواد اولیه به سایر شرکت‌های دارویی هم کمک کنند.

اصغری تاکید کرد: امیدوارم پنجمین نمایشگاه ایران فارما را در سال آینده و بعد از پشت سر گذاشتن تحریم‌ها و شکست دشمنان ملت، برگزار کنیم.


9918081
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است