سیاسی 19:09 - 04 آبان 1395
معاون اول رییس جمهور تاکید کرد:
اسحاق جهانگیری با بیان اینکه راهپیمایی بزرگ اربعین عظمت امت اسلام و شیعیان را به نمایش می گذارد و این موضوع درجهان بی سابقه است گفت: مردم مقدمات کار برای شرکت در راهپیمایی اربعین را به روزهای آخر موکول نکنند.

راهپیمایی اربعین نمایش قدرت دولت عراق است/ مردم مقدمات کار برای شرکت در راهپیمایی اربعین را به روزهای آخر موکول نکنند

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری فارس، جلسه ستاد اربعین حسینی عصر امروز (سه شنبه) به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد.

اسحاق جهانگیری در این جلسه اظهار داشت: راهپیمایی بزرگ اربعین علاوه بر تأثیر بسیار بالای معنوی، عظمت امت اسلام و شیعیان را به نمایش می گذارد.

معاون اول رییس جمهور افزود: این گردهمایی بزرگ در جهان بی سابقه است و اینکه چنین جمعیت بزرگی در مدتی کوتاه برای انجام یک مراسم مذهبی در کشور دیگر حضور یابند اتفاقی نادر است که به لطف خدا در سال های گذشته با آرامش و امنیت مناسب برگزار شده است.

وی با اشاره به گزارشات ارائه شده از سوی وزیر کشور و اعضای ستاد اربعین حسینی (ع)، از اقدامات صورت گرفته، برنامه ریزی های انجام شده و تمهیدات اندیشیده شده برای برگزاری هرچه بهتر این مراسم قدردانی کرد.

جهانگیری همچنین با اشاره به همکاری مناسب و تعامل سازنده دولت عراق برای برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی خاطرنشان کرد: البته برگزاری این مراسم برای دولت عراق نیز از جهات گوناگون دارای اهمیت است و در حقیقت یک نمایش قدرت محسوب می شود تا دشمنان بدانند که عراق با وجود همه مشکلات و تلاش های گروه های افراطی و تکفیری، قدرت و توان آن را دارد که چنین مراسم بزرگی را با امنیت کامل مدیریت و برگزار کند.

معاون اول رییس جمهور از مراجع عظام تقلید نجف اشرف نیز به خاطر عنایت و توجه به این مراسم مذهبی قدردانی کرد و افزود: در موارد بروز مشکل، مراجع بزرگوار هیچگاه از ارائه رهنمود و کمک در این زمینه دریغ نکرده اند و همواره حامی این مراسم باشکوه بوده اند.

وی با تاکید براینکه مقام معظم رهبری نیز عنایت ویژه ای به برگزاری راهپیمایی اربعین حسینی‌ دارند، بر ضرورت تلاش برای برگزاری هرچه باشکوه تر این مراسم در اربعین امسال تاکید کرد و گفت: پس از مصوبه هیات دولت مبنی بر اینکه وزارت کشور برای مدیریت و برگزاری این مراسم به سازمان حج و زیارت کمک کند، رهبر معظم انقلاب نیز از این مصوبه حمایت کردند چرا که با این تصمیم، همه استانداران و توان اجرایی کشور برای این مراسم بسیج خواهد شد.

جهانگیری همچنین بر ضرورت اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم در خصوص برنامه ریزی ها، پیش بینی های انجام شده و اقدامات صورت گرفته در خصوص گردهمایی اربعین حسینی تاکید کرد و گفت: باید به مردم به صورت دقیق اطلاع رسانی شود تا مردم هرچه سریعتر برای اخذ روادید و انجام مقدمات این سفر اقدام کنند تا با تجمع و انبوه جمعیت در واپسین روزهای منتهی به اربعین حسینی مواجه نشویم.

معاون اول رییس جمهور با تاکید بر اهمیت موضوع امنیت در ایام اربعین حسینی، اظهار داشت: بخش اصلی برقراری امنیت بر عهده دولت عراق است که امیدوارم با همکاری دستگاه های امنیتی ایران با دولت عراق، شاهد برگزاری این مراسم بدون هر گونه مشکل باشیم.

وی گفت: دولت نیز با تمام توان و امکانات برای برگزاری هرچه باشکوه تر این مراسم کمک خواهد کرد.

