گوناگون 12:05 - 31 مرداد 1398

خطر انحلال در انتظار موسسات  آموزش عالی غیرانتفاعی

هوشنگ طالبی حبیب آبادی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره ارزیابی و نظارت موسسات و دانشگاه‌های غیرانتفاعی در استان اصفهان گفت: استان اصفهان بیش از ۳۰ مرکز، موسسه و دانشگاه غیرانتفاعی دارد که عموما ظرفیت این مراکز آموزشی به دلیل کاهش متقاضیان و حرکت جمعیتی دانشجویی کشور به سمت کارشناسی ارشد و دکتری تکمیل نمی شود.

وی ادامه داد: براساس بازدیدی که از موسسات و دانشگاه‌های غیرانتفاعی استان اصفهان صورت گرفت مشخص شد که این مراکز هیچ گونه منبع مالی به جز شهریه دانشجو ندارند و به طور طبیعی کاهش ظرفیت دانشجویی باعث می شود این مراکز توان ادامه کار را نداشته باشند.

رئیس هیئت نظارت و ارزیابی آموزش عالی استان اصفهان یادآورشد: از طرف دیگر چالشی که این مراکز با آن روبرو هستند این است که امکان برگزاری کلاس مستقل برای تعداد کم دانشجو را نداشته از طرفی هم نمی توانند متقاضیان را ثبت نام نکنند و این موضوع معضلی برای غیرانتفاعی ها شده است.

وی افزود: ادامه فعالیت غیرانتفاعی ها نیازمند حمایت است و اگر نتوانند خود را احیا کنند، منجر به توقف فعالیت آنها خواهد شد.

طالبی افزود: استان اصفهان دارای بیش از ۳۰ مرکز و دانشگاه غیرانتفاعی است که تعداد بیشتر آنها در سطح دو قرار داشته و برای ادامه فعالیت با مشکل روبرو هستند که اگر حمایت نشوند منجر به انحلال آنها خواهد شد.


10215776
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است