استانی 16:00 - 17 اسفند 1399

ظرفیت بقاع متبرکه در راستای معرفی  برنامه های دین استفاده شود

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید علیرضا عبادی ظهر یکشنبه در دیدار با مدیر عامل جدید آستان مبارک حضرت حسین ابن موسی الکاظم (ع) طبس با اشاره به شیوع کرونا بیان کرد: این ویروس تمام مراسم های ملی و مذهبی و زیارت بقاع متبرکه را محدود کرده است.

وی ادامه داد: در چنین شرایطی باید از ابزار فضای مجازی متناسب با وقت استفاده کرد همانگونه که دشمن این بستر را مورد استفاده قرار داده است.

آیت الله عبادی با بیان اینکه شرایط بقاع امامزاده ها فرصتی استثنایی در نقاط مختلف کشور است، گفت: بخشی از حواس در نوع جلسات متوجه گرفتاری های افراد بوده اما در زیارت ها، فکر زائر باز است. 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: با طرح و برنامه ریزی کارشناسی شده می توان از این فرصت ها استفاده کرد تا افراد حتی گردشگران بعد از زیارت اشباع شده برگردند.

وی خطاب به اعضای حاضر در جلسه بیان کرد: باید از ظرفیت بقاع متبرکه به صورت کارشناسی شده و فنی به گونه ای استفاده شود که دین در ابعاد مختلفش برای مخاطبین برنامه داشته باشد.

 ضعف جامعه در بندگی خداوند 

حجت الاسلام عطاریان، مدیر عامل جدید آستان مبارک حضرت حسین ابن موسی الکاظم (ع) طبس هم در این دیدار این آستان را ظرفیتی ویژه دانست و افزود: بنا داریم از این ظرفیت اقدامات جدی تری در حوزه فرهنگی و اجتماعی رقم بزنیم.

وی با بیان اینکه دوری از رحمت و عنایت ویژه الطاف الهی و نظام بندگی خلا جدی جامعه است، گفت: بندگی خداوند متعال که قرار بود الگوی ما در جامعه دینی و جمهوری اسلامی باشد، به ضعف و رکود کشیده شده است.

حجت الاسلام عطاریان ادامه داد: تلاش می کنیم با تاکید بر حوزه بندگی و به سبک بندگی، مجموعه ای از فعالیت ها و ماموریت ها را دنبال کنیم.

وی با بیان اینکه حل مشکلات جامعه بشری تنها در سایه عبودیت پروردگار است، افزود: نا به سامانی های پیش رو نتیجه دوری از خداوند و یاد او است.

حجت الاسلام عطاریان بیان کرد: آستان ها نباید محلی برای تنش ها و کشمکش ها باشند بلکه باید پایگاهی برای سوق دادن توجه مردم به یاد خدا و زمینه ساز عشق به پروردگار باشند.

وی با اشاره به تاکیدات رهبری به سبک زندگی بیان کرد: سبک زندگی از مامویت اصلی آستان حسین ابن موسی الکاظم (ع) است.

حجت الاسلام عطاریان از طراحی الگوی حیات مومنانه خبر داد و گفت: در این الگو زندگی ۲۴ ساعته طراحی و همه نیازها با سمت و سوی خداوند در آن دیده شده است. 


10981301
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است