گوناگون 10:49 - 05 بهمن 1395
مرحوم آیت‌الله خسروشاهی که رهبر معظم انقلاب از ایشان با «عالم پارسا» و «سالک الی الله» یاد کردند، شعری در مدح امام رضا(ع) دارد که آن را با بیتی از حافظ تضمین کرده است.

شعر منتشر نشده از آیت‌الله خسروشاهی در مدح امام رضا(ع)

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله خسروشاهی مشهور به «سید العلما»‌ روز یکشنبه دوم بهمن‌ماه، در سن ۹۲ سالگی دار فانی را وداع گفت و پیکر مطهرش در حرم حضرت عبدالعظیم(ع) به خاک سپرده شد. رهبر معظم انقلاب در پیامی درگذشت «عالم پارسا» و «سالک الی الله»، مرحوم آیت‌الله آقای حاج سید ابراهیم خسروشاهی رضوان‌الله‌علیه را تسلیت گفتند.

آیت‌الله خسروشاهی در سال ۱۳۰۳ در کرمانشاه به دنیا آمد و در محضر شیخ عباس تهرانی درس اخلاق را فرا گرفت. وی از شاگردان برجسته علامه طباطبایی و امام خمینی(ره) است. حضرت امام(ره) در نامه‌ای به آیت‌الله خسروشاهی از وی با عنوان «سید العلما» یاد کرده‌اند.

آیت‌الله خسروشاهی در آذر ماه ۱۳۸۸ به عنوان نخستین پیشکسوت حوزه‌های علمیه تهران تقدیر و کتاب زندگی‌نامه‌اش تحت عنوان «شرح حال خلوت‌نشین» رونمایی شد.  این عالم پارسا شاگردان بسیاری را در مدارس مختلف از جمله مدرسه مروی با مباحث دینی و اسلامی آشنا کرده است.

این عالم پارسا خسروشاهی علاقه بسیاری به زیارت مشهدالرضا(ع) داشت و با وجود کهولت سن، خود را مقید به زیارت مزار امام هشتم می‌دانست. وی در آخرین سفر خود  به  مشهد در تابستان امسال، دچار سانحه شد و به دلیل شکستگی از ناحیه پا، مدتی را نیز در بیمارستان رضوی بستری بود.

آیت‌الله خسروشاهی از طبع شعری نیز برخوردار بود و ابیاتی در توصیه به زیارت حرم مطهر امام رضا(ع) دارد که آن را با بیتی از حافظ تضمین کرده است:

ای دل اگر رضای خدا طالبی، بیا

در طوس کن زیارت فرزند مصطفی

گر در خیال قبر حسینی به کربلا

«قبر امام هشتم و سلطان دین رضا

از جان ببوس و بر در آن بارگاه باش»


8707136
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است