استانی 19:42 - 28 مرداد 1398

سالم‌سازی جامعه از طریق نهی منکرات اقتصادی و سیاسی ایجاد می شود

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید احمد خاتمی عصر دوشنبه در همایش طلایه‌داران «امر به معروف و نهی از منکر» با عنوان از «غدیر تا عاشورا» در مصلای امام خمینی(ره) رشت با تاکید بر ضرورت جا افتادن امر به معروف و نهی از منکر همانند سایر واجبات، اظهار کرد: ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر، رسانه‌های مکتوب، شنیداری، دیداری، فضای مجازی ‌و صدا و سیما در این راستا بسیار موثر هستند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه اگر جامعه اسلامی بتواند اهمیت عرضه امر به معروف و نهی از منکر را هم‌گیر کند جامعه به سمت سالم سازی حرکت خواهد کرد، افزود: امر به معروف و نهی از منکر در صورتی تاثیر اساسی دارد که همه وارد صحنه عمل شوند.

وی با اشاره به نگاه گسترده و اسلامی نسبت به معروف‌ها و منکرها، بیان کرد: برخی از نهی از منکرها خودشان منکر هستند.

آیت الله خاتمی با تاکید بر نظارت همگانی در راستای سالم‌سازی جامعه بویژه از طریق نهی از منکرات اقتصادی و سیاسی و با اشاره به عملکرد قوی قوه قضاییه استان گیلان در این حوزه، گفت: مسئولین و قوه قضاییه باید همچنان حامی آمران به معروف و ناهیان از منکر باشند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه معروف‌ها و نهی از منکرها را باید گسترده دید و در این عرصه باید بدنبال تاثیرگذارترین روش بود، گفت: حجاب برای محفوظ ماندن حریم بانوان است و هدیه دادن چادری فاخر به یک فرد غیر محجبه خود بهترین نوع نهی از منکر است.

وی با اشاره به سه فعل نفس، مدارا و تدبیر در عرصه تقیه ادامه داد: نهی از منکر را باید در درجه اول با تدبیر و آرامش بدون آسیب به خود و در هر مقداری که می توانیم انجام دهیم زیرا یاس در این عرصه باعث ترک امر به معروف و نهی از منکر می‌شود.


10213320
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه‌شنبه ۴ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است