استانی 19:18 - 05 فروردین 1398
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان عنوان کرد:
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمان از آماده باش مدیران سدهای استان برای تنظیم ورودی و خروجی آب سدها خبر داد و بیان کرد: ورودی و خروجی سدها را به‌گونه‌ای مدیریت کرده‌ایم که اگر سیلابی به‌وقوع بپیوندد، خسارتی در بر نداشته باشد.

مدیریت ورودی و خروجی آب سدها/ساماندهی بستر رودخانه ها هنوز کامل نشده است

"ابراهیم علیزاده" در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان این مطلب که در استان کرمان ۴ سد در حال بهره‌برداری داریم و به ظرفیت این سدها اشاره کرد و گفت: سد سیرجان دارای ظرفیت ۴۰ میلیون متر مکعب است که اکنون فقط ۱۰ میلیون مترمکعب آب پشت آن ذخیره شده است.



وی ادامه داد: ۳۳۰ میلیون مترمکعب ظرفیت سد جیرفت است که اکنون ۱۶۰ میلیون مترمکعب آب پشت آن وجود دارد؛ سد بافت با ظرفیت ۴۰ میلیون مترمکعب ۳ میلیون مترمکعب آب ذخیره دارد و سد نساء بم نیز ۱۷۰ میلیون مترمکعب ظرفیت دارد که اکنون ۱۳۰ میلیون آب پشت آن ذخیره است.



مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمان از آماده باش مدیران سدهای استان برای تنظیم ورودی و خروجی آب سدها خبر داد و بیان کرد: ورودی و خروجی سدها را به‌گونه‌ای مدیریت کرده‌ایم که اگر سیلابی به‌وقوع بپیوندد، خسارتی در بر نداشته باشد.



وی با بیان این مطلب که مردم نیز باید در کنار آماده باش نیروهای مربوطه نکات ایمنی را رعایت کنید، اظهار کرد: با توجه به تغییر اقلیم، مدت بارش‌ها کوتاه اما شدتشان زیاد شده است، لذا حتی اگر بستر رودخانه‌ای چندین سال کاملاً هم خشک است حتماً مردم از بستر رودخانه و حریم رودخانه فاصله بگیرند.



علیزاده با تاکید برآنکه احتمال خطر در هر رودخانه‌ای وجود دارد، تصریح کرد: در استان کرمان ۶ هزار کیلومتر رودخانه وجود دارد و در حد توانمان آنها را ساماندهی کرده‌ایم اما هنوز کامل نشده است و برای تکمیل ساماندهی همه رودخانه‌های استان به اعتبارات زیادی نیاز داریم.



وی عنوان کرد: باید مردم نکات ایمنی را رعایت کنند ضمن آنکه همه دستگاه‌ها تجهیزات و ماشین‌آلاتشان در آماده باش، باشند؛ تا از خسارات احتمالی جلوگیری شود.



مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمان در پاسخ به این سوال که آیا قوانینی برای برخورد با کسانیکه بستر رودخانه را تصرف کرده‌اند، وجود دارد؟ اظهار کرد: متأسفانه برخی افراد به مرور زمان بسترهای رودخانه را تصرف کرده‌اند و باید بستر رودخانه‌ها پاکسازی شود که در این خصوص قانون داریم که می‌توانیم با اخذ مجوز تصاحب کنندگان بستر و حریم رودخانه برخورد و ساخت و سازهای آنها را تخریب کنیم.



انتهای پیام


10086760
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است