استانی 17:22 - 04 خرداد 1398

یکی از مهمترین مشکلات محیط زیستی استان پسماندها هستند

به گزارش خبرنگار مهر، محسن جعفری نژاد بعدازظهر شنبه در دیدار با فعالین محیط زیست استان افزود: دغدغه های بزرگی در مدیریت پسماند استان داریم که دچار معضل های اساسی شده است.

وی بیان داشت: میانگین کشوری تولید پسماند ۶۵۰ گرم است در حالی که ظرفیت روستایی و سرانه تولید زباله در استان ما بیشتر و یک و نیم کیلوگرم است.

جعفری نژاد افزود: نخاله ها و پسماندهای ساختمانی از دیگر معضلات استان است و پیدا کردن جایگاهی مناسب برای نخاله های ساختمانی به دلیل تراکم بالای جنگلی استان از دیگر معضلات حوزه پسماند استان است.

وی همچنین با اشاره به احتمال وقوع آتش سوزی در جنگلهای استان اظهار داشت: در سال جاری به دلیل نزول کم سابقه بارشهای الهی، پیش بینی می شود آتش سوزیهای زیادی در طبیعت داشته باشیم و دراین خصوص جلسات متعددی با مسئولین ارشد استانی و مدیران متولی دستگاههای اجرایی برگزار شده است.

جعفری نژاد افزود: با توجه به تجربه سالهای گذشته، علت بیشتر آتش سوزیها انسانی و با اهداف معیشتی و اقتصادی بوده است.

وی تصریح کرد: فرهنگسازی باید در این راستا باشد که مردم طبیعت را به عنوان سرمایه خود تلقی کرده و برای حفاظت از آن بی تفاوت نباشند.


10136247
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است