بین‌الملل 12:36 - 27 خرداد 1398
براساس گزارش جدید منتشر شده، قدرت‌های دارای سلاح هسته‌ای در حال مدرنیزه کردن زرادخانه‌هایشان هستند اما در کل تعداد کلاهک‌های هسته‌ای رو به کاهش است.

به رغم مدرنیزه سازی زرادخانه‌های هسته‌ای جهان، تعداد سلاح‌های هسته‌ای کاهش یافته است

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری دویچه وله، قدرت‌های هسته‌ای به مدرنیزه کردن زرادخانه‌های خود ادامه می‌دهند اما در کل تعداد کلاهک‌های هسته‌ای رو به کاهش است.

براساس گزارش منتشر شده توسط مؤسسه تحقیقاتی صلح استهکلم در سوئد(SIPRI) پیش بینی می‌شود ۹ قدرت دارای سلاح هسته‌ای یعنی آمریکا، روسیه، انگلیس، فرانسه، چین، هند، پاکستان، اسرائیل و کره شمالی ۱۳ هزار و ۸۶۵ کلاهک هسته‌ای در آغاز ۲۰۱۹ داشته‌اند. طبق این گزارش، این رقم نشان از کاهش تعداد کلاهک‌های هسته‌ای را می‌دهد که این موسسه در ابتدای سال ۲۰۱۸ مجموع آن را ۱۴ هزار و ۴۶۵ مورد برآورد کرده بود.

این رقم نشان می‌دهد که حدود ۶۰۰ کلاهک هسته‌ای نسبت به سال گذشته کاهش یافته است. بیشترین کاهش سلاح هسته‌ای توسط روسیه و آمریکا بر اساس معاهده کاهش تسلیحات هسته‌ای استارت جدید انجام گرفته است.

روسیه و آمریکا ۶۵۰۰ و ۶۱۸۵ کلاهک هسته‌ای دارند.

هنوز مذاکراتی میان مسکو و واشنگتن درباره تمدید معاهده استارت جدید انجام نشده است این در حالی است که قرار است این معاهده در سال ۲۰۲۱ منقضی شود.

شانون هیل اعلام کرد: با توجه به اختلافات نظامی و سیاسی میان مسکو و واشنگتن چشم انداز ادامه مذاکرات کاهش تسلیحات هسته‌ای میان آمریکا و روسیه چندان محتمل به نظر نمی‌رسد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر هند و پاکستان به دنبال توسعه ظرفیت‌های نظامی خود هستند. این مساله ممکن است باعث افزایش ظرفیت‌های هسته‌ای دو کشور در دهه آینده شود.

به نوشته این گزارش، از سوی دیگر پیش بینی می‌شود که کره شمالی ۲۰ تا ۳۰ کلاهک هسته‌ای داشته باشد.

با این حال کره شمالی از زمان ورود به مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای با آمریکا در سال ۲۰۱۸ سلاح هسته‌ای و یا موشک بالستیک دور برد آزمایش نکرده است.

در حال حاضر فرانسه ۳۰۰، چین ۲۹۰، انگلیس ۲۰۰ و اسرائیل ۸۰ تا ۹۰ کلاهک هسته‌ای دارند.

رژیم صهیونیستی سیاست سرپوش‌گذاری بر توانمندی هسته‌ای خود را در پیش گرفته به طوریکه هیچ گونه اطلاعاتی از برنامه هسته‌ای خود و سلاح‌های هسته‌ای‌اش نمی‌دهد.

در اظهاراتی کم نظیر زئیو سنیر، رئیس سازمان انرژی اتمی اسرائیل در سپتامبر ۲۰۱۸ گفت، دولتش تاسیسات هسته‌ای خود را مورد حفاظت و توسعه بیشتر قرار خواهد داد.

انتهای پیام


10151877
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» پدافند هوایی روسیه از سرنگونی ۱۰۴ پهپاد اوکراینی تنها در یک روز خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابع عبری از به صدا درآمدن آژیر‌های هشدار در شهرک‌های شمال اراضی اشغالی خبر دادند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور ترکیه ضمن شبیه خواندن نخست وزیر رژیم صهیونیستی به هیتلر، تاکید کرد متحدان این رژیم باید مجازات شوند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در دویستمین روز شروع جنگ غزه، خانواده‌های اسرای صهیونیست در نوار غزه تظاهراتی را در تل‌آویو ترتیب دادند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در پی استعفای چند فرمانده ارشد در ارتش صهیونیستی، رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند که دومینو وار بودن این اتفاقات نتانیاهو را گوشه رینگ می‌برد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزارت بهداشت فلسطین امروز چهارشنبه جدیدترین آمار شهدا و مجروحان تجاوزگری رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه را اعلام کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک تحلیلگر مسائل مقاومت فلسطین سرنگونی پنج پهپاد ارتش رژیم اسرائل به دست حزب الله لبنان را دارای پیام‌های خاصی برای این رژیم ، مقاومت و حامیان آن دانست.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک سناتور روسی با اشاره به اعتراضات دانشجویان آمریکایی به حملات اسرائیل گفت که اعتراضات به این رژیم در آمریکا به ابعاد بی‌سابقه‌ای رسیده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دبیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ادعا کرد ایران تا دستیابی به بمب اتم چند هفته فاصله دارد اما به دنبال ساخت آن نیست.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است