اجتماعی 12:20 - 06 تیر 1396
مدیر امور عشایر استان تهران خبر داد
مدیر امور عشایر استان تهران با اشاره به کوچ 500 خانوار عشایر مقیم و میهمان به مناطق ییلاقی دماوند، لار و پلور افزود: جامعه عشایری در حال حاضر 35 درصد از محصولات صنایع دستی با کیفیت کشور را تولید می کنند.

ارائه خدمات 90 روزه به عشایر استان تهران/واکسیناسیون 75 هزار رأس دام عشایری

سیروس نصیری در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: عشایر مستقر در مناطق ییلاقی تار، پلور و لار که از شهرستانهای پاکدشت، ایوانکی، ورامین، کرج، گرمسار، مهدیشهر سمنان هستند، متشکل از 250 خانوار عشایر مقیم و 250 خانوار عشایر میهمان بوده که کوچ خود را از 19 خرداد ماه آغاز کردند.



وی در مورد شرایط زندگی عشایر در مناطق ییلاقی گفت: عشایر به مدت 90 روز در مراتع ییلاقی و 90 روز در مراتع میانوند در جنوب دماوند حضور خواهند داشت که این کوچ تا اواخر شهریور ماه ادامه دارد.



وی افزود: آبرسانی توسط 180 تانکر، توزیع سوخت فسیلی به 257 خانوار، بهسازی چشمه و 1500 متر خط انتقال، ایجاد 11 حمام خورشیدی، اعطای وام 10 میلیون تومانی به 14 نفر، 700 رأس دام پردازش‌شده و بیش از هشت تن افزایش گوشت قرمز از جمله اقدامات ما در این حوزه می باشد. مرمت و نگهداری راه‌های عشایری، مرمت شبکه‌های آب شرب عشایر، احداث مخزن، روشنایی معابر، تشکیل صندوق خرد زنان عشایر و ایجاد فروشگاه های ثابت و سیار در ییلاق عشایر یکی از خدمات امور عشایر شهرستان است که مواد غذایی مانند آرد، خواربار، چای، قند، شکر و مایحتاج عشایر را برای 90 روز در فصل ییلاق تامین و توزیع می شود.



وی تاکید کرد: در حال حاضر دراستان تهران افزون بر 3000 خانوار عشایری زندگی می کنند. در سال گذشته این قشر  توانستند 67 هزار تن محصولات زراعی، باغی، لبنی، پروتئینی، و صنایع دستی را تولید کنند. محصولات مهم صنایع دستی زنان عشایر استان تهران را می توان قالی، قالیچه، گبه، نمد دوزها،جاجیم، تابلو فرش، جوراب و دستکش عنوان کرد.



مدیر امور عشایر استان تهران به واکسیناسیون 75 هزار راس دام و تشکیل بیمه دام برای سه هزار راس دام عشایر در سال گذشته اشاره کرد و گفت: با توجه به آیین نامه ساماندهی عشایر، اقداماتی همچون تولید 100 تن کنستانتره، 1200 تن جو و تولید 360 تن سبوس صورت گرفته است.



نصیری همچنین از فعالیت 12 صندوق خرد زنان عشایر استان تهران اشاره کرد و گفت: در این صندوق های فعال، افزون بر 500زن سرپرست خانوار مشغول به تولیدات صنایع دستی هستند.



وی با بیان اینکه یکی از برنامه های حمایتی تولیدات صنایع دستی زنان سرپرست خانوار عشایری استان، اعطای وام های 4میلیون تومانی به این قشر است گفت: این وام ها به صورت بلاعوض از طریق دولت و بانک کشاورزی به زنان سرپرست خانوار پرداخت می شود.



انتهای پیام


9207234
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سازمان امداد و نجات اعلام کرد: تاکنون به بیش از ١٠ هزار نفر در جنوب کشور امدادرسانی شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فراجا طی اطلاعیه‌ای ضمن اعلام اینکه وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده است، گفت: برخی شیطنت‌های رسانه‌ای بر عزم و اراده پلیس تاثیری نخواهد داشت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فراجا طی اطلاعیه‌ای ضمن اعلام اینکه وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده است، گفت: همچینن برخی شیطنت‌های رسانه‌ای بر اراده پلیس تاثیری نخواهد داشت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح از شناسایی، تصویب و اجرایی شدن ۱۷۵۰ راهکار پیشگیری از جرایم مرتبط با تهدیدات فضای مجازی در نیرو‌های مسلح خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» پسر جوان در درگیری خیابانی در مرکز تهران با ضربه چاقو به قتل رسید.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شهردار منطقه ۱۱ تهران با اشاره به بافت قدیمی این منطقه گفت: متأسفانه اکثر مراکز درمانی منطقه ۱۱ مشکل ایمنی دارند؛ اما ما تک به تک در حال رفع این مشکلات هستیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» هرمزی گفت: با کمک دولت قرارداد بیش از ۶۵ هزار تاکسی برقی منعقد شده که در هفته آینده برای هزار دستگاه فراخوان متقاضیان تاکسی انجام می‌شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مرکز اطلاع‌رسانی فراجا در اطلاعیه‌ای آورده است: وبگاه خبرگزاری پلیس مرجع رسمی اطلاع‌رسانی فراجا است؛ تولید محتوا با نام پلیس مورد تایید نیست.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» آزمون استخدامی سازمان تأمین‌اجتماعی برای جذب ۴۹۰۰ نیروی انسانی جدید در بخش‌های بیمه‌ای و درمانی این سازمان امروز برگزار شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فردین رحمان‌نژاد از بهره‌برداری از فاز دوم مرکز خرید و فروش پرندگان زینتی خلیج فارس در غرب پایتخت خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است