بین‌الملل 08:31 - 29 دی 1398
رئیس‌جمهوری روسیه تاکید کرد، نمی‌خواهد روسیه به دوره‌ای از اتحاد جماهیر شوروی بازگردد که حاکمان مادام ‌العمری داشت که در زمان تصدی قدرت از دنیا می‌رفتند و هیچ استراتژی جانشینی مناسبی نداشتند.

پوتین حکمرانی مادام‌ العمری به سبک رهبران شوروی را رد کرد

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، اظهارات ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در جمع کهنه‌ سربازان جنگ جهانی دوم در سن پترزبورگ، چند روز پس از آن بود که او از تغییر و تحولات گسترده در سیستم سیاسی کشورش پرده برداشت؛ تغییراتی که به استعفای دیمیتری مدودف از مقام نخست‌وزیری و دولتش همراه شد.

پوتین در اقدامی غافلگیرانه، میخائیل میشوستین، رئیس نه چندان شناخته شده سرویس مالیات کشورش را به عنوان نخست وزیر بعدی این کشور انتخاب کرد. روس‌ها اکنون منتظرند تا بشنوند که کدام یک از وزیران شغل خود را در دولت جدید حفظ می‌کنند.

تغییرات پوتین می‌تواند قانون اساسی روسیه را برای ایجاد مراکز جدید قدرت در خارج از ریاست جمهوری اصلاح کند و به نظر می‌رسد که به پوتین ۶۷ ساله فرصت می‌دهد تا پس از ترک ریاست جمهوری در سال ۲۰۲۴ سلطه خود را بر قدرت بیشتر کند. او به مدت دو دهه بر سیاست روسیه، به عنوان رئیس جمهور یا نخست وزیر، تسلط داشته است.

پوتین در اظهارات روز شنبه خود، ایده ریاست جمهوری مادام العمری در روسیه را رد کرد. او که قبلاً گفته بود می‌خواهد روسای جمهوری آینده کشورش را به دو دوره قدرت محدود کند، در حال حاضر در دوره چهارم ریاست جمهوری خود به سر می‌برد.

پوتین در پاسخ به کهنه سربازی مبنی بر این که آیا زمان آن رسیده است که محدودیت‌های دوره‌ای برای روسای جمهوری به کلی لغو شود، گفت: در مورد دوران (ریاست جمهوری) برای ماندن در قدرت، می‌فهمم که این نگرانی برای بسیاری از افراد با نگرانی از ثبات اجتماعی، دولتی و داخلی و خارجی در ارتباط است.

او گفت: اما بازگشت به وضعیتی که در اواسط دهه ۱۹۸۰ داشتیم بسیار نگران‌کننده خواهد بود؛ زمانی که رهبران دولت یکی پس از دیگری تا روزهای پایانی عمر خود در قدرت باقی می‌ماندند، بدون تأمین شرایط لازم برای انتقال قدرت. بنابراین متشکرم، اما فکر می‌کنم بهتر است که به آن وضعیت باز نگردیم.

در اواخر دوره اتحاد جماهیر شوروی، مجموعه‌ای از رهبران سالخورده همچون لئونید برژنوف، یوری آندروپوف و کنستانتین چرنینکو که همه در دوران حضورشان در قدرت درگذشتند، موجب تحریک دیگران برای تصدی قدرت شدند.

به نظر می‌رسد اظهارات پوتین برای تقویت این عقیده باشد که او طبق قانون اساسی فعلی قصد دارد از ریاست جمهوری در سال ۲۰۲۴ خارج شود، اما بعید است نظر منتقدانی را که فکر می‌کنند او راهی برای ادامه اعمال نفوذ در پشت صحنه در یک نقش بهبودیافته متفاوت پیدا خواهد کرد، جذب کند.

انتهای پیام


10351173
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» عبدالملک بدرالدین الحوثی رهبر جنبش انصارالله یمن پنجشنبه شب در سخنانی با تاکید براینکه رژیم اسرائیل همچنان در مسیر شکست در غزه قرار دارد، خطاب به آمریکایی‌ها گفت: آنها در تجاوز نظامی خود به یمن، شکست را از انگلیس به ارث خواهند برد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» قسام خانه‌ای را پس از ورود اشغالگران اسراییلی منفجر کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور اوکراین در تماسی تلفنی با رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خواستار ارسال کمک‌های فوری به کی یف شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سرگئی لاوروف، عنوان کرد که سران ارمنستان با بهانه‌هایی غیرواقعی به دنبال برهم زدن روابط با مسکو هستند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دبیر کل سازمان ملل روز پنجشنبه در سخنانی گفت نمی‌تواند غمی را که در دیدار با پناهندگان فلسطینی در سفرش به مصر و اردن تجربه کرده از بین ببرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در جمع خانواده های اسرای این رژیم مدعی شد که ارتش آن در حال آماده شدن برای ورود به شهر رفح در نوار غزه است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به وتوی روسیه درباره لغو نظارت هیاتی از کارشناسان سازمان ملل بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی ابراز نارضایتی کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به وتوی روسیه درباره لغو نظارت هیاتی از کارشناسان سازمان ملل بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی ابراز نارضایتی کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزارت امور خارجه فنلاند اعلام کرد که کارگروهی به ریاست هلسینکی به این نتیجه رسیده است که توافقنامه دفاعی با آمریکا حاکمیت این کشور را تضعیف خواهد کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است