جهانگیری نقش مشارکت های مردمی و خیرین ایران و عراق را در مراسم اربعین حسینی پراهمیت ارزیابی و خاطر نشان کرد: مردم و خیرین دو کشور با علاقمندی و اعتقاد در این مراسم حضور می یابند و به زائرین کمک می کنند که جا دارد از آنها قدردانی شود. معاون اول رییس جمهور افزود: امیدوارم با همت همه دست اندرکاران و حضور همه دستگاه ها و خیرین، مراسم اربعین حسینی امسال هرچه بهتر و با شکوه تر از سال های گذشته برگزار شود.

در این مراسم که استانداران تهران، ایلام و خوزستان، رییس سازمان حج و زیارت، دبیرکل جمعیت هلال احمر، معاون کنسولی وزارت امور خارجه، نماینده بعثه مقام معظم رهبری، رییس نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در عراق و نمایندگان سایر دستگاه های مربوطه نیز حضور داشتند، وزیر کشور گزارشی از تمهیدات اندیشیده شده و برنامه ریزی های صورت گرفته برای مراسم راهپیمایی اربعین حسینی ارائه کرد و گفت: در برنامه ریزی ها، ارزیابی دقیقی از روند کار در سال 94 صورت گرفته و نقاط ضعف و قوت گذشته برای برنامه ریزی هرچه بهتر در سال 95 مورد توجه واقع شده است.

رحمانی فضلی افزود: ستاد اربعین حسینی آسیب شناسی دقیقی از مراسم راهپیمایی اربعین سال 94 انجام داده و در 18 جلسه ستاد مرکزی و 60 جلسه کمیته های تخصصی، همه جوانب کار مورد بررسی قرار گرفته و تصمیمات راهگشایی برای حل مشکلات گذشته اتخاذ شده است.

وزیر کشور در این گزارش به برنامه ریزی های صورت گرفته در بخش های مختلف اشاره کرد و اظهار داشت: ابعاد و زوایای مختلف کار در تمامی بخش ها بررسی شده است و در بخش های زیرساخت، کنسولی،‌ اعزام، مشارکت مردمی، اسکان و تغذیه، امداد و نجات، بهداشت و درمان، اطلاع رسانی، حمل و نقل و سوخت، امنیتی، ‌انتظامی و اطلاعاتی و خدمات شهری تصمیمات مناسب و موثری اتخاذ گردیده است.

در این نشست سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق، استانداران خوزستان و ایلام و نمایندگان دستگاه های ذیربط نیز گزارشی از اقدامات صورت گرفته و برنامه ریزی های انجام شده برای برگزاری مناسب مراسم راهپیمایی اربعین حسینی ارائه کردند و از آمادگی کامل برای هرچه بهتر برگزار شدن مراسم اربعین امسال خبر دادند.



انتهای پیام/


8247670
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: با صبر استراتژیک پس از جنایت صهیونیست‌ها در حمله به کنسولگری ایران در دمشق جمهوری اسلامی ایران تلاش کرد زمینه را برای انتقام گرفتن در داخل و خارج کشور آماده کند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مجلس شورای اسلامی فرارسیدن ۲۹ فروردین روز ارتش را تبریک گفت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» مجلس شورای اسلامی برای سومین روز متوالی رسیدگی به لایحه تجارت را در دستورکار خود دارد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» عمویی گفت: عملیات وعده صادق نشان داد ایران می‌تواند پیچیده‌ترین سامانه‌های پدافندی را ناکام بگذارد لذا جایگاه منطقه‌ای و بین‌المللی ایران تقویت شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» عده‌ای که پیش از این، حمله مستقیم به اسرائیل را با تصور
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» روزنامه‌های امروز به موضوعاتی نظیر شکست صهیونیست‌ها در عرصه سیاسی و نظامی و اعلام تعرفه‌های پزشکی امسال پرداخته‌اند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» بابایی کارنامی گفت: دلیل طرح سوال از وزیر کار نحوه برگزاری جلسات سه‌جانبه و افزایش حقوق بدون امضای نمایندگان‌ کارگران است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیرعبداللهیان در گفتگو با دبیر کل سازمان ملل متحد به تشریح عملیات نیرو‌های مسلح ایران علیه مواضع نظامی رژیم صهیونیستی در چهارچوب دفاع مشروع پرداخت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیرعبداللهیان در گفتگو با دبیر کل سازمان ملل متحد به تشریح عملیات نیرو‌های مسلح ایران علیه مواضع نظامی رژیم صهیونیستی در چهارچوب دفاع مشروع پرداخت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه در نشست کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی حضور یافت.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است