اجتماعی 14:38 - 05 بهمن 1395
مدیرکل آمار و فناوری اطلاعات سازمان غذا و دارو عنوان کرد
مدیر کل آمار و فناوری اطلاعات سازمان غذا و دارو در خصوص کنترل اصالت فرآورده‌های دارویی، مکمل های غذایی، تجهیزات و ملزومات پزشکی، فرآورده های غذایی و آرایشی و بهداشتی و نحوه استعلام سلامت این فرآورده ها، توضیحاتی ارائه کرد.

جزئیات کارآمدترین ابزار ممکن برای استعلام سلامت فرآورده‌های دارویی و ملزومات پزشکی

به گزارش خبرگزاری فارس، مونا جابری دوست مدیر کل آمار و فناوری اطلاعات سازمان غذا و دارو در خصوص کنترل اصالت فرآورده‌های سلامت محور از قبیل دارو، مکمل های غذایی، تجهیزات و ملزومات پزشکی، فرآورده های غذایی و آرایشی بهداشتی و نحوه استعلام سلامت این فرآورده‌ها توضیحاتی ارائه کرد.

جباری دوست بیان کرد: بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو و با توجه به ابعاد بسیار پرمخاطره و گستره جانبی، مالی، اقتصادی، امنیتی و غیره، تجارت اقلام تقلبی به ویژه در حوزه فرآورده های سلامت محور (دارو، مکمل های غذایی، تجهیزات و ملزومات پزشکی، فرآورده های غذایی و آرایشی و بهداشتی) طرح کنترل اصالت و رهگیری و ردیابی (TTAC) فرآورده‌های سلامت، به عنوان کارآمدترین ابزار ممکن به منظور پاسخگویی موثر به نیازهای متعدد و در رأس آنها مبارزه با این تجارت مجرمانه و ایجاد قابلیت استعلام مصرف کنندگان نسبت به اصالت فرآورده‌ از طریق چندین روش قابل استفاده است.

وی گفت: راه‌های استعلام فرآورده های سلامت محور، برچسب کنترل اصالت و رهگیری و ردیابی فرآورده‌های سلامت (TTAC) از طریق چند روش امکان پذیر است.

وی ادامه داد: جهت کنترل اصالت فرآورده های خود، پس از کنترل برچسب از لحاظ مخدوش بودن و پاره نبودن آن، باید به دقت قسمت قابل خراشیدن روی برچسب توسط ناخن، لبه سکه و ... خراشیده شود، تا کد 16 رقی اصالت که زیر بچسب قرار دارد نمایان شود. کد اصالت 16 رقمی از طریق تلفن، پیام کوتاه، سایت و نرم افزار موبایل قابل بررسی است.

کنترل اصالت فرآورده از طریق ارسال پیام کوتاه به شماره  20008822

وی توضیح داد: برای اطلاع از سلامت کد اصالت مربوطه را با تلفن همراه و توسط پیام کوتاه به شماره 20008822 ارسال نمائید، پس از چند لحظه پیام مربوط به تایید سلامت کالا، به تلفن همراه شما ارسال می‌شود. در صورتی‌که حداکثر ظرف مدت 10 دقیقه پیامی دریافت نشد، کد اصالت مربوط را مجددا ارسال نمایید.

وی تاکید کرد: پس از ارسال کد اصالت توسط تلفن همراه با توجه به وضعیت کد وارد شده یکی از پیام های ذکر شده برای همان تلفن همراه ارسال خواهد شد.

کنترل اصالت فرآورده سلامت محور از طریق سایت

وی در خصوص نحوه اطلاع از سلامت کالا از طریق سایت توضیح داد: جهت کنترل اصالت فرآورده خود توسط سایت به آدرس TTAC.IR مراجعه نمایید، روی لینک استعلام کد رهگیری کلیک کنید و کد اصالت 16 رقمی یا UID مورد نظر را به طور کامل و با دقت وارد نمایید سپس پیام مربوط به کنترل اصالت فرآورده قابل رویت است.

کنترل اصالت فرآورده از طریق نرم افزار موبایل

مدیر کل آمار و فناوری اطلاعات سازمان غذا و دارو  در پایان در خصوص نحوه استعلام سلامت دارو از طریق نرم افزار موبایل گفت: با استفاده از این برنامه می‌توانید به اصالت فرآورده و کاتولوگ الکترونیکی دارو، تجهیزات و ملزومات پزشکی دارویی، فرآورده های طبیعی، گیاهی و سنتی، مکمل های غذایی دارویی و محصولات آرایشی و بهداشتی، فرآورده های غذایی و سایر فرآورده های سلامت محور دسترسی یابید.


8708911
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» نشست مشترک معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و پلیس راهور پایتخت برای بررسی مسائل مربوط به حمل و نقل پایتخت برگزار شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه از برگزاری آزمون استخدامی شورا‌های حل اختلاف در سال جاری خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی گفت: همکاران من در پایگاه یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ به تازگی موفق به کشف پرونده اذیت و آزار و اخاذی از زنان شدند که نقطه شروع آن شبکه اجتماعی اینستاگرام بوده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر کشور از پروژه شهید بروجردی در منطقه ۱۸ بازدید کرد و در جریان آخرین وضعیت آن قرار گرفت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» همزمان با هفته زمین پاک پویش فرهنگی «زنده‌باد درخت» در فضای تبلیغات شهری تهران اجرا شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون استاندار تهران گفت: میزان خودکفایی تولید مرغ در استان تهران از ۴ درصد به ۱۲ درصد رسیده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل بنیاد حیات و معاون کمیته امداد از برنامه کمیته‌امداد برای ایجاد ۳۰۰ هزار طرح اشتغال در سال ۱۴۰۳ خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، میانگین کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۶ اردیبهشت) در شرایط قابل قبول قرار دارد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس راهور فراجا از کاهش ۱۴/۳ درصدی جانباختگان تصادفات جاده‌ای در سفر‌های نوروزی ۱۴۰۳ خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» طرح انضباط شهری سد معبر سیار از جمله وانتی‌ها و چرخی‌ها در ۱۲ منطقه تهران با مشارکت پلیس راهور تهران در حال اجراست.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است