ورزشی 11:23 - 28 دی 1398

اشتباهات داوری خطای انسانی است/ مربیان به جای داوری مربیگری کنند

حافظ مهدوی با بیان مطلب فوق به خبرنگار مهر گفت: هفته گذشته و در آستانه آغاز دور برگشت رقابتهای لیگ برتر تکواندو جلسه‌ای با حضور مربیان و سرپرستان تیم‌ها، دبیر فدراسیون، سرمربی تیم ملی، رئیس و دبیر سازمان لیگ برگزار و کلیه موارد مدنظر آقایان مورد بحث و بررسی قرار گرفت که در نهایت به این نتیجه رسیدیم که برداشت‌ها تعبیر غیر منطقی از قوانین و مقررات است. متأسفانه دوستان اشتباهات خود را به گردن داور می‌اندازند.

وی ادامه داد: البته من برخی مشکلات را قبول دارم، مشکلاتی که ناشی از خطای انسانی است و امری بدیهی در تمام ورزش ها است، ولی اینکه مربیان به جای مربیگری، داوری کنند و مشکلات خود را به گردن داوران بیاندازند را قبول ندارم. تلاش ما به حداقل رساندن خطای انسانی است. ما برای داوران خود فوق برنامه داریم و با کلاس‌های متعدد آنها را با جدیدترین قوانین آشنا می‌کنیم. در خصوص داوران هم ریسک نکرده و هر داوری که ضعیف بوده و اشتباه داشته، برای هفته‌های بعد برای قضاوت دعوت نکردیم.

رئیس کمیته داوران در خصوص دعوت از برخی تیم‌های خاص به جلسه گفت: نامه فدراسیون موجود است که همه تیم‌های حاضر در لیگ برتر دعوت شده بودند، ولی تنها چند تیم حضور پیدا کردند و برداشت من آن است که تیم‌های غایب اعتراضی به داوری نداشته و معترض به داوری حاضر بودند و مواردی هم که مطرح شد مشخص کرد مشکلی نبوده و تنها برداشت نادرست از اصل قانون در میان بوده است.

مهدوی در مورد علت غیبت داوران ما در المپیک گفت: از زمانی که تکواندو به عنوان یک رشته رسمی وارد المپیک شد، نماینده داوران ایران همواره حضور داشته است، ولی در این دوره داوری از ایران دعوت نشده که این دلیلی بر ضعف داوران ما نیست. کما اینکه در اولین حضور تکواندو در بازی‌های پارالمپیک ما داور خواهیم داشت. معتقدم سیاست جدید کمیته داوران فدراسیون جهانی قراردادن اصل «نوبت» برای دعوت از داوران است و بر همین اصل هم خیلی از بهترین داوران دنیا برای توکیو ۲۰۲۰ دعوت نشدند. فدراسیون جهانی ۲۱۰ کشور عضو دارد و فدراسیون جهانی می‌خواهد فرصت را در اختیار داوران سایر کشورها نیز قرار دهد.

وی در پایان در مورد اینکه چند داوران ایران در رقابت قهرمانی آسیا قضاوت خواهند کرد گفت: بدون شک در این رقابتها داور خواهیم داشت و طی چند روزه آینده اتحادیه تکواندو آسیا اسامی داورانی را که باید برای قضاوت راهی بیروت شوند را به ما اعلام خواهد کرد.


10349719
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مهاجم تیم الاتحاد کلبا امارات احتمال دارد فصل آینده پیراهن استقلال تهران را بر تن کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس فدراسیون والیبال مصطفی کارخانه را به عنوان مشاور عالی فنی خود و دبیر کمیته فنی این فدراسیون انتخاب کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» نفرات برتر پنج وزن نخست چهل و چهارمین دوره رقابت‌های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی در اهواز مشخص شدند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم مس رفسنجان با پیروزی مقابل پیکان در ضربات پنالتی راهی مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سرجیو کونسیسائو سرمربی تیم فوتبال پورتو قراردادش را تا سال ۲۰۲۸ با این تیم تمدید کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» در اولین روز رقابت‌های جام جهانی پاراتیراندازی که در کره جنوبی در حال برگزاری است، نماینده ایران در ماده تفنگ بادی ایستاده بانوان در جایگاه هشتم قرار گرفت.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کاروان ووشو ایران موفق به کسب ۲۰ مدال رنگارنگ در رقابت‌های انتخابی جام جهانی در چین شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کاروان ووشو ایران موفق به کسب ۲۰ مدال رنگارنگ در رقابت‌های انتخابی جام جهانی در چین شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» چهل و چهارمین دوره رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی جام تختی از صبح امروز پنجشنبه۶ اردیبهشت‌ماه در سالن شهرک نفت اهواز در حال برگزاری است.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم میکس ریکرو کشورمان در مسابقات کاپ جهانی تیراندازی با کمان شانگهای چین رکورد ایران را شکست.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است