گوناگون 10:44 - 04 خرداد 1398
واکنش محمد مهاجری به انتخاب سخنگوی جدید دولت
خبرگزاری ایسنا برای ربیعی می‌ترسم
«از یک نکته برای علی ربیعی می‌ترسم. نگرانم که وقتی کت سخنگویی می‌پوشد، رفتارش عوض شود. ماله دست بگیرد برای ماله‌کشی رفتار این وزارتخانه و آن سازمان و بدتر این که عصا قورت بدهد و شق و رق راه برود و جواب‌های سربالا بدهد. نه این که دلش بخواهد چنین باشد بلکه روزگار، مجبورش کند. از همان اولین مصاحبه‌اش با خبرنگاران فهمیده خواهد شد که علی ربیعی، چقدر شفاف و صریح است. منتظر اولین حضورش می‌مانم.»

برای ربیعی می‌ترسم

به گزارش ایسنا، محمد مهاجری، سردبیر خبرآنلاین، در واکنش به سمت تازه علی ربیعی در دولت در یادداشتی برای روزنامه ایران نوشت: «انتخاب سخنگوی دولت را ما رسانه‌ای‌ها قاعدتاً باید یک خبر خوب تلقی کنیم. آن هم بعد از مدت‌ها که نبودن سخنگو، اطلاع‌رسانی را با اختلال روبه‌رو کرده بود.

علی ربیعی از روز نخست پیروزی انقلاب، وسط گود بوده است. جایگاه‌های مهمی داشته و کارهای مختلفی را آزموده است. گاه بر صدر نشسته و گاه خانه‌نشین بوده است. اما تا آنجا که یادم است، روحیاتش کمتر تغییر کرده است. زود احساساتی می‌شود؛ عواطف جایگاه خاصی در زندگی‏‌اش دارد؛ عصبانی هم می‌شود... سیاست را از پایین‌ترین پله‌های نردبان شروع کرده و به گمانم پله‌های زیادی را بالا رفته؛ هوشمندی‌اش در سیاست تردیدناپذیر است؛ بیشتر چپ سنتی است (که با اصلاح‌طلبی مرزهای پررنگی دارد) و این خصلت سیاسی‌اش ریشه در دوران کارگری او دارد. مدیری دوراندیش است و وقتی جایی را اداره می‌کند، حواسش به همه جا هست. صراحت لهجه و شجاعت دارد. زیر و بالای همه چهره‌های سیاسی و غیر سیاسی کشور را می‌داند. ساختارهای نظام و  کشور را می‌شناسد... حتی بخشی از این ویژگی‌ها می‌تواند دارنده‌اش را دارای صلاحیت سخنگویی دولت کند. اما به گمانم آن چه کار او را تسهیل می‌کند، حضور طولانی او در دنیای رسانه است. به همه اینها بیفزایم مردمداری و رفیق بودن و تواضعش را و نیز خوش‌قلم و خوش‌مجلس بودنش را.

با این همه از یک نکته برای او می‌ترسم. نگرانم که وقتی کت سخنگویی می‌پوشد، رفتارش عوض شود. ماله دست بگیرد برای ماله‌کشی رفتار این وزارتخانه و آن سازمان و بدتر این که عصا قورت بدهد و شق و رق راه برود و جواب‌های سربالا بدهد. نه این که دلش بخواهد چنین باشد بلکه روزگار، مجبورش کند. از همان اولین مصاحبه‌اش با خبرنگاران فهمیده خواهد شد که علی ربیعی، چقدر شفاف و صریح است. منتظر اولین حضورش می‌مانم.»

انتهای پیام


10135766
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است