اجتماعی 13:43 - 04 بهمن 1397
رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور:
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با بیان اینکه توجه به کشاورزی شهری اثرات مثبت زیادی بر شهر و شهروندان دارد، گفت: توجه به ابعاد مختلف کشاورزی شهری و اینکه مدیریت شهری برای آن برنامه داشته باشد، از عوامل تمایز شهرهای توسعه یافته محسوب می‌شود.

توجه به کشاورزی شهری از عوامل تمایز شهرهای توسعه یافته است

به گزارش ایسنا و بنابر اعلام پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، مهدی جمالی‌نژاد با بیان اینکه کشاورزی شهری در کاهش آلودگی‌های محیطی تاثیر زیادی دارد، گفت: کشاورزی شهری علاوه بر ارتقای سلامت روحی و جسمی شهر وندان، در توسعه اقتصاد خانواده‌های ساکن شهر هم تاثیر دارد.

 وی با اشاره به اینکه کشاورزی شهری توانسته باعث فعالیت و سرزندگی افراد معلول، کم توان، مسن و بازنشسته ساکن شهرها شود، گفت: کودکان و خردسالان نیز در فضاهای ناشی از کشاورزی شهری علاوه بر بازی با برخی ابعاد طبیعت هم آشنا شده و آنها را کشف می‌کنند که در بروزخلاقیت‌های آنان تاثیر مناسبی دارد.

 جمالی‌نژاد با اشاره به اینکه توجه به کشاورزی در شهر اکنون علاوه بر صاحب نظران حوزه کشاورزی و باغداری مورد توجه پژوهشگران و برنامه‌ریزان حوزه مدیریت شهری و شهرداری‌های برخی کشورها هم قرار گرفته، گفت: با توجه به اینکه در برخی استان‌های کشور کشاورزی از عوامل اصلی تولید درآمد مردم است و در حاشیه برخی شهرهای بزرگ هم فعالیت‌های کشاورزی و باغداری بصورت حرفه‌ای انجام می‌شود، لذا ابعاد مختلف این موضوع باید در کانون توجه شهرداری‌ها و شوراهای این استان‌ها قرار گیرد.

وی با بیان اینکه کشاورزی شهری نه‌تنها محصولات تازه و مغذی را برای مصرف‌کنندگان شهری فراهم می‌سازد، بلکه می‌تواند تعدادی از شهروندان جویای کار را نیز مشغول کار کند، اضافه کرد: توسعه این حوزه نیازمند اتخاذ سیاست‌های مناسبی از سوی دولت و شهرداری‌هاست.

وی همچنین گفت: معاونت عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور این آمادگی را دارد تا در تعامل با وزارت جهاد کشاورزی و مراکز علمی، تحقیقاتی زمینه لازم برای توسعه اصولی و علمی کشاورزی شهری را با لحاظ کردن حساسیت‌ها و پیوست‌های خاص آن از سوی شهرداری‌ها فراهم کند.

انتهای پیام


10037271
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر شورای ترافیک استان تهران گفت: از ابتدای شروع فعالیت ستاد خدمات سفر تا ۷ فروردین ماه ۳ میلیون و ۲۷۷ هزار و ۴۰۴ حجم تخلفات ناشی از سرعت غیرمجاز در استان ثبت شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» جمعیت هلال احمر با صدور اطلاعیه‌ای از سوی ستاد نوروزی، جزئیات خدمات‌رسانی در این روز‌ها و عملیات‌های امدادی این نهاد را تشریح و استان‌هایی را که بیشترین و شدیدترین تصادفات نوروزی را داشتند، معرفی کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرهنگ سیدرضا جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان ری از اجرای طرح امنیت محله محور پلیس و پاک سازی نقاط جرم خیز، خبر داد و گفت: ۹۰ معتاد متجاهر جمع آوری شدند. 
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا گفت: قاچاق کالا ضربات جبران ناپذیری بر اقتصاد کشور وارد می‌کند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با تاکید بر اینکه قاچاق کالا ضربات جبران ناپذیری بر اقتصاد کشور وارد می‌کند، افزود: امنیت و احساس امنیت قاچاقچیان کالا را سلب می‌کنیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری یکی از اتباع کشور‌های همسایه به همراه دو مالخر خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرکلانتر چهارم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری سارق انباری منازل مسکونی در شمال شرق تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس پلیس فتای تهران از هموطنان خواست در ایام نوروز هنگام خرید از فروشندگان سیار نکات ایمنی را در استفاده از کارت‌های بانکی رعایت کنند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون امداد و نجات هلال احمر استان تهران از نجات خانم ۳۵ ساله که در ارتفاعات دربند دچار ضعف و بیحالی و افت فشارخون شده بود، خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور گفت: از ابتدای طرح نوروزی ۴۶۹ میلیون تردد در جاده‌های کشور ثبت شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است