ورزشی 17:56 - 21 تیر 1399
رییس فدراسیون کشتی از قطعی شدن مدال طلای کمیل قاسمی در المپیک لندن خبر داد و گفت: به نفرات سوم مشترکا مدال طلا اهدا خواهد شد.

قطعی شدن طلای المپیک کمیل قاسمی/ دبیر: برخی ها با شلوغ کاری تهمت زدند

به گزارش ایسنا، علیرضا دبیر درباره حاشیه های ایجاد شده درخصوص پیگیری مدال طلای کمیل قاسمی در المپیک 2012 لندن، با اشاره به پیگیری های فدراسیون کشتی در این رابطه اظهار کرد: خود دوستان هم می دانند، کار اداری پیچیدگی های خاص خودش را دارد، خصوصا کار بین المللی. روزی که اعلام شد صاحبان مدال های طلا و نقره المپیک 2012، دوپینگی هستند، اول خود ما شلوغ کردیم. خودمان این قهرمان را دعوت کردیم، خودمان موضوع را برجسته کردیم و وظیفه مان هم بود چرا که این مدال به ورزش و مردم ایران تعلق دارد ولی متاسفانه دوستان شلوغ کردند که بده بستانی این وسط اتفاق می افتد، اگر من چنین قدرتی داشته باشم که خیلی خوب است.

رییس فدراسیون کشتی ادامه داد: موضوع مدال طلای کمیل قاسمی تمام شده است، اسفند ماه کارش تمام شد. من نمی خواستم تا برگزاری جلسه هیئت اجرایی IOC در این مورد صحبت کنم، می خواستم حرف ها را بعد از آن جلسه بگویم، ولی آنقدر تهمت زدند و غیبت کردند، که مجبور به پاسخگویی شدم. آنها از خدا نمی‌ترسند، همه ما باید در پیشگاه خدا پاسخگو باشیم.

وی تاکید کرد: طلای او قطعی شد. ما پیگیری کردیم. اتفاقا در روسیه و در دیدار با مامیاشویلی هم در این مورد بحث جدی مان شد. گفتیم ما جنگی نداریم، شما هم تلاش‌تان را بکنید، ما هم تلاش می کنیم. می دانستیم پروسه ای طولانی در پیش است. قبلا قانونی در این مورد وجود نداشت که اگر هر دو نفر اول و دوم المپیک دوپینگ شان دربیاید، تکلیف مدال طلا چه می شود. آن روز که داد می زدیم کاش این کرسی هیئت رئیسه اتحادیه جهانی را اینقدر راحت از دست نمی‌دادیم، برای همین بود اما خدا به ما لطف کرد و IOC نامه مستقیم به اتحادیه جهانی زد چون هم ما و هم روس ها به دنبال این طلای المپیک بودیم.

دبیر اضافه کرد: هیئت رئیسه کمیته بین المللی المپیک هم اعلام کرد چنانچه نفرات اول و دوم یک وزن المپیک دوپینگ شان دربیاید، نفرات سوم مشترک صاحب مدال طلای المپیک می شوند و نفرات پنجم هم صاحب برنز مشترک. این موضوع در اسفند ماه تمام شده و منتظر تشکیل جلسه هیئت اجرایی کمیته بین المللی المپیک در این خصوص هستیم که تا امروز به خاطر کرونا تشکیل نشده است. این کارها یک مقدار زمان بر است، آنهایی که تهمت و غیبت داشتند، باید در درگاه خدا پاسخگو باشند. ما نماینده ای در اتحادیه جهانی نداشتیم اما این قانون که هر دو برنزی مسابقات، طلا بگیرند مصوب شد.

انتهای پیام


10613560
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم بسکتبال شهرداری گرگان در نخستین دیدار فینال سوپرلیگ بسکتبال غرب آسیا با نتیجه ۹۰ بر ۶۵ مقابل الریاضی لبنان شکست خورد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مهاجم تیم الاتحاد کلبا امارات احتمال دارد فصل آینده پیراهن استقلال تهران را بر تن کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس فدراسیون والیبال مصطفی کارخانه را به عنوان مشاور عالی فنی خود و دبیر کمیته فنی این فدراسیون انتخاب کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» نفرات برتر پنج وزن نخست چهل و چهارمین دوره رقابت‌های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی در اهواز مشخص شدند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم مس رفسنجان با پیروزی مقابل پیکان در ضربات پنالتی راهی مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سرجیو کونسیسائو سرمربی تیم فوتبال پورتو قراردادش را تا سال ۲۰۲۸ با این تیم تمدید کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» در اولین روز رقابت‌های جام جهانی پاراتیراندازی که در کره جنوبی در حال برگزاری است، نماینده ایران در ماده تفنگ بادی ایستاده بانوان در جایگاه هشتم قرار گرفت.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کاروان ووشو ایران موفق به کسب ۲۰ مدال رنگارنگ در رقابت‌های انتخابی جام جهانی در چین شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کاروان ووشو ایران موفق به کسب ۲۰ مدال رنگارنگ در رقابت‌های انتخابی جام جهانی در چین شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» چهل و چهارمین دوره رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی جام تختی از صبح امروز پنجشنبه۶ اردیبهشت‌ماه در سالن شهرک نفت اهواز در حال برگزاری است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است