استانی 17:39 - 02 اسفند 1395
استاندار همدان خبر داد:
استاندار همدان از قرار دادن کشت کشاورزی فراملی در برنامه کاری این استان خبر داد و تصریح کرد: با کمک اتاق بازرگانی و صنایع و معادن برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده تا در کشور غنا کشت فراملی انجام شود چرا که این نوع کشت کمک شایانی به حفظ آب و خاک استان خواهد کرد.

کشت فراملی همدانی‌ها در کشور غنا

به گزارش ایسنا، محمدناصر نیک‌بخت دوشنبه 2 اسفند در همایش شهر سبز پایدار همدان با حضور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، با اشاره به اینکه در استان همدان توجه جدی به حفاظت محیط زیست می‌شود، افزود: متأسفانه در سال‌های پیشین کم‌توجهی و بی‌توجهی‌ها در این حوزه استان را با آسیب‌های زیادی مواجه کرده است.

وی ادامه داد: با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و تلاش مسئولان و شهروندان خوب همدان و همکاری سازمان‌های مرتبط از نابسامانی‌ها و تعرضات به فضای سبز جلوگیری شده است به طوریکه استان همدان در برخی موارد می‌تواند قطب برخی خدمات زیست‌محیطی باشد.

وی به تلاش‌های انجام گرفته در زمینه حفاظت از منابع آب‌های زیرزمینی استان اشاره کرد و گفت: طی سال‌های اخیر 2160 حلقه چاه غیرمجاز در استان همدان مسدود شده و معادل 7 برابر سد اکباتان آب در استان صرفه‌جویی شده است.

استاندار همدان با بیان اینکه چاه‌های مجاز با کنتور هوشمند کنترل شده‌ است، افزود: استان همدان در اجرای آبیاری تحت فشار استان اول کشور محسوب می‌شود.

نیک‌بخت با اشاره به اینکه 75 درصد کل اراضی آبی استان همدان تحت پوشش سیستم آبیاری مدرن قرار گرفته است، یادآور شد: سالانه بین 10 تا 12 هزار هکتار سیستم آبیاری مدرن در استان همدان اجرا می‌شود که این مسأله می‌تواند عاملی جدی در زمینه حفاظت از منابع آب‌های زیرزمینی به شمار رود.

وی با اشاره به اینکه استان همدان بزرگترین سایت نیروگاه خورشیدی کشور را دارد، خاطرنشان کرد: در کشور 10 نیروگاه خورشیدی در مجموع با ظرفیت تولید 10 مگاوات برق وجود دارد در حالیکه در سایت نیروگاه خورشیدی همدان 14 مگاوات برق تولید می‌شود.

نیک‌بخت از ساخت سه نیروگاه خورشیدی هر یک با ظرفیت 7 مگاوات در همدان خبر داد و تصریح کرد: امیدواریم استان همدان پایلوت و قطب نیروگاه‌های خورشیدی کشور شناخته شود.

وی با بیان اینکه استان همدان در زمینه تاریخی و فرهنگی تاریخ بلندی دارد، افزود: امیدواریم در زمینه پایداری شهر سبز همدان کوشا بوده و بتوانیم این شرایط را حفظ کرده و ارتقاء دهیم.

نیک‌بخت در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور از اوایل انقلاب خدمات زیادی داشته‌ است اما متأسفانه بی‌لطفی‌ها و ناملایمات زیادی را تحمل کرده تا جایی‌که بی‌اخلاقان از خبرسازی‌ها، جعل خبر و ورود به زندگی شخصی ایشان پیش رفته‌اند.

استاندار همدان با اشاره به اینکه این بانو در خدمت به کشور و نظام یکی از عمده‌ترین شاخصه‌ها و نمادهای انقلاب اسلامی به شمار می‌رود، افزود: باید ایشان را الگو ساخت چرا که هیچ‌گاه پا عقب نگذاشت و در راه وظیفه‌ای که احساس می‌کرد با تمام توان به خدمت ادامه داد.

شهردار همدان نیز با بیان اینکه یکی از نکات اساسی این است که حفاظت از محیط زیست می‌تواند در راستای توسعه پایدار کشور به شمار رود، گفت: همسو شدن برنامه‌های توسعه شهری با چشم‌اندازهای زیست‌محیطی مطرح و در سطح جامعه تأکید می‌شود.

سیدمصطفی رسولی افزود: آغاز برنامه‌های زیست‌محیطی شهرداری‌ها در کشور به ویژه در شهرهای بزرگ به منظور دستیابی به سامانه‌های شهر سبز پایدار تلاش‌های لازم در این زمینه محسوب می‌شود.

وی یادآور شد: در شهر سبز پایدار به یکی از معیارهای شهر سبز که سرانه فضای سبز است، توجه شده این در حالیست که در کنار این معیارها مدیریت پسماند، معماری و شهرسازی و استفاده از انرژی‌های پاک نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

رسولی در پایان گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی و گردشگری همدان، با بهره‌گیری از مدیریت یکپارچه از فرصت‌ها و شرکت‌های داخلی و خارجی در راستای تحقق بخشی به اهداف استفاده کنیم.

انتهای پیام


8834615
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است